10 نکته عکاسی با موبایل برای بالا بردن کیفیت تصاویرتان

10 نکته عکاسی با موبایل برای بالا بردن کیفیت تصاویرتان

10 نکته عکاسی با موبایل برای بالا بردن کیفیت تصاویرتان

این روزها، عکاسی آن قدر کار ساده‎ای است که حتی اگر یک گوشی هوشمند به کودکی دو ساله بدهید می‎تواند به صورت تصادفی یک عکس قابل قبول بگیرد. به همین دلیل است که باید بتوانید سطح مهارت‎های عکاسی با موبایل خود را به نسبت گذشته بالا ببرید.

در این مطلب آموزش عکاسی قصد داریم نکاتی را به شما بگوییم تا توسط آن کیفیت عکس‎هایی که با دوربین گوشی‎تان می‎گیرید و در اینستاگرام منتشر می‎کنید بالا ببرید تا ارزش به اشتراک‎گذاری آن‎ها چند برابر شود.

1) اولین نکته عکاسی با موبایل : گزینه‎های خود را محدود نکنید

اولین نکته عکاسی با موبایل : گزینه‎های خود را محدود نکنید

اولین نکته عکاسی با موبایل این است که هرگز تصور نکنید اولین عکسی که می‎گیرید برای انتشار در اینستاگرام به اندازه کافی خوب است. از نورپردازی نامناسب که باعث محو شدن تصاویر ممکن است شود گرفته تا موارد متعدد دیگر روی کیفیت تصویر نهایی شما تاثیر خواهند گذاشت.

به جای این که اپلیکشین اینستاگرام را باز کنید و فقط یک عکس بگیرید، از دوربین خود گوشی همراهتان استفاده کنید و به راحتی چندین عکس بگیرید. بدین طریق، می‎توانید بعدا از بین تصاویر بهترین مورد را انتخاب کنید.

2) به دنبال اماکنی با زیبایی بصری فوق‎ العاده بگردید

در جهان نواحی کشف نشده زیادی وجود دارد که جان می‎دهند برای عکاسی و شما کلید به اشتراک‎گذاری آن‎ها را با سایر مردم جهان یا حداقل فالورهایتان در اینستاگرام در اختیار دارد. به جای این که به تصاویر جاهایی که معمولا می‎روید اکتفا کنید، کمی وقت بگذارید و جاهای مخفی و متفاوتی را کشف کنید که در مجاورت محل زندگی شما دیده می‎شوند ولی تا به حال از وجود آن‎ها خبر نداشتید.

اگر می‎خواهید به مقصدی کاملا جدید سفر کنید، مطمئن شوید از قبل در مورد آن تحقیق کردید و جاهای زیبای آن که برای عکاسی عالی است را مشخص کرده‎اید. در بین تگ‎های جغرافیایی و هشتگ‎های اینستاگرام جستجو کنید تا به بهترین زوایا و موقعیت‎های مناسب عکاسی از منظره‎هایی که مشتاق دیدن آن‎ها هستید پی ببرید.

با ثبت عناصر بی همتای آن محیط مانند غذا، نوع پوشش، اماکن مهم در تصاویر خود جنبه‎های بصری تصاویر را افزایش دهید و فرهنگ آن مکان را متمایز کنید و به سایرین نشان دهید.این از نکته های عکاسی با موبایل است.

3) عکاسی با موبایل : از زوایایی متفاوت عکس بگیرید

اولین نکته عکاسی با موبایل : گزینه‎های خود را محدود نکنید

قبل از فشار دادن دکمه شاتر دوربین فکر کنید. اسیر این وسوسه نشوید که چندین عکس سریعا بگیرید که در پایان همه آن ها با یکدیگر فرقی ندارند. کل صجنه را مد نظر قرار دهید و زمان انتخاب پرسپکتیو به شکلی متفاوت فکر کنید. جالب ترین مکان برای عکاسی می تواند بالای یک برج یا حتی از پایین یک راه پله‎های پیچ در پیچ باشد.

زمانی که موقعیت دوربین خود را تغییر می‎دهید قدرت و سطح تخیل شما در عکاسی بیشتر می‎شود و می‎توانید عکسی متفاوت ثبت کنید. گوشی هوشمند خود را بالای سر بگیرید، دوربین را برای گرفتن عکس روی پا قرار دهید یا حتی آن را روی چمن‎زار بگذارید تا از یک دیدگاه متفاوت عکس بگیرید. زیبایی اندازه جمع و جور دوربین این است که به شما اجازه می‎دهد اگر دستتان لرزش نداشته باشد (یا حتی می‎توانید از سه پایه استفاده کنید) تصاویری از زوایای بسیار متنوع بگیرید. به این نکته عکاسی با موبایل به دقت توجه کنید

4) عکاسی با موبایل : از شرایط نورپردازی برای دراماتیک‎تر کردن تصاویر خود استفاده کنید

نورپردازی یکی از مهمترین عوامل در عکاسی است که خوب یا بد بودن یک عکس را مشخص می‎کند و همچنین یکی از ساده‎ترین راه‎ها برای بالا بردن سطح تاثیرگذاری عکاسی با موبایل است. دوربین گوشی‎های هوشمند بهترین عکس‎ها را در شرایط نورپردازی طبیعی می‎گیرند، چون نتیجه کار ثبت تصاویری با جزئیات شارپ و رنگ‎های شفاف است که انگاری از قاب تصویر سرریز می‎شوند. زمان ترکیب‎بندی تصویر خود توجه کنید که چطور نور و سایه در برخورد با یکدیگر قرار می‎گیرند و کنتراست به وجود می‎آورند و از آن برای ثبت تصاویری پویاتر استفاده کنید.

عکاسی با یک گوشی هوشمند در محیط‎های تاریک و کم نور می‎تواند سخت‎تر باشد اما این عامل نمی‎تواند جلوی ثبت تصاویری عالی را بگیرد. جلوی خود را بگیرید و از فلاش دوربین استفاده نکنید چون اغلب اوقات پیش زمینه را بیش از حد روشن می‎کند. وارد حالت عکاسی دستی دوربین شوید و سرعت شاتر و تنظیمات ایزو را تغییر دهید تا شانس شما برای ثبت تصاویری عالی در محیط‎های کم نور و تاریک بیشتر شود.

5) عکاسی با موبایل : به هنگام شفق صبحگاهی و ساعت طلایی عکس بگیرید

چه کسی رنگ‎های اشباعی که غروب و طلوع خورشید به وجود می‎آورند را دوست ندارد؟ در زمان ساعت طلایی (به ساعات اولیه پس از طلوع خورشید و چند ساعت قبل از غروب آفتاب گفته می‌شود) عکس‎های خود را بگیرید و انتظار تولید تصاویری با رنگ‎های غنی و شفاف را داشته باشید.نکته عکاسی با موبایل در این حالت ها را به خوبی در نظر بگیرید

از طرفی حتی می‎توانید از زیبایی شفق صبحگاهی (ساعت آبی – لحظاتی قبل از طلوع خورشید و بعد از غروب خورشید) استفاده کنید تا تصاویری با رنگ‎های آبی فوق‎العاده زیبا بگیرید. از سوژه خود بخواهید در امتداد این خط سحرانگیز افق قرار گیرد تا یک عکس سیلوئت (silhouette) فوق‎العاده زیبا و دراماتیک ثبت شود.

6) به شکل افقی عکس بگیرید

یک قانون خوب در عکاسی این است که به شیوه‎ای که افراد جهان را می‎بینند یعنی به صورت افقی و با دیدی وسیع، عکس بگیرید. تصاویری که به این حالت گرفته می‎شوند را بهتر می‎توان در اینستاگرام برش زد.

به شکل افقی عکس بگیرید

7) عکاسی با موبایل : به سوژه نزدیک شوید

آیا جزئیات ریزتر شما را به شوق می‎آورد؟ اگر می‎خواهید بافت پیچیده‎ای که کشف می‎کنید را از طریق عکاسی ماکرو ثبت کنید، از قابلیت زوم دیجیتال گوشی هوشمند خود استفاده نکنید چون به ظاهر عکس شما حالت دانه ‎دانه (grainy) می‎دهد.

به جای آن، تا می‎توانید به سوژه نزدیک شوید. ثابت بایستید و در نمایشگر تصویر خود روی بخشی که می‎خواهید روی آن فوکوس کنید، آهسته ضربه بزنید. حواستان به زمان تاخیر شاتر دوربینتان باشد و پس از گرفتن عکس دوربین را فورا جابه‎جا نکنید. برای احتیاط بیشتر، آرنج خود را روی یک میز بگذارید یا گوشی‎تان را به دیوار تکیه دهید.

8) عکاسی با موبایل : صحنه عکاسی‎تان را قاب‎ بندی کنید

به دنبال قاب‎های طبیعی و خطوط هدایت‎گر بگردید که می‎توانند به عکس‎های شما عمق اضافه کنند. این اجسام چه در پس زمینه و چه پیش زمینه قرار گرفته باشند دید بیننده عکس‎های شما را به سمت نقطه کانونی هدایت می‎کنند. ترکیب بندی از نکته ها مهم عکاسی با موبایل است.

9) عکاسی با موبایل : به دنبال تقارن بگردید

یک نکته عکاسی با موبایل تقارن است که  باید آن را مترادف زیبایی بدانیم. چشم خود را به نحوی آموزش دهید که به دنبال تعادل بگردند، برای این کار یک خط خیالی را مستقیما وسط تصویر بکشید و بررسی کنید آیا دو طرف با یکدیگر متقارن هستند یا نه. به دنبال ساختمان‎ها، پل‎ها و سایر بناهای باشکوه معماری بگردید که از نظر زیبایی عالی هستند. با قرار دادن سوژه‎تان دقیقا در وسط، پویایی و تعادل تصویر را حفظ کنید.

تقارن در عکاسی

10) بهترین شرایط را برای گوشی هوشمندتان فراهم کنید

مهم نیست چه زمانی، کجا یا چطور تصمیم می‎گیرید با گوشی هوشمند خود عکس بگیرید، همیشه مطمئن شوید که گوشی‎تان در بهترین شرایط خود قرار دارد.

به نکاتی مانند شارژ کامل آن دقت کنید و مطمئن شوید لنزها تمیز است، یعنی هر گونه اثر انگشت، چربی و آلودگی را پاک کنید که بزرگترین دشمنان کیفیت تصاویر شما محسوب می‎شوند.

همچنین، حواستان باشد فضای خالی به اندازه کافی روی گوشی وجود دارد تا بتوانید تصاویری با بالاترین کیفیت ممکن بگیرید. یقینا این خواسته شما نیست که در حال عکاسی ناگهان متوجه شوید دوربین باتری شما در حال تمام شدن است یا جای کافی برای ذخیره‎سازی عکس ندارید.

آماده‎سازی شرایط عکاسی و ترکیب‎بندی عکس دوش به دوش هم قرار می‎گیرند. با رعایت نکات بالا همیشه آماده خواهید بود لحظاتی را ثبت کنید که در اینستاگرام با توجه بالایی روبرو شوند و تمامی این کارها را با گوشی موبایل قابل اعتماد خود انجام دهید. ما در استودیو عکاسی صنعتی نماد به دنبال ارتقا سطح آگاهی شما در همه زمینه های آموزش عکاسی هستیم. پس با ما همراه باشید.

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.