تور مجازی چیست؟

تور مجازی چیست ؟

تور مجازی چیست؟

گسترش ارتباطات نوین و مدرن امروز، موجب گشته تا بسیاری از کسب‌وکارها فرصت بیشتری برای دیده شدن و تبلیغات سودمند از کالاهای خود داشته باشند. با ورود گوشی‌های هوشمند به زندگی‌ ما و دسترسی به اینترنت، افراد زمان‌های بیشتری را صرف گشت‌وگذار در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. به همین دلیل است که یکی از موثرترین روش‌های تبلیغاتی در دنیای مدرن و مملو از تکنولوژی امروز، استفاده از فضای وب و دنیای اینترنت است. اگر به دنبال روش‌های مختلف تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت باشید، احتمالا واژه‌ی تور مجازی را شنیده‌‌اید یا در سایت‌های مختلف با آن برخورد کرده‌اید. ابن فناوری جذاب یکی از شاخه‌های عکاسی صنعتی است که به کاربران اینترنت این فرصت را می‌دهد تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه ممکن، به صورت مجازی و غیرحضوری با کسب‌وکارهای جدید آشنا شوند. برای این که بهتر و بیشتر با این مقوله آشنا شوید و مزیت‌های آن را برای رونق کسب‌وکارتان بدانید از شما دعوت می‌کنیم در این مقاله با استودیو نماد همراه باشید:

تور مجازی چیست ؟ و چه کاربردهایی دارد؟

فناوری مورد بحث یک امکان جدید اینترنتی برای به نمایش گذاشتن اطلاعات کاربردی از یک فضای واقعی است به شکلی که انگار در آن فضا و مکان حضوری دارید! در واقع، تور مجازی امکان حضور مجازی شما را در یک مکان دیگر فراهم می‌کند. شما می‌توانید تمام جزئیات محل مورد نظرتان را به راحتی و با چند کلیک ساده مشاهده کنید. این امکان در ابتدا برای موزه‌ها و مکان‌های توریستی در نظر گرفته می‌شد، اما امروزه مبحث مارکتینگ‌ و بازاریابی دیجیتال یکی از مهم‌ترین کاربردهای تور مجازی است.

اگر صاحب یک مکان توریستی یا گردشگری هستید، یا اگر صاحب یک کارخانه یا کارگاه تولیدی هستید، یا اگر از پرسنل مشاور املاک هستید و یا هر کسب‌وکار دیگری دارید، این روش می‌تواند یکی از مهم‌ترین ابزارها برای معرفی برند شما و کسب‌وکارتان به مشتری‌های جدید و قدیمی باشد. این امکان و ابزار بسیار قدرتمند، باعث رشد هتل‌ها، بنگاه‌های املاک و مستغلات به طور چشمگیری شده است به طوری که طبق بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شده است که 35 درصد افزایش فروش آنلاین، از محاسن کسب‌وکارهایی است که از تور مجازی برای نمایش ویژگی‌های محل کار خود استفاده کرده‌اند.

بدیهی است هر چه بیشتر بتوانید مشتری را با کسب‌وکارتان درگیر کنید و او را مستقیما در روند تولید کالا و با خدمات‌تان آشنا کنید، بیشتر و راحت‌تر می‌توانید بر او تاثیر مثبت گذاشته و او را ترغیب به خرید نمایید.

این نکته را فراموش نکنید که مشتری دوست دارد، بداند کالا یا خدماتی که قصد استفاده از آن را دارد، چطور و چگونه به وجود می‌آید. این امکان ارزشمند، که شانس موفقیت شما را به طور چشم‌گیری افزایش می‌دهد، با بهره‌گیری از تکنولوژی جدید و ساخت تور مجازی به آسانی در دسترس است و از شما یک برند متفاوت و منحصربفرد خواهد ساخت.

مزیت‌های استفاده از تور مجازی

تور مجازی به مشتری این امکان را می‌دهد تا خودش بتواند از کسب‌وکار شما دیدن کند و در نهایت خودش تصمیم بگیرد که می‌خواهد مشتری شما باشد یا نه! در مقابل، شما با استفاده از تور مجازی می‌توانید امکانات و ویژگی‌های ممتاز کسب‌وکار خود را بهتر و کامل‌تر به مشتری نشان دهید.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های تور مجازی موارد زیر است:

  • موقعیت کلی محل کار یا مراکز مورد نظر با یک جست‌وجو‌ی ساده در گوگل نمایان می‌شود.
  • امکان صداگذاری و موسیقی برای جذابیت بیشتر وجود دارد.
  • امکان اضافه کردن جذابیت‌های بیشتر و ویرایش اطلاعات وجود دارد.
  • بهترین کیفیت را برای نمایش عکس، فیلم و … به نمایش می‌گذارد.
  • برند شما را برندی متمایز و ویژه نشان می‌دهد.
  • از مزیت‌های استفاده از تور مجازی گوگل این است که افراد می‌توانند در فراغت کامل و با صبر و حوصله بیشتر در هر جایی که باشند با کسب‌وکار شما آشنا شوند.
  • در تور مجاری ۳۶۰ درجه ، مشتری می‌تواند واضح‌ترین تصویر را در کمترین زمان مشاهده نماید.
  • با استفاده از تور مجازی ، می‌توانید تعداد عکس‌های بیشتری از محل کارتان را به نمایش بگذارید.
  • با استفاده از این فناوری می‌توانید اعتماد مشتریان را نسبت به کیفیت کارتان افزایش دهید.
  • به مرور زمان و با ارائه اطلاعات تماس و قرار دادن تصاویری از محل کسب‌وکارتان، به تعداد مشتریان شما افزوده می‌‌شود.

تور مجازی گوگل

گوگل از سال 2012 ، باکسی حاوی اطلاعات مفید کسب‌وکارها را به نمایش در آورد. این باکس کوچک، که در سمت راست موتور جست‌وجو قرار دارد، به کاربران و جست‌وجوگران کمک می‌کند تا بتوانند راحت‌تر به نتیجه‌ی مورد نظر خود دست یابند. نمای 360 درجه و تور مجازی از محل کار یکی از گزینه‌های مهم در این باکس است و باعث می‌شود مشتری دید بازتری از کسب‌وکار شما داشته باشد. جالب است بدانید که این تصاویر 360 درجه، در سرویس‌های دیگری مانند گوگل مپ‌ و استریت‌ویو نیز نمایش داده می‌شوند.

به طور کلی، تور مجازی گوگل ابزاری جدید و هوشمند در صنعت عکاسی تبلیغاتی و کسب‌وکارهای اینترنتی به شمار می‌رود و به صاحبان مشاغل این فرصت را می‌دهد تا با قیمتی ارزان‌تر و مقرون به صرفه، راهی برای دیده شدن و تبلیغات جهانی داشته باشند. امکاناتی همچون گوگل مپ ، قطب نما ، تورهای مجازی به زبان‌های رایج بین‌المللی، جمع بندی اطلاعات تماس و سایر اطلاعاتی که مورد نیاز کاربر است و نمایش هر چه بهتر تصویر محصولات یا مکان مورد نظر، از جمله مزایایی است که تور مجازی گوگل در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تور مجازی
تور مجازی

ثبت اطلاعات در گوگل رایگان بوده و شما تنها با هزینه ساخت ، می‌توانید فرصت تبلیغات گسترده را در اختیار داشته باشید.

با استفاده از این روش در شبکه جهانی گوگل ، نه تنها اطلاعات کاربران در موتورهای جستجویی همچون گوگل مپ ، یاندکس ، بینگ مپ به نمایش در می‌آید، بلکه گسترش ارتباط در رسانه‌های مجازی همچون فیسبوک ، تامبلر ، لینکدین ، توییتر ، دلیسیوس و … نیز امکان‌پذیر است.

موتور جست‌وجوی گوگل پس از جست‌‌وجوی نام برند شما، خلاصه‌ای از مهم‌ترین اطلاعات کاربردی همچون، آدرس، شماره تماس، عکس و توضیح مختصر را برای کاربر به نمایش می‌گذارد. بنابراین مشتری به راحتی می‌تواند با شما تماس بگیرد و یا محل دقیق آدرس‌تان را در گوگل مپ مشاهده نماید. همچنین او می‌تواند تصاویر مربوط به کالاها، محل کار و میزان کیفیت هر کدام از محصولات را به آسانی مشاهده نماید و سپس با تصمیم خود را برای همکاری یا مراجعه به شما بگیرد.

از دیگر مزایای تور مجازی گوگل این است که هر نوع سیستم عامل و دستگاهی امکان دسترسی به شبکه جهانی گوگل را دارا می‌باشد. با ساخت تور مجازی گوگل ، در لیست موتور جستجو گوگل قرار می‌گیرید و میزان امتیاز کاربری شما چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد و همچنین، محل کارتان در نقشه گوگل مپ جهانی قرار خواهد گرفت.

چگونه یک تور مجازی بسازیم؟

محاسن استفاده از تور مجازی به حدی زیادی است که به راستی نمی‌توان آن را در چند سطر گنجاند. با توجه به آن چه گفته شد، شاید مهم‌ترین پرسش در ذهن شما این باشد که با توجه به این ویژگی‌ها، چگونه یک تور مجازی بسازیم ؟

برای ساخت تور مجازی ، پیشنهاد می‌دهیم از شرکت‌های تبلیغات آنلاین بهره بگیرید تا توری که به مشتری عرضه می‌کنید باکیفیت و جالب توجه باشد. اما در صورتی که در ابتدای کسب‌وکارتان هستید، خودتان هم می‌توانید دست به کار ساخت یک تور مجازی ساده و ابتدایی شوید.  و اما چگونه تور مجازی بسازیم ؟

تور مجازی
آموزش ساخت تور مجازی

آموزش ساخت 

برای ساخت  باید از اپلیکیشن ساخت تور مجازی استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها با قدری تمرین و آزمون و خطا، به شما کمک می‌کنند خودتان یک تور مجازی بسازید.

برای ساخت تور مجازی ، در ابتدای کار لازم است وسایل و تجهیزاتان کارتان را آماده سازید. تجهیزات مورد نظرتان عبارت‌ است از:

  • دوربین عکاسی مناسب
  • تجهیزات مورد نظر عکاسی پانوراما
  • سه‌پایه و نور کافی

پس از آماده‌سازی وسایل اولیه، لازم است که محل مورد نظرتان را نیز آماده کنید. محلی که قرار است از آن عکاسی کنید، باید تمیز و آراسته باشد. پس از آماده‌سازی مکان و تجهیزات ضروری، می‌توانید عکس‌های مورد نیازتان را بگیرید و پس از آن، در اپلیکیشن‌ تور مجازی که انتخاب کرده‌اید، ویرایش و ادیت نمایید.

نقاطی که عکس‌برداری می‌شوند، پس از ویرایش به یکدیگر متصل می‌شوند و قابلیت قدم زدن کاربر را مهیا می‌سازند. این تصاویر، همچون یک کره دوار به یکدیگر متصل شده و باعث می‌شوند کاربر بتواند دیدی ۳۶۰ درجه به تمامی نقاط عکس داشته باشد و با زوایای آن آشنا شود.

اپلیکیشن مناسب کدام است

برای ساخت کسب‌وکارتان، به اپلیکیشن تور مجازی نیاز دارید که اتفاقا نمونه‌های بسیار جالب و کاربردی آن در دسترس است. بسیاری از اپلیکیشن‌ها به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار دارد و بسیاری دیگر، هزینه‌ای از شما بابت ارائه اپلیکیشن می‌گیرند. پرکاربردترین اپلیکیشن تور مجازی که رایگان نیز هستند عبارتند از:

  • Lapentor  لپنتور  ( رایگان )

یک اپلیکیشن به شما امکان ساخت تصاویر خلاقانه را می‌دهد. با این اپلیکیشن به راحتی می‌توانید مواردی که مورد نیازتان نیست را پنهان کنید.  به طور کلی، Lapentor  پیوستگی خوبی به تور مجازی شما می‌دهد.

  • OpenSpace 3d اوپن اسپیس تری‌دی ( رایگان و اوپن سورس )

اگر دنبال نرم‌افزاری رایگان و اوپن سورس هستید،  OpenSpace 3d  گزینه‌ای مناسب است که ورژن پرتابل آن را نیز در اختیارتان می‌گذارد. چنانچه صاحب ذهنی خلاق هستید، می‌توانید ازین نرم‌افزار استفاده کنید.

  • Marzipano مارزی‌پانو ( رایگان و اوپن سورس )

این نرم‌افزار رایگان قابلیت این را دارد که تمام موتورهای جست‌وجو اصلی را پشتیبانی ‌کند و در عین حال، گزینه‌ی مناسبی برای گوشی‌های هوشمند و تلفن همراه نیز باشد.

چقدر باید هزینه کرد

ساخت انواع آن توسط افراد متخصص و تجهیزات دقیق انجام می‌پذیرد. روند کلی ساخت تور‌های مجازی به صورت عکس‌برداری با دوربین ۳۶۰ درجه و با کیفیت بالا از قسمت‌های متفاوت یک فروشگاه، موسسه، رستوران، کارخانه و … می‌باشد.

همانطور که گفته شد، پس از عکس‌برداری، این تصاویر توسط نرم‌افزارهای دقیق و تخصصی به یکدیگر متصل می‌گردند و امکاناتی همچون ثبت لوگو، برند، فایل صوتی، کلیپ، متن و گوگل مپ به آن اضافه می‌شود تا کاربر بتواند بدون نیاز به جستجوهای متعدد از تمامی اطلاعات مورد نظر بهره‌مند گردد.

قیمت ساخت تور مجازی بسته به میزان کیفیت و افزوده شدن آیتم‌های مختلف به آن، دارای قیمت‌های متفاوتی می‌باشد. مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت‌گذاری در ساخت تور‌ مجازی عبارتست از :

تور مجازی
هزینه ساخت تور مجازی
  •   ثبت مکان مورد نظر در گوگل
  • متراژ مکان ؛ هرچه مکان بزرگتر باشد و مساحت بیشتری را شامل شود، تعداد پوینت‌های ساخت تور مجازی بیشتر شده و در نتیجه افزایش قیمت رخ خواهد داد.
  • گذاشتن نقشه گوگل
  • قرار دادن تور‌های مجازی قدیمی در تور مجازی جدید

سخن پایانی

تور مجازی ، یک منظره‌ی ۳۶۰ درجه‌ی کاملاً رنگی از داخل و بیرون یک مکان را به نمایش می‌گذارد به طوری که مشتری به راحتی می‌تواند در محل مورد نظر به صورت مجازی قدم بزند و جزئیات و ویژگی‌های کسب‌وکار را مشاهده کند. تجربه‌ی مشابه با واقعیت، چیزی است که مشتری را به خرید از برند شما ترغیب می‌کند و این راز موفقیت تورهای مجازی است.

شرکت استودیو نماد ، پیشرو در ساخت انواع تور مجازی برای برندهای صاحب‌نام و بزرگ، مفتخر است در بحث مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال، با صاحبان مشاغل و کسب‌وکارها همکاری نماید. در صورتی که تمایل دارید، با شماره‌های درج شده در وب سایت تماس بگیرید.

ازین که تا پایان همراه تور مجازی بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب ارائه شده، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.