هزینه عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی

هزینه عکاسی تبلیغاتی

هزینه عکاسی تبلیغاتی ؛ هزینه عکاسی تبلیغاتی بستگی به عوامل مختلفی مانند سابقه و توانایی تیم عکاسی، تجهیزات مورد نیاز، شرایط مکانی و فاصله‌ی جغرافیای محل عکاسی، میزان ویرایشی که قرار است بر روی تصاویر اعمال شود، وجود مدل و بسیاری موارد مشابه آن دارد. به طور معمول، عکاسان دو روش اصلی برای تعیین قیمت عکس‌های تبلیغاتی پیش رو دارند؛ در روش متداول، بر اساس نیاز مشتری برای هر فریم، یک قیمت و هزینه مشخص و ثابت تعیین می‌شود که بر روی آن بین مشتری و عکاس توافق صورت می‌گیرد؛ اما در روش دوم، برای مشخص کردن هزینه عکاسی تبلیغاتی، کلیت کار به عنوان یک پروژه در نظر گرفته می‌شود و بر حسب کیفیت و کاری که برای تهیه تصاویر توسط عکاس صورت می‌گیرد یک هزینه کلی، صرف نظر از تعداد عکس‌ها معین می‌شود. اگر قصد دارید یک عکس تبلیغاتی تهیه کنید و تمایل دارید راجع به هزینه‌ی آن بدانید، در ادامه قصد داریم راجع به هزینه عکاسی تبلیغاتی بیشتر سخن بگوییم. از شما دعوت می‌کنیم همراه این محتوا در وب‌سایت استودیو نماد باشید.

هزینه عکاسی

هزینه عکاسی تبلیغاتی چگونه محاسبه می شود؟ و چه اهمیتی برای رونق کسب‌وکار ما دارد ؟

عکاسی تبلیغاتی شاخه‌ای مهم از عکاسی حرفه‌ای است که  با هدف گرفتن تصاویر جذاب و باکیفیت، برای چاپ در کتاب، نشریات، مجلات و بیلبوردها و یا برای انتشار در بستر فضای مجازی مانند وبسایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد.

هدف از عکاسی تبلیغاتی ، معرفی و تبلیغ یک کالا یا خدمات به صورت مستقیم یا غیرمستقیم است. عکاسی تبلیغاتی نیازمند تجربه و مهارت کافی در عکاسی و همین‌طور بهره‌گیری از دانش و تکنیک‌های شاخته شده تصویرگیری است.

در کنار تجربه، مهارت و تکنیک، موضوع زیباشناختی، شم هنری و روانشناسی بازار، در عکاسی تبلیغی از اهمیت بالایی برخوردار است. یک عکس تبلیغاتی، باید توانایی جذب نگاه مخاطب را داشته باشد و بتواند در فرصت کوتاهی که در اختیار دارد، مشتری را برای خرید یک محصول متقاعد نماید.

در دنیای دیجیتالی امروز ما، که هر شخصی با تلفن همراه خود تجربه روزانه بی‌دلیل یا با‌دلیلِ عکاسی از هر سوژه‌ای را دارد، احتمالا اهمیت عکاسی تبلیغاتی برای همگان شناخته شده نباشد؛ اما باید توجه کرد ما انسان‌ها، موجوداتی بصری هستیم که بیشترین دریافت‌ها و شناخت از اطراف را، از طریق مشاهده کردن به دست می‌آوریم. به همین دلیل بهترین راه برای معرفی یک محصول به افراد و تحت تاثیر قرار دادن‌شان، همین تصاویر تبلیغاتی هستند.

بر اساس مطالعات، مقالاتی که دارای تصاویر مرتبط با موضوع خود هستند، ۹۴ درصد بیش از مقالاتی که فاقد تصویر می‌باشند دیده می‌شوند. در نظرسنجی‌ها، 60 درصد از مشتریان آنلاین اعلام کرده‌اند که به کسب‌وکارهایی که دارای لیست‌های تصویری هستند، بیشتر گرایش دارند. این اعداد و ارقام، همگی نشان دهنده‌ی ارزش عکس تبلیغاتی است.

جزئیات، یک عامل تعیین کننده برای هر خریداری است و تصویر بهترین وسیله برای مطمئن شدن از جزئیات می‌باشد. عکاسی تبلیغاتی در استراتژی بازاریابی هر کسب‌وکاری، از اهمیت بالایی برخوردار است که هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

خوشبختانه، گسترش فضای مجازی و وجود پلت فرم‌هایی مانند اینستاگرام، این امکان را فراهم کرده که مشتریان درصد بالایی از خرید خود را به صورت آنلاین و با کمک همین تصاویر تبلغاتی خرید کنند.

هزینه عکاسی
عوامل موثر بر هزینه عکاسی

عوامل موثر بر هزینه عکاسی تبلیغاتی

همانطور که اشاره شد عوامل زیادی بر هزینه عکاسی تبلیغاتی تاثیرگذارند که مهمترین آنها عبارتند از :

  • رزومه عکاس

درست همانند هر حرفه‌ی دیگری، عکاسی هم به تجربه، مهارت و دانش عکاس وابسته است. شاید برای تفریح و ثبت خاطرات، بتوان با داشتن یک دوربین عکاسی یا تلفن همراه اقدام به عکاسی کرده و حتی تصاویر خوبی هم بگیریم، اما وقتی صحبت تبلیغات و جذب مشتری به میان می‌آید، قطعا برای گرفتن عکس‌هایی ماندگار که قادر به جلب نظر مخاطب باشند، به تجربه و مهارت یک گروه حرفه‌ای عکاسی نیاز است؛

اگر شما یا تیم بازاریابی‌تان، دارای یک ایده مشخص برای عکس‌های تبلیغی از محصولات تولید‌ی‌تان نباشید، این وظیفه عکاس و تیم همراه اوست که با کمک ایده‌پردازی خلاقانه که ناشی از یک دانش و مهارت بالا است، عکس‌هایی منحصربفرد از محصول و یا خدمات شما بگیرد که منجر به بالا رفتن فروش و جذب مشتریان بالقوه شود.

باید توجه داشت که عکاسی نه تنها یک دانش و مهارت که در عین حال آغشته با روح هنر است و وجود یک عکاس هنرمند برای گرفتن عکس‌های تبلیغی بسیار ضروری است.

طبیعتا بنا به تجربه و کیفیت کار یک تیم عکاسی، هزینه‌ای که دریافت می‌شود نیز متفاوت خواهد بود.

  • تجهیزات مورد نیاز

از دیگر عوامل تاثیرگذار در تعیین هزینه عکاسی تبلیغاتی نوع و میزان استفاده از تجهیزات عکاسی است. بسته به نوع محصول یا خدمات شما که قرار است سوژه تصاویر عکاس باشد و همین طور بسته به اینکه قرار است تصاویر در مجله و روزنامه چاپ شود یا اینکه برای نشر در سایت و شبکه‌های اجتماعی گرفته می‌شود، تجهیرات عکاسی متفاوتی مورد نیاز است!

نوع و کیفیت دوربین و لنز، سه‌پایه،  تجهیزات نورپردازی، دیفیوزر و سافت باکس، تجهیزات هلی‌شات، استند و پایه و بسیاری دیگر از تجهیزات مورد استفاده در عکاسی تبلیغاتی، همگی باعث می‌شوند که هزینه یک پروژه عکاسی با پروژه‌ای دیگر متفاوت باشد.

هزینه عکاسی
تجهیزات عکاسی
  • ادیت و ویرایش تصاویر

در دنیای عکاسی از گذشته تا به امروز، روتوش یا ویرایش عکس‌ها، بخشی از هنر و حرفه عکاسی به حساب می‌آمده است. با کمک نرم‌افزارهای متنوع و بسیار توانمندی مانند فتوشاپ، عکاسان تصاویر دیجیتال را به بهترین شکل ممکن برای پرینت یا اشتراک‌گذاری در فضای مجازی، ویرایش می‌کنند.

هر چه کیفیت ویرایش بهتر و زمانی که برای این کار توسط عکاس یا تیم همراهش صرف می‌شود بیشتر باشد، طبیعی است که به همان نسبت هزینه بالاتری برای عکس‌های تبلیغی درخواست می‌شود که البته متقابلا مشتری نیز محق است که انتظار بالاتری از نتیجه نهایی کار داشته باشد.

بدون شک خروجی یک عکاسی هنرمندانه در کنار ویرایش حرفه‌ای آن، تصاویری خواهد بود که چشم مخاطب را به خود خیره می‌نماید و در پایان، نشان می‌دهد که ارزش هزینه کردن را داشته است.

  • سختی کار و تغییر نرخ هزینه عکاسی

همیشه سوژه و موضوع عکاسی از تنوع بالایی برخوردار است و یک عکاس و گروه تبلیغی باید انتظار پیشنهاد شدن هر نوع پروژه عکاسی را داشته باشند. برای مثال ممکن است کارفرما، مایل باشد تصاویری صنعتی از خط تولید کارخانه خود بگیرد. در این شرایط، عکاسی از داخل فضای کارخانه نه تنها به تجهیزات ویژه خو مخصوصا برای نورپردازی مناسب نیازمند است که در کنار این موضوع، شرایط سخت‌تری هم در انتظار عکاس نسبت به تصویربرداری در یک آتلیه یا استودیو عکاسی خواهد بود.

بر اساس یک قاعده کلی، تصاویر داخل خط تولید از زاویه بالا و در ارتفاع گرفته می‌شوند و قطعا موضوع ایمنی عکاس و تجهیزات در چنین شرایطی، بسیار مهم و حائز اهمیت است. چنین مواردی می‌تواند عکاسی تبلیغی را از یک کار ظریف و صرفا هنری، به یک تجربه پر مخاطره بدل کند که قطعا در قیمت نهایی عکس‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

گاهی مکان تولید یک محصول یا جایی که شما خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهید از دفتر یا محل استقرار تیم عکاسی دور است، به عنوان مثال، در مورد کارخانه‌هایی که خارج از شهر قرار دارند؛ در این حالت رفت و آمد و جابجایی تجهیزات، شرایط عکاسی را سخت‌تر می‌کند، به طوری که ممکن است بسیاری از عکاسان تمایلی به قبول چنین پروژه‌هایی نداشته باشند و یا دستمزد بیشتری را درخواست کنند.

از دیگر فاکتورهای تعیین کننده، مدت زمانی است که برای عکاسی صرف می‌شود. تصویربرداری از برخی موضوعات و سوژه‌ها، ساده‌تر و در زمان کمتری صورت می‌گیرد، در حالی که ممکن است برای موارد دیگر، نیاز به وقت بیشتر و تکرار عکاسی و همین طور در نظر گرفتن تمهیدات ویژه‌تری باشد که تمامی این موارد، در نتیجه کار عکاس و همین طور هزینه نهایی عکس‌ها موثر هستند.

هزینه عکاسی
نیاز به مدل انسانی
  • نیاز به مدل انسانی

اگر برای گرفتن عکس تبلیغی نیاز به استفاده از مدل انسانی باشد، مثل چیزی که معمولا در تبلیغ کفش، کت و شلوار و یا لباس‌های بانوان دیده می‌شود، در این صورت هزینه عکاسی تبلیغاتی به مراتب بالاتر از حالتی است که به مدل نیاز نیست.در عکاسی پوشاک این نکته قابل اهمیت است.

  • تصاویر مفهومی

از لحاظ روانشناسی، دیدن یک محصول به صورت کاربردی و مفهومی برای مخاطب جذاب‌تر و متقاعد کننده‌تر است؛ به بیان دیگر، مشتری دوست دارد کالایی را  که می‌خواهد بخرد، در حالت کاربردی آن ببیند.

برای مثال وقتی مشتری یک دست مبلمان را در چیدمان یک آپارتمان لوکس می‌بیند و یا اینکه یک قالیچه دستبافت را در به صورتی که در کنار سایر وسایل منزل قرار گرفته مشاهده می‌کند، تصویر‌سازی بهتری از چنین کالایی داشته و برای خرید آن بیشتر و بهتر جذب می‌شود.

برای این که گروه تبلیغیِ شما بتواند از محصول یا خدماتی که به مشتریان ارائه می‌کنید تصاویری مفهومی و کاربردی بگیرد، به صحنه‌ آرایی و فضاسازی نیاز است و برای چنین کاری قطعا به پرداخت هزینه بیشتری نیاز خواهد بود.به این نوع عکاسی، عکاسی محصول گفته می شود.

فرض کنید شما تولید کننده میز نهارخوری هستید، طبیعتا تصویر یک میز تزئین شده با تعداد زیادی غذاهای متنوع داخل یک آپارتمان مبله شده به مراتب برای مخاطب جذاب‌تر از تصویر خشک و خالی یک میز تنها است. قطعا هزینه عکاسی تبلیغاتی مفهومی به مراتب بیش از تصاویر ساده خواهد بود.

  • حجم پروژه

همیشه کمیت، یکی از فاکتورهای تعیین کننده برای یک محصول است. هر چه تعداد عکس‌های مورد نیاز شما و حجم پروژه‌های تبلیغاتی بزرگ‌تر باشد، هزینه‌های سَربارِ عکاسی کاهش خواهد یافت؛ در نتیجه قیمت نهایی هر فریم عکس‌ نیز کمتر خواهد شد.

حجم پروژه
حجم پروژه

سخن پایانی

همانطور که مشاهده شد، هزینه‌ عکاسی تبلیغاتی به گزینه‌ها و موارد مختلفی بستگی دارد که ما در این محتوا سعی کردیم به طور مختصر و مفید، به برخی از آن‌ها اشاره کنیم. در هر صورت، اگر چه بابت عکس‌های تبلیغاتی ممکن است هزینه‌‌ بپردازید و در پاره‌ای اوقات، ممکن است این هزینه گران نیز باشد، اما شک نداشته باشید که یک عکس تبلیغاتی باکیفیت و خوب، ارزش هزینه کردن را دارد؛ چرا که یک عکس حرفه‌ای، مشتری را بیشتر به سمت کسب‌وکار شما سوق می‌دهد و حتی ممکن است تا سال‌های سال، در ذهن او ماندگار شود، به طوری که در نهایت، این هزینه، به رونق و گسترش تجارت شما، می‌انجامد.

ازین که تا پایان همراه وب‌سایت استودیو نماد بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم مطالب فوق، برایتان مفید و سودمند واقع شده باشد.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.