بهترین لنز مناسب برای عکاسی صنعتی را بشناسید

بهترین لنز مناسب برای عکاسی صنعتی را بشناسید

بهترین لنز مناسب برای عکاسی صنعتی را بشناسید

همه‌ی ما می‌دانیم که راه‌های بسیاری وجود دارد که به یک نمای یکسان در عکاسی دست پیدا کنیم. از نوری که انتخاب می‌کنیم تا ادیتی که در فتوشاپ اعمال می‌کنیم. اغلب ده‌ها مسیر متفاوت وجود دارد که یک عکاس بتواند با دنبال کردن آن‌ها به مقصد برسد. این مسئله در عکاسی محصول هم صدق می‌کند. پاسخ به این سؤال که بهترین لنز مناسب برای عکاسی صنعتی از اجسام بی‌جان چیست به‌طور شگفت‌انگیزی سخت است. امروز شما را با این مفهوم آشنا خواهیم کرد که یک عکاس تبلیغاتی، چه چیزی از لنز می‌خواهد و چند توصیه برای شما خواهم نوشت.

بهترین لنزهای مناسب برای عکاسی صنعتی | شما به چه چیزی احتیاج دارید ؟

مثل همیشه این بستگی دارد به این‌که شما از چه چیزی و چگونه عکس‌برداری می‌کنید. چیزهایی که باید در نظر بگیرید این‌ موارد است: اندازه‌ی شیء ، تنظیمات نور، محل قرارگیری‌تان، و فاصله‌ی شما با شیء. با دانستن این اطلاعات، شما خواهید توانست نوع لنز موردنیازتان را بدانید.

Macro,zoom, prime, telephoto, wide angle,…

بهترین لنز زوم مناسب برای عکاسی صنعتی 

با قرار دادن الزامات واضح‌تر ممکن است متعجب شوید از شنیدن این‌که بسیاری از لنزها کیفیت لازم را برای عکاسی از اجسام بی‌جان در اختیار شما قرار می‌دهند. چرا؟

عکاسی از اجسام بی‌جان اغلب در دیافراگم بالاگرفته می‌شود، و با استفاده از برنامه‌های مثل helican focus,  می‌توانید با لنز خودتان عکس بگیرید و بهترین کیفیت را دریافت کنید.

به‌علاوه اکثر عکاسان اجسام بی‌جان با اجسام متحرک سروکار ندارند. به همین خاطر بهترین و آخرین سیستم‌های فوکوس لازم نیست. و همچنین به هیچ نوع تکنیک ارتعاش/تثبتی بیشتری هم احتیاج نداریم. ما اغلب روی سه‌پایه عکس‌برداری می‌کنیم.

نرم افزار هلیکن فوکوس برای عکاسی صنعتی

درواقع تنها دو چیز اصلی وجود دارد که یک عکاس اشیاء بی‌جان از عدسی‌هایش می‌خواهد.

۱.مثل اکثر لنزها در محدوده‌ی f8_f11  شارپ باشد

۲. برای طول کانونی شیء شما مناسب باشد.

لنز مناسب برای عکس های تکراری در یک پروژه

گاهی تطبیق‌پذیری یک نیاز مهم است . مثلاً از شما خواسته شده که در یک روز از ۶۰ جفت کفش عکس بگیرید با زوایای چندگانه از هرکدام. روز جذابی نخواهد بود اما همه‌ی ما مجبوریم که قبض‌هایمان را پرداخت کنیم.

در چنین وضعیتی، لنز مناسب برای عکاسی صنعتی  یک لنز زوم می‌خواهید تا مجبور نشوید که سه‌پایه را زیاد تکان بدهید. چون وقت طلاست. شرایط خیلی زیاد دیگری وجود دارد که در آن‌ها تطبیق‌پذیری یک مورد مهم است. این‌ها پیشنهاد‌های ما هستند.

Sigma 24-105mm f/4 DG OS HSM Art

Canon EF 24-105mm f/4L IS

Nikon AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR

لنز نیکون مناسب برای عکاسی صنعتی پروژه های تکراری

درحالی‌که یک ۲۴_۱۰۵ ازنظر شار پنس (تیزی) خیلی خوب نیست. ولی به‌اندازه‌ی کافی برای یک روز پر از تکرار خوب است. بااین‌حال برای اکثر مشتریان به‌اندازه‌ی کافی کامل به نظر می‌رسد .
در دیافراگم f8_f11 عکس می‌گیرد.یک‌چیز خوب درباره‌ی ۲۴_۱۰۵ تطبیق‌پذیری آن با پیشنهادهاست . محدوده‌ی زوم مناسب و حتی برخی قابلیت‌های ماکرو را هم دارد.

برای یک نسخه‌ی ارزان‌تر من به شما پیشنهاد می‌کنم که به بعضی از گونه‌های قدیمی‌تر این لنزها نگاه کنید. اکثر آن‌ها به همین اندازه خوب هستن. ولی ویژگی های مدرن تر را ندارند.

بهترین لنزهای عکاسی صنعتی برای پروژه های ماکرو

لنز ماکرو لنزی است که علاوه بر داشتن تمام خصوصیات دیگر لنز ها قابلیت عکاسی از نمای کلوزآپ اجسام را دارند که بتوان جزئیات را با دقت بیشتری مشاهده کرد. عکاسی ماکرو مثلا در جواهرات معمولا از فاصله 30 سانتی متری گرفته می شود.
به‌عنوان یک عکاس اجسام بی‌جان، شما اغلب خودتان را درحالی‌که عکاسی از چیزهای کوچک می‌بینید. در آن لحظه، لنزی که احتیاج دارید، لنز ماکروسافت. کن در مورد آن‌هایی که در یک‌طرف آن‌ها ماکرو نوشته‌شده اما فقط مقدار کمی بزرگنمایی را پیشنهاد می‌دهند صحبت نمی‌کنم، منظور من یک نسب مناسب ماکروی ۱:۱ است.
یک‌چیز خوب در مورد لنزهای ماکرو بدون توجه به بودجه‌ی شما، این است که شار پنس همه ی آنها عالی ست. مزایای خرید یک ماکروی گران تر، فقط کار روی فواصل و ضربات خفیف در کیفیت بصری و ساخت است.

Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro

 

لنز مناسب برای عکاسی صنعتی

 لنز با قیمت متوسط

Tamron SP 90mm f/2.8 Di Macro 1:1 VC USD

Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM

Nikon AF-S VR Micro-NIKKOR 105mm f/2.8G IF-ED

لنز مناسب عکاسی صنعتی ماکرو کانن

لنز با قیمت گران

Sigma 180mm f/2.8 APO Macro EX DG OS HSM

Nikon AF Micro-NIKKOR 200mm f/4D IF-ED

Canon EF 180mm f/3.5L Macro USM

لنز گران قیمت ماکرو مناسب برای عکاسی صنعتی جواهرات

اگر کسی فقط بتواند یک لنز تهیه کند، ما به شما یک ماکرو با محدوده کانونی ۱۰۰mm پیشنهاد می‌کنیم. لنزهای ماکرو ارزش‌های شگفت‌انگیزی برای پول شما عرضه می‌کنند و برای سطح وسیعی کاربرد دارند. اگر مسئله قیمت است، نگاهی به مدل‌های قدیمی‌تر لنزهای معرفی‌شده بیندازید.
دقیقا مثل لنزهای  ۲۴_۱۵۰  mm ،نسخه‌های قدیمی اغلب به کیفیت مشابه جدیدترها هستند و تنها در چند ویژگی مدرن متفاوت‌اند، که به‌هرحال عکاسان اجسام بی‌جان احتیاجی به آن‌ها ندارند.

بهترین لنزهای تخصصی اجسام بی‌جان

با گذر زمان شما خلاق تر خواهید شد ، یا ممکن است که یک لنزی بخواهید تا در برابر دوستان عکاستان نمایشش دهید، هرچند که برای سبک عکاسی شما کاربردی نداشته باشد.

اگرچه عکاسان اجسام بی جان عموما مدت بیشتری با لنز هایشان عکس میگیرند، یک لنز با زوایای وسیع میتواند یک چشم انداز جالب که با حالت عادی متفاوت است به شما بدهد.

Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art

Tamron SP 15-30mm f/2.8 Di VC USD

لنز tilt-shift ( شیب متغیر)

لنزهای تیلت شیفت یا کنترل کننده پرسپکتیو لنزهایی هستند که  به علت ساختار فیزیکی اشت با چرخش  و خم شدن می تواند صفحه کانونی عکس را تغییر دهد که در نهایت باعث تغییر پرسپکتیو می شود و در واقع شما می توانید پرسپکتیو را اصلاح کنید. این لنز بیشتر مورد استفاده عکاسان معماری است که به وسیله آن می توانند خطوط همگرای عمودی را تصحیح کنند. در کار با این لنزها باید صبور بود زیرا از سرعت کار شما می کاهنو و البته استفاده از سه پایه نیز ضروری است.
اینگونه لنزها در عکاسی اجسام بی جان خیلی مشهور بودند و امروز هم هنوز به حد کمتری اینگونه هست. با این حال با ظهور برنامه های مثل helicon focus شهرت این لنز ها به گونه ای کاهش یافته است.
اگرچه هنوز دفعات زیادی وجود دارد که این لنز ها به سهولت قابل استفاده اند. برای توجیه، انتخاب های زیادی از این لنز ها وجود ندارد. آرایه های برند خاص خودتان را چک کنید، احتمالا سه چهار انتخاب مشاهده خواهید کرد.

لنز تیلت شیف مناسب عکاسی صنعتی معماری

نتیجه گیری نهایی برای انتخاب بهترین لنز مناسب برای عکاسی صنعتی

در بسیاری از مواقع شما این نقدها را می‌شنوید که فقط به خاطر لنز عکس خوبی گرفته اید یا کار این دوربین فوق العاده است. اما در محصولات این حرف به سختی صحیح است. زیرا دوربین و لنز های شما در جای خود می‌نشینند و منتظر گرفته شدن عکس هستند. تمام خلاقیت و جادوی عکاسی جدای از آنهاست . بله آنها عکس میگیرند، ولی خلاقیت عکس ارتباط خیلی کمی به آنها دارد.

یک عکاس حرفه ای اجسام بی جان میتواند با بسیاری از دوربین های ساده عکس خوب بگیرد. پس خیلی روی این مسیله متمرکز نشوید. یک لنز بخرید که برای موضوع و فضای عکاسی تان مناسب باشد. بعد از آن خلاقیت را آغاز کنید و نگران لوازم جانبی نباشید.

ما در استودیو نماد خدمات متفاوتی از عکاسی و تبلیغات را به شما عزیزان برای هر چه بهتر دیده شدن محصولاتتان ارائه می دهیم . جهت مشاهده نمونه کارها به صفحه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.