چگونه و با چه اصولی در عکاسی پوشاک ، مشتری را متقاعد به خرید کنیم؟

چگونه و با چه اصولی در عکاسی پوشاک ، مشتری را متقاعد به خرید کنیم؟

چگونه و با چه اصولی در عکاسی پوشاک ، مشتری را متقاعد به خرید کنیم؟

عکاسی پوشاک یکی از مهم‌ترین شاخه‌های عکاسی صنعتی و حرفه‌ای است که امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار شده است. نحوه زندگی در دنیای مدرن امروزه به شکلی است که خرید اینترنتی و آنلاین، به طور فراگیر در بین مردم جامعه رواج پیدا کرده و انواع گوشی‌های هوشمند، تبلت و موبایل، پروسه خرید از دنیای مجازی را سهل و آسان‌تر نموده است. عکاسی پوشاک همانطور که از اسمش پیداست به عکاسی از لباس و پوشاک یا حتی پارچه گفته می‌شود و هدف آن، فروش و متقاعدسازی مشتری برای خرید محصولی است که در فضای مجازی یا مجلات مختلف تبلیغ می‌شود. در این مقاله از وب‌سایت استودیو نماد قصد داریم، مواردی که باعث می‌شود، عکس شما جذاب‌تر و بهتر به نظر مشتری برسد را معرفی کنیم. با ما تا انتهای این محتوا همراه باشید:

عکاسی پوشاک

همانطور که در بالا اشاره شد، هدف از عکاسی صنعتی و به طور خاص عکاسی پوشاک، ترغیب مشتری به خرید است. چه بخواهید از فضای مجازی برای فروش استفاده کنید و چه بخواهید در مجلات مد و فشن تبلیغات کنید، به عکس‌های حرفه‌ای و استادانه از کالا و محصول خود نیاز خواهید داشت. بدیهی است اگر عکس‌های گرفته شده، منطبق بر اصول عکاسی نباشد یا نتواند در جلب نظر مشتری موفق باشد، فروش محصول به طور چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

عکاسی پوشاک صنعتی

در عکاسی پوشاک ، ما به سه شکل می‌توانیم از لباس یا پوشاک مورد نظر عکاسی کنیم:

  • لباس را تن مدل انسانی بپوشانیم.
  • لباس را تن مانکن بپوشانیم.
  • لباس را تا شده، قرار دهیم.

هدف در عکاسی صنعتی و عکاسی پوشاک جلب نظر مشتری است بنابراین هر روشی که باعث شود، مشتری علاقه و تمایل بیشتری به محصول مورد نظر شما نشان دهد، مناسب‌تر است. در کشور ما محدودیت‌هایی برای نوع پوشش وجود دارد و به همین دلیل از روش‌های جایگزین به جای استفاده از مدل انسانی می‌توان استفاده کرد به عنوان مثال برای نمایش لباس زیر، نمی‌توانید از مانکن یا مدل انسانی استفاده کنید و در اینجا پیشنهاد می‌دهیم که لباس را به صورت تا شده قرار دهید و یا آن را تن مانکن بپوشانید و بعد از عکاسی، مانکن را به وسیله‌ی نرم‌افزار فتوشاپ حذف کنید.

هر سه مدل گفته شده، فوائد و ویژگی‌های خاص خود را دارند و تابع نکات و قواعدی هستند که در ادامه بیشتر درباره‌ی آن توضیح خواهیم داد:

نکات مهم در عکاسی پوشاک

  • لباس‌ها را از نظر نقص بررسی کنید:

لباس‌ها را کاملا بررسی کنید تا هرگونه نقص و زدگی در آن‌ها نباشد. شل شدگی دکمه‌ها، گرد‌وخاک، مو، زدگی پارچه یا دوخت و مواردی ازین دست را حتما وارسی کنید، زیرا از ارزش نهایی تصویر می‌کاهد.

  • لباس‌ها در عکاسی پوشاک باید تمیز باشند:

قبل از عکاسی پوشاک باید دقت داشته باشید لباسی که قرار است از آن عکاسی کنید، لکه یا آلودگی نداشته باشد. اگر چه لباس‌ها معمولا نو و تن نرفته هستند اما باز هم لازم است بررسی کنید که لکه یا آلودگی بر روی آن نباشد.

  • چین و چروک‌ها را صاف کنید:

عکسی که به منظور جلب مشتری و فروش گرفته می‌شود، باید جذاب و مشتری‌پسند باشد. در اولین گام لازم است لباس مورد نظر، اتو شده و عاری از هر گونه چین و چروک باشد. لباس‌ها معمولا خط تا دارند و لازم است لباس را با یک اتوی مناسب اتو بزنید تا چین و چروک آن باز شود.

چگونگی عکاسی پوشاک

  • پس زمینه‌ی روشن را در عکاسی پوشاک انتخاب کنید:

یکی از پس زمینه‌های مناسب برای عکاسی پوشاک ، رنگ سفید است، البته به شرط آن‌که لباس مورد نظر شما سفید نباشد. به دلیل آن‌که خرید لباس و پوشاک پروسه‌ای حساس است، بهتر است تمام جزئیات کار به دقت در عکس نشان داده شود و یکی از بهترین روش‌ها، این است که لباس یا مدل را در پس زمینه‌ای سفید قرار دهید تا بهتر و بیشتر در عکس نشان داده شود. به غیر از سفید می‌توانید از سایر رنگ‌های لایت و روشن مانند خاکستری روشن نیز  استفاده کنید. خاکستری و سفید از جمله رنگ‌هایی هستند که جلوه‌ی لباس را بیشتر در عکس نشان می‌دهند.

رنگ پس‌زمینه‌ی مناسب، می‌تواند زیبایی کار را دو چندان کند.

  • از نور طبیعی استفاده کنید:

نور طبیعی، همیشه بهتر از نور مصنوعی در عکاسی جلوه می‌کند. سعی کنید در روز عکاسی کنید و سوژه عکاسی را در کنار پنجره یا محیطی باز بگذارید که نور طبیعی به آن بتابد و محیط را روشن کند.

  • از مدل‌های طبیعی بهره بگیرید:

پیشنهاد می‌دهیم از مدل‌های انسانی برای نشان دادن لباس‌ها استفاده کنید. با این روش اصطلاحا تن‌خور لباس، به نظر مشتری و بیننده می‌رسد و جلوه‌ی آن خیلی بیشتر از زمانی است که لباس بر روی زمین یا تن مانکن قرار دارد. چنانچه نباید یا نمی‌توانید مدل را نشان دهید، می‌توانید آن را به وسیله‌ی فنون فتوشاپ حذف کنید.

  • از مانکن‌های مناسب استفاده کنید:

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید از مدل‌های زنده و طبیعی برای نشان دادن لباس استفاده کنید، لباس را تن یک مانکن بپوشانید. چنانچه لباس از تن مانکن بزرگ‌تر است، آن را از پشت با یک سنجاق فیکس کنید تا بهتر و اندازه به نظر برسد.

چنانچه مانکن شما مناسب نیست و یا ترجیح می‌دهید، در عکس نباشد، با یادگیری فنون فتوشاپ، می‌توانید قسمت مانکن را برش بدهید. در این صورت، لباس به شکل سه‌بعدی و حجمی در عکس قابل مشاهده خواهد بود. برای این منظور لازم است قسمت داخلی لباس را نیز به وسیله‌ی فتوشاپ به عکس اضافه کنید.

  • جزئیات لباس را نشان دهید:

عکاسی پوشاک و لباس باید به گونه‌ای صورت بگیرد، که جزئیات اصلی لباس به طور کامل نشان داده شود. چنانچه لباس را تن مانکن یا مدل می‌کنید، لازم است جزئیات اعم از دکمه‌ها، زیپ، لیبل، بند، تزئینات، طرح و مدل، و بسیاری دیگر از جزئیات به طور کامل و واضح قابل رویت باشد.

  • اجازه دهید بافت پارچه در عکس نمایان باشد:

یکی دیگر از نکات مهمی که در عکاسی پوشاک باید مد نظر قرار بگیرد، نمایان بودن بافت لباس‌ است. بافت و نوع پارچه‌ی بکار رفته در لباس، تا جایی که به زیبایی عکس ضربه نمی‌زند، باید به وضوح در تصویر دیده شود تا مخاطب بتواند با درک بهتری برای خرید لباس تصمیم‌گیری کند.

برای نشان دادن بهتر بافت لباس، لازم است از تکنیک‌های نورپردازی استفاده کنید و نور را به گونه‌ای به لباس بتابانید که طرح پارچه و نوع بافت و جنس آن، برای مشتری قابل رویت باشد.

  • از نورپردازی قوی استفاده کنید:

همان‌طور که اشاره شد، در عکاسی پوشاک و لباس، باید جزئیات کار به وضوح به چشم و نظر مخاطب برسد و برای همین دلیل لازم است که عکس در محیط پر نوری گرفته شود. با استفاده از سیستم نورپردازی مناسب، می‌توانید عکس‌هایی روشن و واضح از لباس و پوشاک مورد نظر بگیرید تا مشتری بهتر بتوانند با جزئیات کار آشنا شود.

  • قسمت داخلی لباس نمایان باشد:

اگر به هر دلیلی لازم است که مانکن یا مدل از عکس نهایی حذف شوند، باید قسمت‌داخلی لباس را به وسیله‌ی فنون فتوشاپ به عکس اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که مخاطب دید بهتری نسبت به لباس داشته باشد و به طور کامل از مدل و نوع دوخت آن آگاهی داشته باشد و در نهایت بتواند بهتر خرید نماید.

عکاسی پوشاک

  • از المان‌های جذاب استفاده کنید:

عکس‌ها جان ندارند اما شما باید با المان‌های زیبا به آن‌ها جان بدهید. به عنوان مثال برای به تصویر کشیدن یک لباس پاییزی یا یک کلاه بافتنی، می‌توانید از چند برگ چنار زرد استفاده کنید و یا یک چتر ساده یا رنگ‌رنگی در کنار آن قرار دهید.

  • از اکسسوری و جواهرات در عکاسی پوشاک استفاده کنید:

اگر از جواهرات هم‌رنگ و متناسب با لباس استفاده کنید، جلوه‌ی عکس شما چندین برابر خواهد شد و می‌توانید ازین طریق، مخاطب را بیشتر به خرید کالای مورد نظر ترغیب کنید.

اگر لباس را به صورت تا شده عکاسی می‌کنید، حتما از چند المان یا اکسسوری‌های متناسب در کنار آن استفاده کنید تا جان و جلوه‌ی بیشتری به سوژه ببخشید.

  • لباس‌های ست را به صورت تا شده عکاسی کنید:

اگر پوشاک و البسه‌ای که قرار است سوژه عکاسی شما باشد، به صورت چند تکه و اصطلاحا سِت است، بهتر است آن‌ها را به صورت تا شده در کنار هم قرار دهید. با انواع مدل‌های تا زیبایی لباس را چند برابر کنید و از المان و اکسسوری‌های جذاب نیز بهره بگیرید.

  • سادگی را در عکاسی پوشاک مد نظر قرار دهید:

در عکاسی صنعتی سادگی اصل مهمی است زیرا هدف شما این است که نظر مشتری را به کالای مورد نظر که در اینجا لباس و پوشاک است، جلب کنید. بنابراین نباید فضا و پس‌زمینه عکس را با طرح‌ها و اشیاء مختلف بپوشانید به طوری که طرح و مدل لباس، لابلای شلوغی‌ محیط، کمتر به نظر بیاید.

البته اگر تصویر گرفته شده، خیلی ساده و بدون پیرایش باشد، ممکن است در نظر مشتری جذاب نباشد و بهتر است اعتدال را رعایت کنید.

سخن پایانی:

عکاسی در کنار لذتی که برای عکاس فراهم می‌آورد، اصول خاص خود را دارد؛ خصوصا آنکه هدف آن فروش محصول باشد. پیشنهاد ما این است برای نیل به نتیجه‌ی بهتر، از عکاسان حرفه‌ای و با تجربه استفاده کنید تا تصویر تهیه شده، مناسب‌تر و باکیفیت‌تر باشد و بتواند بر روی مخاطب، اثرگذارتر باشد.

از این که همراه وب‌سایت استودیو نماد بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم مطالب گفته شده در این محتوا، مقبول واقع شده باشد.

4.7/5 - (12 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.