استراتژی بازاریابی محتوا

استراتژی بازاریابی محتوا

استراتژی بازاریابی محتوا

به طور خلاصه, استراتژِی بازاریابی محتوا بخشی از نقشه بازاریابی شماست که برای توسعه و مدیریت هر نوع مدیا از جمله محتواهای خواندنی,دیداری و قابل دانلود  , می باشد .

ممکن است در مورد ضرورت تولید محتوا چیزهای زیادی شنیده باشید، اما چیزی که ما در این مقاله در مورد آن صحبت می کنیم، ضرورت داشتن یک برنامه هدف دار عالی برای تولید محتوا است. وقتی که شما استراتژِی بازاریابی محتوا برای کار خود تدوین میکنید، لازم است که چند نکته کلیدی را درنظر داشته باشید:
• کسی که برای شما تولید محتوا می کند
• مشکلاتی که خوانندگان شما می توانند آنها را با محتوایی که شما تولید کرده اید حل کنند
• محتوا کپی کاری نبوده و دست اول باشد
• نوع قالبی که استفاده می کنید
• منبع هایی که محتوای شما را انتشار می دهند
• برنامه ریزی و مدیریت ایجاد و انتشار محتوا

چرا بازاریابان به استراتژی تولید محتوا نیاز دارند؟

مشاوران بازاریابی محتوا، کسب و کارها را در آماده کردن یک نقشه بازاریابی خوب و مطمئن و ایجاد ترافیک خوب روی وب سایتشان، راهنمایی می کند. تصورکنید، شما یک پست بلاگ ایجاد می کنید که مقدار ثابتی از ترافیک اصلی را بدست می اورد، ایجاد یک لینک پیوست شده(بک لینک)به یک ایبوک یا یک ابزار رایگان میتواند باعث افزایش نرخ بازدید شما شود.
وبلاگ تیم فروش hotspot این نکته کلیدی را پیدا کرد و از این استراتژی برای افزایش ترافیک وبلاگشان استفاده کردند.این منبع عالی از ترافیک و مخاطب که به خاطر محتوای با کیفیت بدست امده، فرصت آزمایش دیگر تکنیک های بازاریابی را به شما می دهد.مانند محتواهایی که دارای حمایت کننده(اسپانسر)هستند، تبلیغات سوشال مدیا یا محتواهای توزیع شده. علاوه براین, محتوای شما نه تنها باعث جذب مخاطب می شود، بلکه موجب شناخت چشم اندازهایی از هدف شما می شود و باعث شناخته شدن برند شما می شود. اکنون,بیایید یاد بگیریم که چطور یک برنامه بازاریابی محتوا برای کسب و کارمان ایجاد کنیم.
7 مرحله برای خلق یک استراتژی محتوای خوب وجود دارد:

1) هدفتان را مشخص کنید

از تولید کردن محتوا برای کارتان چه منظوری دارید؟ چرا محتوا تولید می کنید و چرا قصد ایجاد بک برنامه بازاریابی محتوا را دارید؟ همین حالا,قبل از اینکه شروع به برنامه ریزی کنید، هدفتان را مشخص کنید. پس لازم است که زمانی را برای تصمیم گیری در این رابطه اختصاص دهید

2) انجام تحقیقات شخصی

برای ایجاد یک استراتژِی بازاریابی محتوا موفق، باید مخاطبین هدف خود را به طور دقیق تعریف کنید. همانطور که مشتریان شخصی خود را به طور کامل می شناسید، مخاطبین محتواهایتان را هم باید بشناسید.
این امر برای کسانی که این نوع بازاریابی را شروع کرده اند یا قصد دارند شروع کنند, مسئله خیلی مهم وتاثیرگذاری است. با شناسایی مخاطبین هدفتان, شما می توانید محتوای مناسبتر و باارزش تری تولید کنید که مخاطبان علاقه بیشتری به خواندن آنها دارند و مورد پسند آنهاست.
اگر یک کاسب و یا دارنده صنعتی با تجربه باشید,احتمالا تغییر اهداف شما وجود دارد. آیا میخواهید گروه جدیدی از افراد را جز بازار هدف خود قرار دهید یا بازار هدف فعلی خود را گسترش دهید؟ ایا میخواهید مخاطبین هدف را حفظ کنید؟ بازبینی سالانه پارامترهای جذب مخاطب ,در رشد داشتن مخاطبینتان خیلی ضروری است,به همین دلیل لازم است هرسال بازار هدف خود را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

3) تولید شکل های مختلف محتوا

خیلی از افراد با پست های یک وبلاگ شروع میکنند، اما اگر می خواهید کمی خطرپذیرتر باشید و انواع مختلفی از محتوا را تولید کنید, ابتدا این را درنظر داشته باشید که کدام نوع از محتوا را میخواهید تولید کنید. برای مثال,شما حدود یک سال است که هر هفته در یک وبلاگ پست میگذارید, تولید یک ایبوک که تمام پست های وبلاگ شما را بصورت یک راهنمای جامع انتشار دهد, می تواند یک راه برای انتشار محتوا در فرمت دیگر باشد.به جز ابن انواع مختلفی روش برای تولید محتوا وجود دارد که بکار می روند.
اگر کسب وکارتان را مدتی است که راه اندازی کرده اید,کارهایی که در یک سال برای بازیابی محتوای کسب و کارتان کرده اید و نتایج انها را بازبینی کنید و تعین کنید که در سال جدید چه کارهای متفاوتی میخواهید انجام دهید.همچنین اهداف جدیدی را برای سال جدید مشخص کنید.

4) تعیین کردن یک فرد برای مدیریت محتوای سیستم

داشتن یک سیستم برای مدیریت محتوا. بخش مهمی از مدیریت محتوا شامل ایجاد محتوا, انتشار محتوا و آنالیز آن می باشد.

5) تعیین کردن نوع محتوایی که قصد تولید آن را دارید

امکاناتی که برای تولید محتوا وجود دارد خیلی متنوع است. اینجا تعدادی از مشهورترین فرمت های تولید محتوا آورده شده که بسیاری از بازاریابان از آنها برای ایجاد محتوا استفاده می کنند.

استراتژِی بازاریابی محتوا
پست های وبلاگ
اگر توجه کرده باشید,شما در حال خواندن پست یک وبلاگ هستید. پست های وبلاگ داخل یک سایت قرار میگیرند و باید برای جذب مخاطب به طور منظم انتشار یابند. پست های وبلاگ باید دارای محتوای با ارزشی برای مخاطبان باشند تا توجه آنان را جلب کند و پست ها را در شبکه های اجتماعی و دیگر وبسایت ها به اشتراک گذارند. پیشنهاد می کنیم که تعداد کلمات هر پست بین 1000 تا 2000 کلمه باشد, اما بعد از مدتی با یک نظرسنجی میتوانید بببنید که مخاطبینتان به متن های کوتاه تر بیشتر علاقه دارند یا متن های بلندتر.

ایبوک
کتاب های الکترونیکی یکی دیگر از ابزارهای تولیدکردن محتوا هستند که افراد بعد از وارد کردن اطلاعاتی مثل ایمیل یا شماره موبایل,میتوانند آنها را دانلود کنند. این نوع محتوا معمولا از پست های وبلاگ طولانی تر، عمیق تر هستند و نسبت به سایر پست ها کمتر انتشار می یابند که معمولا برای جذب مخاطب به سایت، مورد استفاده قرار می گیرند. ایبوک ها گام بعدی در فرایند بازاریابی هستند. بعد از خواندن پست وبلاگ بازدید کننده ها از ایبوک ها اطلاعات بیشتری میخواهند و برای دستیابی به اطلاعات بارزش ایبوک ها اطلاعاتشان (ادرس ایمیل,شماره تلفن,و غیره)را ارسال می کنند. بعبارت دیگر، تولید ایبوک ها یکی از راه های جدید برای دسترسی به مخاطبین هدف است.

قالب ها
قالب ها یک فرمت دیگر از محتوا هستند که ارزش زیادی برای مخاطب ایجاد می کند. وقتی که شما با ابزارهای رایگان و قالب ها باعث صرفه جویی در زمان مخاطبینتان می شوید و کمکشان می‌کنید تا موفق شوند، درواقع انها را بیستر مشتاق می کنید تا در آینده هم محتواهای شما را دنبال کنند.

اینفوگرافیک
اینفوگرافیک ها میتوانند در رساندن پیام محتوا منسجم تر باشند و تاثیرگذاری بیشتری نسبت به کلمات داشته باشند.اگر شما قصد به اشتراک گذاشتن مقدار زیادی از محتوا را دارید که هم ساده و هم قابل فهم باشد، اینفوگرافیک بهترین نوع فرمت محتوایی است که میتوانید انتخاب کنید.

ویدئو
ویدئوها سرگرم کننده ترین فرمت محتوا هستند که روی پلتفرم های سوشال مدیا و سایت های مشابه قابل اشتراک گذاری هستند. تولید ویدئوها خیلی بیشتر از محتوای متنی زمان بر است و به منابع بیشتری هم نیاز دارد. همانطور که بازاریابی بصری در محبوبیت برند تاثیر زیادی دارد, این فرمت محتوا 40 برابر بیشتر از سایر محتواها در شبکه های مجازی به اشتراک گذاشته می شود .hotspot پس از انجام بررسی‌هایی به این نتیجه رسید که ویدئو نسبت به محتوا ارجحیت دارد. ویدئو همچنین باعث جلب توجه بیشتر افراد نسبت به سایر محتواها می شود.

شما میتوانید از نمونه تیزرهای ساخته شده توسط استودیو نماد برای برندهای مختلف در صفحه تیزر تبلیغاتی دیدن نمایید.

پادکست
پادکست این امکان را به مخاطبانی که علاقه یا فرصت خواندن محتواهای متنی را ندارند میدهد، تا برند شما را پیدا کنند. تعداد شنوندگان پادکست ها از سال 2016 شروع به افزایش کرد، تقریبا هر ماه 75میلیون نفر پادکست گوش می دهند.اگر افراد جالب و محبوبی برای مصاحبه و گفتگو در دسترس دارید,حتما تولید کردن پادکست را در کنار سایر فرمت های محتوا در نظر داشته باشید و این نوع محتوا را هم تجربه کنید.

محتوای خارجی
اگر برای مدتی به طور منظم برای یک سایت تولید محتوا کرده باشید,شاید الان به این فکر کنید که محتواهایتان را روی سایت های دیگر پخش کنید.این کار میتواند چندین قسمت را شامل شود:
انتشارمحتوای سایت در سایت های سوشال مدیا مثل لینکدین
انتشار محتوای قبلی در فرمت های دیگر و انتشار آن در شبکه های سوشال مدیا و وبلاگتان
تولید محتوای جدید و اختصاصی برای سایت های خارجی مثل سایت مدیوم
هنگامی که شما برای ایده های جدید آماده هستید,یعنی محتواهای مختلفی برای متنوع سازی وبسایتتان وجوددارد.

بازاریابی محتوا

6) مدیریت و انتشار محتوا

برنامه بازاریابی شما باید فراتراز انواع محتوایی باشد که قصد تولید کردنش را دارید.این نقشه باید محتواهای شما را سازماندهی کند و انها را پوشش دهد.با کمک یک تقویم محتوا شما برای انتشار یک کتابخانه متعادل و متنوع محتوا، روی وبسایتتان در مسیر درست قرارگرفته اید. سپس تقویم محتوای سوشال مدیا را ایجاد کنید و بدین ترتیب مبتوانید محتواهایتان را در وبسایت های دیگر مدیریت کنید و ارتقا دهید.

به کمک سرویس بازاریابی محتوا یا بازاریابی شبکه های اجتماعی شما میتوانید به نقشه ای جامع برای پیشبرد اهدافتان دست پیدا کنید که ما آن را در استودیو نماد در اختیار شما قرار داده ایم.

 

منبع: blog.hubspot.com

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.