10 ایده عکاسی از غذا به نحوی که دهان بیننده آب بیافتد!

10 ایده عکاسی از غذا به نحوی که دهان بیننده آب بیافتد!

10 ایده عکاسی از غذا به نحوی که دهان بیننده آب بیافتد!

هر روز هفته، در هر زمان از شبانه‎روز غذا جلوی روی ما قرار دارد. در ظروف غذایی که می‎خوریم، در مجله‎ها، در تلویزیون و حتی نمایشگرهای کامپیوتر. در نتیجه، عکاسی از غذا جزئی از زندگی ماست!

اگر ما غذایی نمی‎خوریم، در مورد چیزی که به تازگی خوردیم یا می‎خواهیم بخوریم صحبت می‎کنیم! چیزی که ما می‎خوریم؛ رژیم غذایی، سبک زندگی، انتخاب‎ها و باورهای ما را نشان می‎دهد.

من یک عکاس مواد غذایی و عاشق کارم هستم؛ ولی همیشه چنین شغلی نداشتم، در واقع من یک سرآشپز حرفه‎ای هستم و 15 سال از عمرم را در آشپزخانه‎های مختلف جهان سپری کردم، من عاشق غذا و عکاسی از آن هستم!

در این مطلب قصد دارم به 10 ایده عکاسی از غذا اشاره کنم به نحوی که دهان بیننده آب بیافتد!

1. از مواد غذایی محلی و تازه استفاده کنید، ظاهر غذا را دستکاری نکنید و آن را ساده نگه دارید.

اجازه دهید غذا خودش با بیننده صحبت و داستانش را بیان کند. این یکی از مهمترین ایده عکاسی از غذا است.

ایده عکاسی از غذای ایتالیایی

2. دومین ایده عکاسی از غذا : اجازه دهید غذا نحوه عکاسی را به شما حکم کند

آیا یک ظرف غذا یا غذا چیز خاصی دارد که توجه شما را به خود جلب کرده باشد، اگر جواب مثبت بوده است، چه چیزی؟ آیا شکل یا بافت آن است؟ به این پرسش پاسخ دهید تا متوجه شوید به منبع نوری سخت یا ملایم نیاز دارید، به این پرسش پاسخ دهید تا متوجه شوید برای عکاسی از سوژه‎تان بهترین زاویه انتخابی کدام است.

اجازه دهید غذا نحوه عکاسی را به شما نشان دهد.

3. در عکاسی از غذا ، توجه به سوژه‎تان را حفظ کنید.

آیا غذا رنگارنگ و هیجان‎انگیز است؟ غذا پادشاه است، وسایل صحنه و پس زمینه را به نحوی انتخاب کنید که بدون زیاده‎روی مکمل غذای شما باشند، به کنتراست دقت کنید.

عکاسی از غذا

4. تصویری که در ذهن داشتید را بگیرید، سپس زاویه دوربین را تغییر دهید.

گرفتن عکس‎های مختلف را آزمایش کنید: بهترین تصویر اغلب اوقات تصویری است که برای آن برنامه‎ریزی نداشتید.

5. از سه پایه استفاده کنید.

به اندازه کافی نمی‎توانم روی اهمیت این نکته تاکید کنم. استفاده از یک سه پایه احتمال هر گونه لرزش دوربین را به تقریبا صفر کاهش می‎دهد و به عکاس اجازه می‎دهد نوردهی را طولانی‎تر کند که در محیط‎های کم‎ نور بسیار مهم و مفید است، یعنی رستوران‎ها و کافه‎هایی که نورهای تاریک دارند.

ایده عکاسی از فست فود

6. در عکاسی از غذا به تعادل سفید دقت کنید.

تعادل سفید (WB) – هر دوربین مدرن، حتی دوربین‎های نشانه بگیر و عکاس کن، امکان کنترل تعادل سفید را در اختیار عکاس می‎گذارند، بنابراین از آن استفاده کنید.

گاهی اوقات یک رنگ متمایل به نارنجی یک حس خونگرمی و صمیمیت به تصویر می‎دهد ولی در سایر اوقات می‎تواند آزاردهنده باشد. جدا از آن، از کنترل تعادل سفید می‎توان به عنوان یک ابزار خلاقانه استفاده کرد، گزینه‎های مختلف آن را بررسی کنید.

7. استفاده از چه نوع لنزی مناسب‎تر است؟

کلی بخواهیم صحبت کنیم، عمق میدان کم برای عکاسی غذا بسیار خوب جواب می‎دهد چون سوژه را از پس زمینه جدا می‎کند و توجه بیننده مستقیما به آن جلب می‎شود.

اگر مجبور به پیشنهاد تنها یک لنز برای عکاسی غذا بودم، بدون شک لنز 50 میلی‎متری با گشادگی دریچه دیافراگم f 1.8 بود، لنزی سبک و کوچک که قیمت بالایی نیز ندارد.

این لنز سریع است و از آن می‎توان برای انواع دیگر عکاسی نیز استفاده کرد. و میتواند بوکه های زیبایی در پس زمینه به شما بدهد. با اینکه پس زمینه تقریبا محو میشود اما از چیدمان ان غافل نشوی و به ترکیب بندی و نور  آن توجه کنید.

ایده عکاسی از غذا در رستوران

8. در عکاسی از غذا به جزئیات دقت و همخوانی قاب تصویر با سوژه را حس کنید

گاهی اوقات کمتر به معنای بیشتر است، به ویژه زمانی که غذا باید در تصویر پادشاهی کند. جزئیاتی که از دید شما پنهان میشوند همان نکاتی هستند که عکس شما را از  خوب به عالی تبدیل می کنند. حتما نظر دیگران بپرسید و در عکسهایتان اعمال کنید.

9. سعی کنید با خود دوربین عکس صحیحی بگیرید

زیاد به فوتوشاپ برای اصلاح اشتباهات تکیه نکنید، مرحله پس از پردازش باید تنها برای هر تصویر بین 2 تا 5 دقیقه زمان ببرد. شما باید از فتوشاپ برای اصلاح مشکلات کوچک استفاده کنید. اگر نورپردازی مناسب نباشه و یا شما از زاویه غلط استفاده کنید هیچ وفت نمیتوانید این امر را در فتوشاپ اصلاح کنید.

10. عکس‎های مرجع زیادی بگیرید

با گرفتن تصاویر زیاد سعی کنید اشتباهات خود را بررسی کنید و اگر می‎توانید نظر چند نفر را بپرسید. تمرین زیاد و عکاسی متداول به شما کمک میکند که نقاط ضعف خود را برطرف کنید. سعی کنید برای هر غذایی عکس های مشابه ببینید بگیرید تا اشکال نورپردازی و ترکیب بندی را در عکسهایتان متوجه شوید.

عکاسی تبلیغاتی از غذا

نتیجه گیری :

امیدواریم این مطلب به شما برای هر چه بهتر شدن در زمینه عکاسی غذا کمک کند. ما در استودیو عکاسی صنعتی نماد به پیشرفت شما فکر میکنیم. اگر صاحب کافه و یا رستورانی هستید که تمایل به بهتر دیده شدن دارید با ما تماس بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.