شیوه های عکاسی صنعتی در منزل

عکاسی صنعتی در منزل

شیوه های عکاسی صنعتی در منزل

عکاسی صنعتی در منزل ؛ عکاسی صنعتی ، عکاسی محصول ، عکاسی تجاری و یا عکاسی تبلیغاتی و یا هر نام دیگری که برای این سبک از عکاسی بگذاریم، نهایتا هدف نهایی عکاس، معرفی یک کالا یا خدمات برای فروش بیشتر است. در گذشته، برای گرفتن عکس‌های تبلیغاتی به تجهیزات کاملا حرفه‌ای مانند دوربین‌های پیشرفته و وسایل نورپردازی، فضاهای خاص و شاخص و عکاسان حرفه‌ای نیاز بود تا عکس‌های ویژه‌ای که مناسب بیلبورد‌های بزرگ یا مجلات پر تیراژ باشد، گرفته شود.
هنوز هم شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ، هزینه‌های زیادی را صرف تبلیغات و تصاویر تجاری می‌کنند، اما با گسترش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، شرکت‌ها و فروشندگان خرد هم، سهمی در بازار تبلیغات و عکاسی صنعتی پیدا کرده‌اند و هرکس می‌تواند با  دوربین تلفن همراه و داشتن یک سایت یا شبکه اجتماعی، کالا و خدمات خود را تبلیغ کند تا بتوانید فروش بیشتری داشته باشد. در این محتوا قصد داریم شما را با عکاسی صنعتی در منزل بیشتر آشنا کنیم و نکاتی پیرامون این حوزه از عکاسی صنعتی، ارائه دهیم. از شما دعوت می‌کنیم با استودیو نماد همراه باشید:

عکاسی صنعتی در منزل
عکاسی در منزل

مهمترین نکته‌ها در عکاسی صنعتی در منزل

همانطور که از اسم این عبارت بر می‌آید، عکاسی صنعتی در منزل ،  به نوعی عکاسی اشاره داد که توسط صاحب کسب‌وکار یا نزدیکان او، از کالا یا خدماتی که قصد فروش آن را دارند، در منزل و محل زندگی‌شان گرفته شود. در واقع، این مفهوم می‌رساند که برای تهیه چنین عکس‌هایی نیاز به تجهیزات خاصی نیست و شما می‌توانید با کم‌ترین امکانات، حتی در محیط منزل خود، کالا یا خدمات خود را تبلیغ کنید!

حتما تاکنون با پیج‌های اینستاگرامی مختلفی که انواع لباس‌ یا کیف و کفش را به صورت مجازی می‌فروشند، برخورد داشته‌اید و عکس‌های کالای مورد نظرشان را در حالی که در قسمتی از خانه‌شان به نمایش در آمده، مشاهده کرده‌اید؛ این عکس‌ها، در واقع نمونه‌هایی از عکاسی صنعتی در منزل هستند!

اگر چه عکس‌های خانگی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، از کیفیت پایینی از نظر هنری برخوردارند، اما این بدان معنا نیست که عکاسی صنعتی در منزل ، بدون ترفندها و روش‌های موثر در عکاسی باید باشد! خوب است بدانید که با یادگیری چند نکته ساده و ابتدایی، می‌توانید عکس‌هایی بس حرفه‌ای و هنرمندانه بردارید و به پیج یا صفحه‌ی خود، رنگ و بویی تازه و حرفه‌ای بدهید!

  • عکاسی در روز

یکی از مهمترین فاکتورهای کیفیت تصویر در هر نوعی از عکاسی از جمله عکاسی صنعتی و تبلیغاتی ، موضوع نورپردازی است. به ویژه وقتی پای عکاسی صنعتی در منزل و فضای داخلی در میان باشد، زمان عکاسی اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند.

بدون شک، بهترین نور برای عکس گرفتن، نور طبیعی خورشید است. پس اگر قصد دارید از کالاهای خود در منزل عکسی بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم در یک فضای داخلی پر نور و طی روز این کار را انجام دهید.

یک اتاق با پنجره بزرگ که به حد کافی روشن است، برای عکاسی در منزل مناسب است. تا جایی که ممکن است، سعی کنید صحنه عکاسی به منبع ورود نور، یعنی پنجره نزدیک‌تر باشد.

  • جزییات مهم است !

وقتی قرار است بیننده‌ی عکس‌های شما، تبدیل به مشتری کالایتان شود، مهم است که با تمرکز بر همه جزییات و نشان دادن آن‌ها به مخاطب، او را مجاب کنید که به این کالا نیاز دارد!

یک بند کوچک، یک دکمه، یک زیپ یا هر جزییات دیگری، ممکن است برای مشتری مهم باشد و شما باید به اندازه کافی در نشان دادن جزئیات دست ودلباز باشید.

عکاسی صنعتی در منزل
جزئیات مهم است
  • دوربین مناسب

وقتی از دوربین مناسب صحبت می‌کنیم، ابدا منظورمان استفاده از دوربین‌های بزرگ حرفه‌ای با لنز‌های خاص و قدرت زوم بالا نیست! برای گرفتن عکس تبلیغاتی در منزل ، نیاز شما با همین دوربین تلفن همراه هم برآورده می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم یک موبایل با دوربین 12 مگاپیکسل به بالا، انتخاب کنید. لنز دوربین را کاملا تمیز کنید و با تنظیمات دوربین کاملا آشنا شوید تا تصاویر مناسب و جذابی برای سایت تبلیغاتی‌تان بگیرید.

  • از پایه ثابت استفاده کنید.

برای عکاسی محصول به صورت تجاری در منزل بهتر است یک محل مناسب برای دوربین یا موبایل خود انتخاب کنید و برای جلوگیری از لرزش دوربین و کم شدن کیفیت تصاویر، از یک پایه ثابت مناسب استفاده کنید.

  • پس زمینه مناسب

در فضاهای داخلی مانند منزل، معمولا پس زمینه مناسبی برای گرفتن عکس تبلیغی از کالاها وجود ندارد و بهتر است از یک پس‌زمینه متناسب، برای عکاسی بهره بگیرید. یک پس‌زمینه ساده سفید رنگ، یک انتخاب مناسب برای عکس‌های تبلیغاتی است.

اگر قرار باشد یک نکته کلیدی در مورد بک‌گراند تصویر بیان کنیم، این است که پس‌زمینه باید کمک کند که کالا و سوژه اصلی تصویر، بهتر و بیشتر دیده شود و باعث اعوجاج ذهنی در بیننده نشود.

عکاسی صنعتی در منزل
پس زمینه مناسب
  • استفاده از بازتابنده نور

قبلا در مورد اهمیت نور در عکاسی صحبت کردیم. اگر نور خورشید به حد کافی برای عکاسی تبلیغاتی در منزل وجود ندارد، از یک بازتاب دهنده نور استفاده کنید تا نور خورشید را مجددا بر روی کالا بتاباند.

  • زاویه مناسب

قبل از اینکه اقدام به عکاسی از کالا کنید، یک مکان مناسب برای صحنه عکاسی در نظر بگیرید و از بهنرین زاویه ممکن عکس بگیرید. هر چقدر تعداد عکس‌ها و زاویه‌هایی که از سوژه می‌گیرید، بیشتر و مناسب‌تر باشد، مخاطب، بهتر با کالای شما آشنا خواهد شد.

  • از نرم‌افزار‌های ویرایش عکس کمک بگیرید.

هرچقدر هم که در عکاسی ماهر باشید، به نرم‌افزارهای ویرایش تصویر نیاز دارید! خوشبختانه کار کردن با بیشتر این نرم افزارهای ویرایش تصویر، خیلی مشکل نیست و با کمی تمرین می‌توانید به یکی از این نرم‌افزار‌ها مسلط شوید.

  • با برخی تکنیک‌های عکاسی صنعتی آشنا شوید.

ممکن است شما یک عکاس حرفه‌ای نباشید و تنها برای تبلیغ کالای خودتان اقدام به عکاسی صنعتی کرده باشید، اما به هر حال باید با برخی از تکنیک‌های اولیه عکاسی آشنا شوید. یکی از این تکنیک‌ها قانون سه تایی است.

یعنی برای اینکه عکس بهتری از کالا و سوژه عکاسی بگیرید، باید کادر دوربین را با دو خط فرضی عمودی و دو خط فرضی افقی تقسیم کنید که در نتیجه  روی صفحه لنز شما سه ستون و سه ردیف فرضی حاصل می‌شود. حالا سوژه عکاسی باید از نقطه‌ی مرکزی کادر خارج شده و  روی یکی از خط‌های عمودی قرار بگیرد.

  • از پایه یا استند ساده استفاده کنید.

محصول و کالایی را که قرار است تصویرش گرفته شود روی یک پایه یا استند ساده قرار دهید طوری که توجه بیننده را از سوژه اصلی منحرف نکند. یکی از تکنیک‌هایی  که می توانید برای نگه داشتن کالا انجام دهید استفاده از نخ های نامرئی مثل نخ ماهیگیری و معلق نگه داشتن کالا در هو برای عکاسی است. این روش خصوصا در مورد پوشاک بسیار مفید و جذاب است.

یکی دیگر از ایده‌های جالب برای پایه و جایگاه کالا، استفاده از سطوح بازتابنده و رفلکسی شبیه آینه است. ایجاد یک صحنه متقارن از کالا و عکس کالا در یک آینه یا یک سطح مشابه، تصویری خارق‌العاده به وجود می‌آورد که می‌تواند در جلب توجه مخاطب، بسیار موثر باشد.

  • عکس‌های مفهومی و کاربردی بگیرید.

اگر قرار است عکسی تبلیغی از یک مبلمان بگیرید، بهتر است به جای گرفتن یک تصویر مجرد با پس‌زمینه سفید و خالی، مبل را دورن یک چیدمان جذاب در منزل نشان دهید تا بیننده تصوری کاریردی از کالا داشته باشد و بتواند خود را در حال استفاده از آن کالا تجسم نماید.

عکاسی با گوشی
عکاسی با گوشی
  • تنوع محصول

زمانی که صحبت از خرید آنلاین است بهتر است تا جایی که می‌توانید، محصولات را به صورت متنوع به مخاطب نشان دهید. زمانی که یک مدل کفش یا کیف در رنگ‌های مختلف در کنار هم نمایش داده می‌شود، اشتیاق بیننده را برای خرید افزایش می‌یابد.

  • تنظیمات دوربین

اگر عکس‌های صنعتی خود را در منزل و با تلفن همراه‌تان می‌گیرید، امکان کمی برای تنظیم دوربین آن دارید و بیشتر تنظیمات اتومات است و تنها توصیه ممکن این است که از زوم دیجیتال موبایل و یا فلش آن استفاده نکنید تا کیفیت عکسی که می‌گیرید پایین نباشد. اما در مورد دوربین‌های عکاسی ، دست شما بازتر است و می‌توانید آپشن‌های مختلف آن را به دلخواه تغییر دهید. پیشنهاد می کنیم برای عکاسی در منزل تنظیمات دوربین خود را روی اعداد زیر قرار دهید.

  1. Iso را روی 100 قرار دهید.
  2. سرعت شاتر دوربین را روی 100/1 بگذارید.
  3. فاصله کانونی دیافراگم را روی کمتر از f/4 قرار دهید.
  4. فرمت و کیفیت عکس raw

البته دوربین‌های مختلفة تنظیمات متفاوتی دارند و بهتر است تا جایی که ممکن است با تنظیمات دوربین خود آشنا باشید و حالت مختلف را برای آپشن‌های دوربین تست کنید تا بهترین کیفیت تصویر را برای عکاسی در منزل دست بیاورید.

سخن پایانی

عکاسی صنعتی در منزل ، علاوه بر اینکه نیاز شما به تبلیغات و استخدام عکاس‌های گرانقیمت تبلیغاتی کم می‌کند، بلکه فروش محصول شما را نیز ارتقا می‌دهد و باعث می‌شود جو صمیمانه‌تری بین مشتری و فروشنده ایجاد شود.

با یادگیری اصول تبلیغاتی عکاسی صنعتی می‌‌توانید بهتر و حرفه‌ای تر محصول یا خدمات خود را به مشتری معرفی کنید و با این روش، از کسب‌وکار خود بیشتر حمایت کنید.

ازین که تا پایان همراه استودیو نماد بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم همراهی با این محتوا، برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

4/5 - (9 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.