هر آنچه شما باید در مورد تبلیغات در اینستاگرام بدانید | نکات مهم و کاربردی

تبلیغات در اینستاگرام و نکات کاربردی

هر آنچه شما باید در مورد تبلیغات در اینستاگرام بدانید | نکات مهم و کاربردی

با توجه به اینکه امروزه استفاده از اینستاگرام در بین افراد و صاحبان برند بیش از هر زمان دیگری است، دانستن چگونگی تبلیغات در این شبکه ارتباطی به یک مهارت مهم تبدیل شده است. اگر شما هم به دنبال توسعه در حرفه، کسب و کار خود از طریق اینستاگرام هستید، باید دانش چگونگی تبلیغات در این شبکه ارتباطی مجازی را کسب کنید تا بتوانید از نتايج موفقیت آمیز آن بهره‌مند شوید. برای ایجاد تبلیغات در اینستاگرام شما باید یک حساب تجاری در  اینستاگرام  ایجاد کرده و پست مورد نظر را  را از طریق برنامه اینستاگرام تبلیغ کنید. هشتک گذاری و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نیز در بالا بردن بازدهی شما از تبلیغات بسیار موثر هستند. در راهنمای گام به گام زیر هر آنچه شما برای ایجاد تبلیغات موثر در اینستاگرام نیاز دارید، آورده شده است.

متن تبلیغات در اینستاگرام

شما فقط ۳۰۰ حرف می‌توانید به عنوان متن برای تبلیغات خود بنویسید، بنابراین باید نهایت استفاده را از متن خود کنید و هر آنچه برای محصول مورد نظر باید بیان شود را به شیوه‌ای تبلیغاتی و خلاقانه بنویسید. شما باید برای مخاطبان و افرادی که از پیج شما دیدن می‌کنند، نکات جالب محصول خود را بنویسید. هرگونه پیشنهاد ویژه را وارد کنید. حتماً یک اقدام واضح و روشن داشته باشید. حتی می‌توانید از کپشن و متن های طنز آمیز استفاده کنید. خلاقیت خود را به کار برید و متن خود را بر اساس گرایش و سلیقه مخاطبان و مشتریان هدف انتخاب نمایید.

قیمت تبلیغات در اینستاگرام

اینستاگرام بستری برای تبلیغات ارزان است. البته هزینه این کار در اینستاگرام به عواملی مانند نوع پیج، تعداد فالوورها و اینفلوئنسرها بستگی دارد. همچنین این هزینه‌ها بسته به نوع تبلیغات در استوری، پست یا به صورت اسپانسری، نیز متغیر است. بر این اساس قیمت‌ها می‌توانند از ۵۰ هزارتومان  تا چندین میلیون تومان باشند.

تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات در اینستا

انواع تبلیغات در اینستاگرام  بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام

نوع آگهی و تبلیغات به اهداف مختلف تجاری و بازاریابی بستگی دارد و گزینه‌های مختلفی برای تماس در دسترس افراد قرار می‌دهد. در این زمینه اینستاگرام به عنوان پرکاربردترین پلتفرم دیجیتال و اجتماعی چندین قالب تبلیغاتی به شرح زیر ارائه می‌دهد:

  • استوری‌های تبلیغاتی: استوری‌های اینستاگرام یکی از ویژگی‌های محبوب در اینستاگرام هستند که از طریق آن می‌توان ترافیک زیادی ایجاد کرد.
  • تبلیغات عکس: رایج‌ترین نوع تبلیغات عکس است، زیرا افراد می‌توانند از عکس برای تبلیغ محصولات، خدمات، رویدادها و موارد دیگر استفاده کنند.
  • تبلیغات ویدیویی: امروزه بسیاری از برندها از تبلیغات ویدئویی استفاده می‌کنند، زیرا میزان بیننده آن بسیار بیشتر از مدل‌های دیگر است. اینستاگرام به طور معمول اجازه ارسال فیلم‌های 30 تا60 ثانیه‌ای را می‌دهد.
  • تبلیغات IGTV : ویژگی نسبتاً جدیدی برای تبلیغات محسوب می‌شود، که توسط برندها و افراد تاثیرگذار برای ارسال محتوای ویدیویی به طور غیرمستقیم استفاده می‌شود. این فیلم‌ها همچنین برای تماشاگران YouTube    قابل دسترسی هستند.

بازاریابی و تبلیغات

 

تبلیغات در اینستاگرام
تبلیغات در اینستاگرام

بازاریابی در اینستاگرام فقط یک ایده هوشمندانه نیست، بلکه ایده‌ای است که قابلیت اجرایی آسان دارد. گزینه‌‍‌‌‌های زیادی برای تبلیغ یک محتوای تجاری بر اساس برند مورد نظر وجود دارد. اینستاگرام 800 میلیون کاربر فعال دارد و میزان رشد سریع آن از سال 2013 تا کنون بسیار حیرت انگیز است.

بازاریابی و تبلیغات، اغلب برای رشد نام تجاری، ترافیک وب سایت و تولید آگهی‌های جدید است. هزینه کردن برای ایجاد یک پست تبلیغاتی علاوه بر دیده شدن بیشتر برند، باعث می‌شود کنترل بیشتری بر روی افرادی که می‌توانند پست شما را ببینند، داشته باشید. اینستاگرام مانند دیگر سیستم‌های تبلیغات اجتماعی، به شما امکان کنترل دقیق جنسیت‌ها، دامنه‌های سنی، مکان‌ها، علایق، رفتارها و موارد دیگر را می‌دهد. شما حتی می‌توانید از این طریق مخاطبان سفارشی را هدف قرار دهید.

ترفند تبلیغات اینستاگرامی

یک برنامه‌ریزی مناسب و آگاهی از ترفندهای تبلیغات می‌تواند به تاثیرگذاری هر چه بیشتر برند شما کمک کند. برای رسیدن به این هدف نکات زیر را دنبال کنید:

-یک اکانت تجاری ایجاد کنید تا از این طریق به آمار و میزان بازدید پست‌ها دسترسی پیدا کنید.

-انواع ویژگی‌ها و ابزارهای اینستاگرام را به کار ببرید. بسیاری از این قابلیت‌ها در اینستاگرام رایگان هستند، از آنها برای تعامل بهتر با کاربران خود استفاده کنید.

-تیزرهای تبلیغاتی را به اشتراک بگذارید تا افراد بیشتری برای خرید ترغیب شوند.

-از انواع تبلیغات  استفاده کنید.

-از اینفلوئنسرهایی که مخاطبان زیاد دارند، برای بازدید بیشتر پست‌های خود استفاده کنید. زیرا افراد راحت‌تر به آنها اعتماد می‌کنند. این کار در نهایت می‌تواند به ماندگاری برند شما کمک کند.

-هشتک گذاری را فراموش نکنید.

-پست‌ها و استوری‌ها را در زمان مناسب ارسال کنید و آنها را مرتب تکرار نکنید.

شیوه‌های تبلیغات در اینستاگرام
شیوه‌های تبلیغات در اینستاگرام

مجری تبلیغات اینستاگرامی

اکثر شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ اجرای تبلیغات را در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام به عهده می‌گیرند. اما نکته مهمی که هنگام انتخاب مجری تبلیغات اینستاگرام باید در نظر بگیرید، تحقیق و کسب اطلاعات در زمینه دانش و مهارت آن‌هاست. شما باید افراد و شرکت‌هایی را برای این منظور به استخدام بگیرید که از دانش، تخصص و تجربه کافی در زمینه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی برخوردار باشند. آنها باید از تمام ابزارها و ترفندهای اینستاگرام به خوبی آگاهی داشته و برای هر چه بهتر معرفی کردن برند، تعامل خوبی با کاربران داشته باشند. آنها همچنین باید نظرات کارشناسی و تمام جزئیات مربوط به تبلیغات را با شما در میان بگذارند.

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.