عکاسی تبلیغاتی از ساز موسیقی

عکاسی تبلیغاتی از ساز موسیقی

عکاسی تبلیغاتی از ساز موسیقی

عکاسی تبلیغاتی از ساز موسیقی ؛ چه شما تولید کننده‌ی ابزار آلات موسیقی، یا به عبارت ساده‌تر ساز موسیقی باشید و چه اینکه فروشنده ساز و یا حتی یک خوره‌ی موسیقی که صبح تا شب با سازتان دم خور باشید، اگر بخواهید از یک گیتار، سه‌تار یا پیانو عکس بگیرید، باید به نکاتی توجه کنید تا عکس شما مناسب از آب در بیاید. این روزها همه‌ی کسب و کارها از طریق فضای مجازی خود را به مخاطبین معرفی می‌کنند و مهمترین عنصر تبلیغ در فضای مجازی بدون شک، عکس و تصویر است. در این محتوا قصد داریم، نکاتی را برایتان بیان کنیم که لازم است به آنها توجه کنید تا بتوانید بهترین عکس‌های ممکن را از سازهایتان بگیرید و توجه بیننده را به این تبلیغ جذب کنید و او را برای خرید و به دست گرفتن این ساز مجاب کنید. با استودیو نماد همراه باشید:

عکاسی تبلیغاتی از ساز موسیقی

چگونه از سازهای موسیقی عکس‌های جذاب بگیریم؟

پیش از هر چیز، باید بدانیم برای عکس گرفتن از یک ساز موسیقی به چه چیزی نیاز داریم؟ اولین گام، داشتن یک دوربین مناسب و با کیفیت است. در مرحله بعد داشتن یک ایده و طراحی عالی کار ما را برای عکاسی تبلیغاتی ساده‌تر خواهد کرد. طراحی برای یک عکس تبلیغاتی از ساز موسیقی شامل، نور پس‌زمینه، ویرایش و تنظیمات دوربین می‌باشد و باید به تک تک این موارد توجه کافی داشته باشید.

به این دو عکس نگاه کنید و ببینید تفاوت در کیفیت و طراحی مناسب چگونه می‌تواند شما را جذب یک عکس کند و در عوض چگونه باعث می‌شود به سرعت از یک تصویر عبور کنید!

عکاسی از آلات موسیقی
عکاسی از آلات موسیقی
  • آماده سازی
  1. تنظیم سریع و اولیه ساز موسیقی : در عکاسی محصول ، یک عکس خوب و جذاب، باعث می‌شود بیننده به سمت مانیتور کامپیوتر یا اسکرین موبایل برود و بخواهد ساز را همان لحظه در دست گرفته و یک قطعه زیبا بنوازد! پس حتما پیش از عکس گرفتن، یک تنظیمات اولیه روی ساز انجام دهید، انگار قرار است ساز بزنید. البته خیلی وسواس به خرج ندهید، فقط قرار است ظاهر ساز مناسب به نظر بیاید.
  2. ساز را تمیز کنید : با یک دستمال پاکیزه که پرز نداشته باشد، کاملا سطح ساز موسیقی‌تان را تمیز کنید. کمترین لکه یا گرد و خاک یا اثر انگشت بر روی ساز، در تصویر دیده خواهد شد. مخصوصا که این روزها رزولوشن دوربین‌ها بسیار بالاست و کوچکترین جزئیات را نشان می‌دهند.
  3. فضا و محل مناسب را برای عکاسی انتخاب کنید: اتاق و محلی را که برای عکاسی تبلیغاتی از ساز موسیقی در نظر می‌گیرید باید به حدی باشد که بتوانید وسایل و تجهیزات عکاسی را به خوبی در آن بچینید و بدون پا گذاشتن روی تجهیزات در محیط قدم بزنید. احتمالا از لامپ و انواع نور استفاده خواهید کرد، در نتیجه محیط کار خیلی زود گرم خواهد شد، پس بهتر است جایی را انتخاب کنید که تهویه‌ی مناسبی داشته باشد.

میزان نور طبیعی که به محیط می‌تابد نیز، از نکته‌هایی است که باید به آن توجه کنید. یک اتاق 4 در 6 ،  فضای مناسبی برای عکاسی تبلیغاتی از ساز موسیقی است.

  1. ایمنی : در مورد عکاسی تبلیغاتی از ساز موسیقی و البته هر نوع عکاسی تبلیغی دیگر، حتما باید برخی نکات ایمنی را مد نظر داشته باشید. حتما از ورود کودکان به اتاقی که می‌خواهید عکاسی کنید، جلوگیری کنید. لامپ‌ها را به خوبی بر روی استند و پایه‌های مناسب محکم کنید. با توجه به وجود کابل‌های فراوان شارژ برق، باید بیشتر مراقب باشید و البته به دلیل گرم شدن تجهیزات، مراقب اتفاقات ناخواسته در فضای عکاسی باشید.
چگونه عکس جذاب بگیریم
چگونه عکس جذاب بگیریم
  • تنظیمات دوربین
  1. دوربین را روی حالت “Aperture” قرار دهید. در بسیاری از دوربین‌ها، این گزینه را با حرف A نشان می‌دهند.
  2. عمق تصویر را روی f 16 و یا f 22 قرار دهید. هر چه عمق تصویر بیشتر باشد جزییات بیشتری در فوکوس دیده می‌شود.
  3. iso دوربین را تا 100 قرار دهید. این گزینه حساسیت دوربین به نور را تعریف می‌کند. اگر در یک محیط بسته و کم نور عکاسی می‌کنید، iso باید بالاتر باشد. البته در دوربین‌های دیجیتال، این تنظیمات به صورت خودکار صورت می‌گیرد.
  4. گزینه exposure را روی صفر بگذارید. این ویژگی در دوربین‌ها باعث می‌شود نور بیشتری به تصویر بتابد و از نشان دادن جزییاتی مثل سایه اشیاء روی پس زمینه سفید جلوگیری شود. اما ایرادی که در گرفتن عکاسی تبلیغاتی از ساز موسیقی با این گزینه به وجود می‌آید این است که در کنار از بین رفتن جزئیات نامناسبی مانند سایه‌ی ساز، بخشی از جزئیات خود ساز هم در تصویر دیده نمی‌شود و شما یک تصویر بی‌روح و غیر طبیعی خواهید داشت! پس بهتر است همانطور که گفته شد، exposure را روی کمترین عدد، یعنی صفر قرار دهید و بعد در ویرایش نرم‌افزاری از شر سایه و سایر جزئیات خلاص شوید.

به سه تصویر زیر نگاه کنید. هرچه عدد exposure  دوربین بیشتر شده، نور بیشتری به کادر تابیده و جزئیاتی از تصویر حذف می‌شود.

Exposure 0
Exposure 0

Exposure = 0

Exposure1
Exposure1

Exposure=1

Exposure2
Exposure2

Exposre=2

در این تصویر، سایه و چین پس‌زمینه حذف شده اما تصویر تا حدی غیر طبیعی شده و جزئیاتی از خود ساز نیز، به شکل نامناسب دیده می شود.

  1. بالانس رنگ سفید یا White balance ، این گزینه در دوربین‌ها، مربوط به تنظیم رنگ سفید بک‌گراند و نشان دادن کنتراست است. توصیه می‌کنیم به جای استفاده از این آپشن، مشکلات عکس را در ویرایش با نرم افزار کاهش دهید.
  2. Shutter speed ، هر چه سرعت شاتر کمتر باشد نور بیشتری به سنسور تصویر دوربین می‌رسد که در کیفیت عکس نقش مهمی دارد. اما اشکالی که ایجاد می‌شود این است که احتمال لرزش دست بیشتر می‌شود، چون مدت زمانی که طول می‌کشد تا عکس بگیرید بیشتر است. پس پیشنهاد می‌کنیم حتما از سه پایه استفاده کنید.
  • پس زمینه Back ground

شاید یکی از مهمترین تفاوت‌هایی که از طریق آن، می‌توان به سادگی متوجه شویم که عکس یک ساز را یک عکاس حرفه‌ای گرفته یا یک فرد آماتور، تفاوت در پس‌زمینه تصویر است. اگر سری به فضای مجازی و اینترنت بزنید، می‌بینید که انبوهی از تصاویر سازهای مختلف وجود دارد که مثلا بر روی یک مبل یا روی یک میز قرار داده شده و از آن عکاسی شده است. اما یک عکاس حرفه‌ای حتما برای بک‌گراند عکس خود برنامه‌ریزی و طراحی خاصی در نظر می‌گیرد.

بهتر است از یک پرده کتانی یا جنس دیگر و با رنگ سفید استفاده کنید. پارچه باید، تمیز و بدون چین و چروک باشد. البته در ویرایش تصویر می‌توانید بخش زیادی از مشکلات بک‌گراند را مرتفع کنید اما بهتر است همانطور که بیان شد، پرده تمیز و بدون چین باشد.

  • نورپردازی

نورپردازی در عکاسی تبلیغاتی مهمترین بخش عکاسی تبلیغاتی از ساز موسیقی و البته هر نوع عکاسی دیگری است. اساس عکاسی، یعنی ثبت نور بر یک صفحه و این موضوع اهمیت یک نور پردازی مناسب را نشان می‌دهد. به طور کلی، سه نوع نور در عکاسی تعریف می‌شود که عبارتند از نور طبیعی محیط، نور فلش دوربین و نور مصنوعی یا همان لامپ.

در عکاسی تبلیغاتی از ساز موسیقی ، نور طبیعی به کار نمی‌آید. تنظیم فلش دوربین و گرفتن عکس با آن هم، خیلی کار ساز و حرفه‌ای نیست.

بهتر است با استفاده از چند لامپ، نور مورد نیاز دوربین را فراهم کنید. به‌طور مثال از دو عدد لامپ 500 وات معمولی یا دو لامپ فلورسنت 100 استفاده کنید تا محیط کاملا پور نور باشد.

پس زمینه
پس زمینه

سخن پایانی

همانطور که اشاره شد و در متون بالا خوانده‌اید، عکاسی تبلیغاتی از ساز موسیقی چالش‌ها و مشکلات خاص خود را دارد و با سایر انواع عکاسی تبلیغاتی متفاوت است. وجه مشترک این نوع از عکاسی با سایر انواع عکس‌های تبلیغاتی در هدف آن، که متقاعد سازی مشتری است، نهفته است؛ عکسی که تهیه می‌کنید باید در نهایت استادی و زیبایی گرفته شده باشد تا مخاطب نوای موسیقی را از درون تصویر بشنود و به آن گوش بسپارد!

از اینکه همراه استودیو نماد بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم همراهی با این مقاله برایتان پربازده واقع شده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.