عکاسی صنعتی حرفه ای

عکاسی صنعتی حرفه ای

عکاسی صنعتی حرفه ای

در این مقاله قصد داریم عکاسی صنعتی حرفه ای را بررسی کنیم این‎که عکاس متخصص در این زمینه باید چه ویژگی‎هایی داشته باشد و چه چیزی باعث متمایزسازی یک استودیو عکاسی صنعتی حرفه ‎ای می‎شود.

ابتدا نگاهی به خصوصیات یک عکاس صنعتی حرفه ‎ای  می‎اندازیم. مهم‎تر از هر چیزی اشتیاق به عکاسی برای این حرفه حیاتی است، به خصوص این‎که این شغل به سطح بالایی از خلاقیت نیاز دارد. یک عکاس حرفه‎ای صنعتی برای موفق بودن زمان و تلاش زیادی صرف یاد گرفتن مهارت‎های تازه و بالا بردن سطح تجربه خود می‎کند.

چنین عکاسی برای متمایز کردن خود از سایرین سطح کیفی کار خود را بالا قرار می‎دهد و برای این منظور از ابتکار و قریحه لازم استفاده می‎کند.

یک عکاس صنعتی قبل از رو آوردن به این کار، عکاسی دیجیتال را با مهارت تمام یاد گرفته و یقینا در طرح‎های آموزشی یا سمینارها شرکت یا با یک مربی حرفه‎ای کار کرده است.

از سوی دیگر چیزی که یک عکاس صنعتی حرفه ‎ای را متمایز می‎کند تجربه بالای او است. شاید بپرسید به چقدر تجربه نیاز است؟ باید گفت تا جایی که امکان آن وجود دارد. در هر حوزه عکاسی، آگاهی و کسب دانش و هم‎چنین تجربه بیشتر به معنای موفقیت بیشتر است.

از سوی دیگر عکاسان حرفه ‎ای صنعتی استودیو مخصوص به خود را دارند و در استودیو آن‎ها امکان گرفتن عکس‎های مختلف وجود دارد.

با این مقدمه نگاهی به خصوصیات یک عکاس حرفه ‎ای صنعتی می‎اندازیم:

  • از قدرت برقراری ارتباط خوبی برخوردار است

یک عکاس صنعتی حرفه‎ای قدرت برقراری ارتباط خوبی دارد. او با دست اندرکاران این حوزه آشنا است و با توانایی‎هایی که دارد مشتریان را پیدا می‎کند.

  • تجهیزات مناسب را در اختیار دارد

قدرت یک عکاس ارتباط مستقیمی ابزار کار او دارد. عکاس حرفه‎ای برای ثبت عکس‎های حرفه‎ای از تجهیزات حرفه‎ای استفاده می‎کند. او از لنزهای مناسبی کمک می‎گیرد و با نورپردازی مناسب هر تصویر را به درستی ثبت می‎کند. او برای خرید تجهیزات مناسب سرمایه‎گذاری لازم را انجام داده است و حتی برای هر کاری یک دوربین یدکی و ثانویه دارد تا در زمان کار نکردن دوربین اصلی از آن بهره ببرد. از سوی دیگر توانایی بالایی در کار با نرم‎افزارهای مناسب ادیت عکس دارد.

عکاسی صنعتی حرفه ای با به روز بودن تجهیزات

  • صاحب یک استودیو برای خود است

اغلب اوقات یک مشتری از عکاس می‎پرسد آیا صاحب یک استودیو است یا نه؟ اگر پاسخ منفی است، مشتری خیلی راحت به عکاس بعدی مراجعه می‎کند. در نتیجه یک عکاس حرفه‎ای صنعتی استودیوی مخصوص به خود را دارد که چنین چیزی باعث ایجاد سطح بالایی از اطمینان در پیش مشتری می‎شود.

  • تنوع مشتریان

تنوع چاشنی زندگی است، ولی به کسب و کار نیز کمک می‎کند. یک عکاس حرفه‎ای صنعتی در حوزه‎های گوناگون سررشته دارد و کارنامه موفقش توانایی او را در عرصه‎های مختلف نشان می‎دهد.

  • کارنامه موفقی از نمونه کارها

بدون شک ویژگی برتر هر عکاس صنعتی کارنامه موفق او است. برخورداری از تجهیزات حرفه‎ای و مهارت‎های عکاسی همگی در راستای یک هدف باید باشند یعنی ارائه کارنامه موفق.

عکاسی که کارنامه موفقی از نمونه کارهای خود دارد قادر به جلب اطمینان مشتریان است و خود را از دیگران عکاسان متمایز می‎کند.

عکاسی صنعتی حرفه ای

یک عکاس حرفه ‎ای صنعتی چه مزایایی برای کسب و کار شما به همراه دارد؟

استفاده از عکس‎های خوب در کسب و کار به ارزانی به دست نمی‎آید، ولی زمانی که شما برای ساخت کسب و کار خود زمان، انرژی و پول زیادی صرف می‎کنید، چرا برای به نمایش گذاشتن خدمات و تولیدات خود چنین تصمیمی را نمی‎گیرید؟ یک عکاس صنعتی حرفه‎ای چنین مزایایی را برای کسب و کار شما فراهم می‎کند:

1 مشتریان به دنبال دیدن شما هستند! بدون شک جهان ما سریعا در حال تحول است و این سرعت بیشتر هم می‎شود. اکثر افراد به دنبال این هستند که سریعا ارتباط برقرار کنند و با توجه به قدرت بالای بصری در دنیای فعلی، عکس‎ها حرف اول را در این برقراری ارتباط می‎زنند. تعهد به کیفیت با تصاویر تاثیرگذار، قوی و خوب شروع و به پایان می‎رسد تا توجه مشتریان به محصولات شما جلب و به خرید آن راغب شوند.

2- آمادگی برای تبلیغات/ بازاریابی. اغلب اوقات فرصت‎های تبلیغاتی و بازاریابی خیلی سریع رخ می‎دهد. بدون شک برخورداری از تصاویر با کیفیت باعث می‎شود فورا مواد لازم برای شروع کمپین بازاریابی و تبلیغاتی خود را داشته باشید. استفاده از تصاویر استوک ارزان نیز یک راه‎حل است ولی به دنبال استفاده از تصاویر حرفه‎ای صنعتی کسب و کار خود را متمایز می‎کنید.

بازاریابی و سود با عکاسی صنعتی حرفه ای

3- تاثیرگذاری بصری. تحقیقات نشان داده است 66 درصد از فضای تبلیغات را باید عناصر بصری تشکیل دهند تا افراد متوجه آن شوند. متن کمک کننده بوده ولی تحقیقات نشان داده است مشتریان تا 75 درصد زمان بیشتری را صرف تبلیغاتی می‎کنند که تصویرهای با کیفیتی دارند.

4- بهره‎بری از تجربه. زمان استخدام یک عکاس حرفه‎ای صنعتی عملا شما برای دانش و سال‎ها تجربه، قابلیت فنی او هزینه می‎کنید. یک عکاس حرفه‎ای که در زمینه‎های مختلف صنعتی تجربه دارد بهتر می‎تواند نیازهای عکاسی شما را شناسایی کند و در نتیجه تولیدات و خدمات شما بهتر به تصویر کشیده می‎شود.

تفاوت‎های یک استودیو عکاسی صنعتی حرفه ای

چه چیزی باعث می‎شود یک استودیو متخصص در زمینه عکاسی صنعتی از سایرین متمایز شود؟

بدون شک عکاسی صنعتی یکی از حوزه‎های هیجان‎انگیز، پر انرژی و سودآور عکاسی است. اکثر عکاسان شناخته شده جهان در عرصه صنعتی فعالیت می‎کند. با وجود این سطح رقابت در این حوزه از عکاسی نیز بیشتر از همه بوده و همه به دنبال متمایز کردن کار خود هستند. ولی چه چیزی باعث می‎شود یک استودیو در زمینه عکاسی صنعتی حرفه ای بهتر عمل کرده و از سایرین متمایز شود؟

1- به روز بودن تجهیزات

در یک نمای کلی عکاسی حرفه‎ای به عکاس و نه تجهیزات او بستگی دارد. ولی باید گفت عکاسی صنعتی جهان خاص خود را دارد و برای رقابت در این حوزه باید از تجهیزات به روز استفاده کرد (یا حداقل تجهیزاتی که با فناوری روز هماهنگی داشته باشند).

به این دلیل که عکاسی صنعتی با پیشرفت‎های فعلی فناوری به جلو پیش می‎رود. چیزی که سال قبل استاندارد بوده است، امسال دیگر قابل استفاده نیست.

چون عکاسی صنعتی اغلب اوقات شامل فرآیند چاپ نیز می‎شود، یک استودیو حرفه‎ای دارای دوربین‎هایی با حداکثر مگاپیکسل است. قدرت شارپ بودن کیفیت تصاویر دوربین نیز بسیار مهم است و چنین استودیویی از لنزهای مناسب استفاده می‎کند.

بسیاری از مشتریان ممکن است لیستی از تجهیزات را درخواست کنند. یک استودیو نه تنها با ارائه لیست قدرتمندی از تجهیزات حرفه‎ای بودن خود را نشان می‎دهد بلکه با قید کردن مهارت‎های لازم در استفاده از نرم‎افزارهای ویرایش نیز می‎تواند توانایی خود را به رخ بکشد.

2- نمونه کارهای قدرتمند

بدون شک نمونه کار مهم‎ترین شرط موفقیت در عکاسی است و یک استودیو حرفه‎ای نمونه کارهایی عالی دارد که قدرت او را متمایز می‎کند. این قضیه در مورد عکاسی صنعتی حرفه ای بسیار مهم‎تر است. چون این حوزه با عکاسانی اشباع شده که به دنبال موفقیت در آن هستند و برخورداری از یک کارنامه موفق می‎تواند یک استودیو را از دیگران جدا سازد.

چنین استودیویی در نمونه کارهای خود طیف وسیعی از تصاویر به اشکال و موضوعات مختلف دارد و ثبت آن‎ها را با زاویه بازشدگی دیافراگم متفاوت به تصویر می‎کشد. در نمونه کارهای یک استودیو عکاسی صنعتی حرفه ای تصاویر مشابه یا عکس‎های متعدد از یک موضوع با یک آرایش دیده نمی‎شود.مثل نمونه عکس های تبلیغاتی غذا استودیو نماد

نمونه کارهای قدرتمند عکاسی صنعتی حرفه ای

 

3- برخورداری از رفتار و منش حرفه‎ای

حرفه‎ای گری باعث متحول کردن می‎شود. یک استودیو حرفه‎ای به دنبال نشان دادن رفتار حرفه‎ای شهرت مثبت و اعتماد را به دست می‎آورد و کارآیی خود را به ذهن مشتری تلقین می‎کند. حرفه‎ای بودن به معنای وقت‎شناس بودن است، عکاسانی که در چنین استودیویی فعالیت می‎کنند دقایقی زودتر در محل پروژه حاضر می‎شوند تا بر موضوع مورد نظر تمرکز کرده و کار خود را در بازه زمانی مناسب به پایان برسانند و علاوه بر این با همه رفتاری از روی ادب دارند.

4- قابل اطمینان بودن

در جهان عکاسی صنعتی حرفه ای برخورداری از رفتار حرفه‎ای (همان‎طور که شرح داده شد) و قابل اطمینان بودن ویژگی‎های اصلی است. افرادی که به دنبال استفاده از یک استودیو حرفه‎ای عکاسی صنعتی هستند قصد همکاری با افراد وقت‎شناس را دارند، یعنی افرادی که کار را به موقع تحویل دهند، فراتر از انتظار حتی عمل کنند و برای عکاسی آمادگی لازم را داشته باشند. یک استودیو حرفه‎ای با برخورداری از چنین تیمی باعث جلب اطمینان مشتری خود برای سفارشات بعدی می‎شود.

عکاسی صنعتی حرفه ای از سوی یک استودیو به شکلی انجام می‎شود که تیم کاری این استودیو روزانه برنامه‎های خود را می‎داند و به نحوی کار را برنامه‎ریزی می‎کند تا همه چیز سر موقع و براساس برنامه از پیش تعیین شده پیش رود. یادداشت‎برداری از اطلاعات لازم پروژه باعث موفقیت آن‎ها می‎شود.

5- همگام بودن با ترندهای روز

همانند با به‎روزرسانی تجهیزات و آگاهی از آخرین فناوری‎ها، آگاهی از ترندهای روز نیز به یک شکل مهم است. هر سال و هر فصل به معنای ظهور ترندهای زیبایی‎شناسی جدیدی در دنیای عکاسی است. با توجه به حضور رسانه‎های اجتماعی این ترندها اهمیت بیشتری پیدا می‎کنند و یک استودیو حرفه‎ای با آگاهی از آن‎ها تسلط خود را در این زمینه به رخ مشتریان می‎کشد.

در نتیجه تیم عکاسی این استودیو همواره در حال تحقیق و بصری این است که چه تصاویری با محبوبیت بیشتری همراه می‎شوند.

عکاسی صنعتی حرفه ای لوازم آرایشی6- متمایز بودن

استودیویی قادر به عکاسی صنعتی حرفه ای است که چیزی فراتر از رقبا برای ارائه داشته باشد. معنای این حرف برخورداری از یک حس زیبایی‎شناسی، ایدئولوژی و خلاقیت شخصی است. زمان عکاسی صنعتی یک استودیو حرفه‎ای در تصاویری که خلق می‎کند خود را درخشان به تصویر می‎کشد. این نوع متمایزسازی اثر هنری باعث متمایز شدن یک استودیو از دیگران و نشان دادن حرفه‎ای گری آن می‎شود.

7- برخورداری از خلاقیت

علاوه بر متمایزسازی، یک استودیو حرفه‎ای قدرت خلاقیت بالایی دارد. هیچ‎کس دوست ندارد از تصاویری مشابه با دیگران استفاده کند و این قضیه در عکاسی صنعتی حرفه ای اهمیت فوق‎العاده بالایی دارد. تیم عکاسی چنین استودیویی از خلاقانه عمل کردن هراسی به دل راه نمی‎دهد. آن‎ها به نیازهای مشتری گوش می‎دهند و در خلاقیت نیز زیاده‎روی نمی‎کنند چون می‎دانند مدیریت عکس بسیار مهم است.

8- اشتباه نکردن به شکل افراد مبتدی

ورود به حوزه عکاسی صنعتی به معنای حرفه‎ای بودن یک عکاس یا استودیو است. اشتباهات بچه‎گانه و مبتدیانه در یک سطح خاصی قابل بخشش نیستند و یک استودیو حرفه‎ای از تمامی این گونه اشتباهات دوری می‎کند. آموزش و یادگیری در عکاسی صنعتی حرفه ای از اهمیت بالایی برخوردار است و برای رفتار اشتباه جای ترحم وجود ندارد.

تیم عکاسی  استودیو حرفه‌‎ای نماد با توسعه مهارت‎های خود، شرکت در سمینارها و کلاس‎های عکاسی صنعتی، مطالعه کتاب‎های مربوطه، مشاهده کلیپ‎های آموزشی تجربه خود را بالا می‎برد تا اشتباهات عکاسی صنعتی را به حداقل‎ترین سطح ممکن برساند.

9- برخورداری از کارت ویزیت و اطلاعات تماس

عکاسی صنعتی بر پایه رابطه و اطلاعات ساخته می‎شود. عکاسان حرفه‎ای صنعتی همواره کارت‎ ویزیت‎هایی با اطلاعات به‎روز تماس خود دارند.

10- سفارش شده از سوی دیگران

یکی دیگر از عواملی که یک استودیو عکاسی صنعتی را از سایرین متمایز می‎کند، توصیه کار با آن از سوی دیگران است. چنین استودیویی به نحوی کار خود با مشتریان را پیش می‎برد که به سادگی نه تنها رضایت آن‎ها را جلب می‎کند بلکه در نتیجه آن برای کار با دیگران سفارش می‎شود.

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.