نکات عکاسی غذا برای تحریک اشتهای بیننده

نکات عکاسی غذا برای تحریک اشتهای بیننده

نکات عکاسی غذا برای تحریک اشتهای بیننده

تا حالا سعی کردید عکسی از یک غذا بگیرید ولی تصویر نهایی به خوبی مزه آن غذا نباشد؟ نگران نباشید، این تنها مشکل شما نیست. عکاسی از مواد غذایی به ذهنیت و شیوه عکاسی متفاوت با عکاسی پرتره یا منظره نیاز دارد. در این مرحله می‎خواهیم به شما 8 مرحله عکاسی از مواد غذایی را معرفی کنیم که کمک کند تصاویری ثبت کنید که اشتهای بیننده را تحریک کنند.

بنابراین تا انتهای این مطلب بانکات عکاسی غذا  استودیو نماد همراه باشید.

مرحله اول: منبع نوری را انتخاب کنید

نکات عکاسی از غذا

می‎دانم چه چیزی فکر می‎کنید. هر چه نور بیشتر باشد بهتر است، درست است؟ افزایش حجم نور در عکاسی پرتره این توانایی را به شما می‎دهد تا صورت را به شکل‎های مختلف حالت دهید و روشن کنید ولی در   یک منبع نوری بزرگ همه جهته باعث ثبت نتایج شگفت‎انگیزی خواهد شد!

البته منظور ما این نیست که باید برای شروع کار میلیون‎ها تومان هزینه کنید. تنها چیزی که نیاز دارید یک پنجره است. می‎توانید از پنجره محل زندگی خود استفاده کنید یا اگر در یک مکان دیگر عکاسی می‎کنید، پنجره یک رستوران بزرگ را امتحان کنید.به نکات کوچک عکاسی غذا توجه کنید.

مرحله دوم از عکاسی غذا : رنگ غذا را در آغوش بگیرید

غذاها به رنگ‎ها و بافت‎های گوناگون هستند. از سبزیجات دارای برگ‎های تیره، هویج نارنجی رنگ روشن گرفته تا موسیرهای دارای بنفش کم رنگ، هنگام سرو غذا می‎توانید رنگین‎کمانی از رنگ در جلوی خود داشته باشید.

با انتخاب وسایل صحنه خود و تزئین غذا این رنگ‎ها را در آغوش بگیرید. اگر نمی‎دانید از کجا شروع کنید از چرخه رنگ یک هنرمند الهام بگیرید. یک ترکیب رنگی که من دوست دارم همخوانی لوازم جانبی آبی رنگ با غذاهای نارنجی یا زرد رنگ است.

مرحله سوم: زمان استفاده از منبع نور مصنوعی را بدانید

من عاشق استفاده از نور طبیعی طول روز در عکاسی مواد غذایی هستم، اما زمان‎هایی وجود دارد که به یک منبع نوری مصنوعی نیاز دارم. یک لامپ تنگستن یا یک فلاش کوچک جمع‎وجور گزینه‎های خوبی برای عکاسی از مواد غذایی در شب هستند. یکی از نکات عکاسی غذا  این است که از یک منبع دیفیوژن بزرگ برای ایجاد یک نور ملایم و زیبا استفاده کنید.

https://studionamad.com/wp-content/uploads/2019/05/Mathis_photographing_food_8_steps_tip_1.jpg

من دوست دارم نور را با چترها، سافت‎باکس‎ها یا یک پارچه دیفیوژن بزرگ تغییر دهم.

مرحله چهارم از عکاسی غذا : در مورد مواد تشکیل‎دهنده غذا خلاقیت خرج دهید

مواد تشکیل‎دهنده غذا را با مستقیما عکاسی از غذای اصلی نادیده نگیرید. با ثبت یک عکس از مواد تشکیل‎دهنده می‎توانید یک داستان جالب به وجود آورید که سفر به سمت غذای نهایی را شروع می‎کند.

من برای سبزیجات و میوه‎ها دوست دارم با ثبت یک تصویر از بالای سر یک نظم بصری جالب درست کنم. با هر نوع دوربینی حتی گوشی همراه خود می‎توانید چنین تصویری بگیرید. اگر لنز ماکرو دارید، می‎توانید از نمای بسته برای ثبت عکس ادویه‎ها و مواد تشکیل‎دهنده با بافت‎های زیبا استفاده کنید.

تصاویر نمای بسته این اشکال و بافت‎ها باعث می‎‎شود بینندگان از یک دیدگاه جالب و جدید با غذای شما آشنا شوند.

مرحله پنجم: در مورد کاربرد نهایی فکر کنید

تصویر غذای شما معمولا به اندازه‎های مختلف برای کاربرد نهایی آن برش خواهد خورد. این کاربرد می‎تواند یک تصویر مربعی برای استفاده در منو یک رستوران یا یک مستطیل باریک باشد که باید روی یک طرف کارتن بسته‎بندی جا شود.

اگر یک تصویر زیبا ثبت کنید ولی زمان چاپ برای کاربرد نهایی نصف ظرف غذا برش بخورد نه به درد شما و نه مشتری خواهد خورد. زمان عکاسی باید بدانید این برش نهایی چطور خواهد بود تا بتوانید مطمئن شوید تمامی قسمت‎های ضروری غذا داخل تصویر جا می‎گیرند.

نکات عکاسی غذا

مرحله ششم از عکاسی غذا : غذای خود را به مکان دیگری ببرید

زمانی که غذای خود را از آشپزخانه خارج می‎کنید و در محل دیگری از آن عکس می‎گیرید به شما اجازه خواهد داد تصاویری زیبا با پس زمینه‎های جذاب بگیرید. چه برای این کار مجبور شوید برای ثبت میوه‎ها و سبزیجات رسیده و آماده به برداشت به مزرعه سفر کنید یا یک رویداد سرگرمی در محیط آزاد به وجود آورید، ثبت تصویر به این شکل ممکن است باعث نگرانی بسیاری از افراد باشد.

یقینا بارش باران و اجبار به لغو عکاسی از کنترل شما خارج است ولی می‎توانید روی نور سخت یک روز روشن و آفتابی کنترل داشته باشید. زمان عکاسی در محیط بیرون، من همیشه با خودم یک دیفیوزر جمع‎شو به همراه دارم. قرار دادن آن بین سوژه و آفتاب هر گونه نور سخت که ممکن است به سوژه من و مجموعه داخل عکس بتابد را پخش می‎کند. نتیجه کار یک نور ملایم است که به شکل یکنواخت پخش شده است و می‎توانم تصاویری ثبت کنم که آب دهان بیننده را راه بیاندازد!

مرحله هفتم: از پس زمینه‎های مختلف استفاده کنید

جزئیات عکاسی غذا

استفاده از پس زمینه در عکاسی از مواد غذایی تاثیر بزرگی روی تصویر نهایی خواهد گذاشت.این یکی از مهمترین نکات عکاسی غذا است. میلیون‎ها گزینه وجود دارد که می‎توانید از بین آن‎ها انتخاب کنید. می‎توانید از هر چیزی استفاده کنید از یک چوب رنگی و پوشاک گرفته تا سنگ.

مکان محبوب من برای پیدا کردن پس زمینه فروشگاه محلی ابزار فروشی است که هزاران پس زمینه بالقوه داخل آن وجود دارد. اگر احساس خلاقیت می‎کنید، می‎توانید تخته‎های چوبی را رنگ کنید تا یک سطح عکاسی واقعا سفارشی درست کنید.

اگر پس زمینه‎ای می‎خواهید که به هیچ گونه سفارشی‎سازی نیاز ندارد، می‎توانید از کاشی‎های سنگی یا سرامیک رنگی استفاده کنید. کاشی‎های بزرگ مانند آن‎هایی که در کف حمام استفاده کنید، سطحی محکم با تنوع فوق‎العاده زیاد هستند. تغییر پس زمینه ممکن است چیزی باشد که برای ثبت یک عکس زیبا از غذا نیاز دارید.

مرحله هشتم از عکاسی غذا : نور را تغییر دهید

مرحله هشتم از عکاسی غذا : نور را تغییر دهید

نور پراکنده شده (دیفیوژ شده) ملایم انتخاب من برای هر نوع عکاسی از مواد غذایی است ولی گاهی اوقات تصویر ممکن است به اندکی نور بیشتر نیاز داشته باشید. از طریق مسدودسازی نور با یک تخته سیاه‎ رنگ فومی، انعکاس نور با کمک تخته سفید فومی، بازتاب منبع نوری یا تنظیم ارتفاع و جاگیری آن، می‎توانید نور را به نحوی تغییر دهید تا حالت و صحنه‎ای که دوست دارید را به وجود آورد.

اگر متوجه شده‎اید دائما از یک آرایش صحنه مشابه استفاده می‎کنید، سعی کنید شرایط را تغییر دهید. با استفاده از سافت‎باکس‎های مختلف یا حتی یک ملحفه سفید بزرگ می‎توانید تاثیر فوق‎العاده‎ای روی تصویر نهایی خود بگذارید.

اگر عکاسی از مواد غذایی شما را می‎ترساند یا به زحمت می‎اندازد، امیدواریم این مراحل به شما کمک کنند. از طرفی می‎توانید با استودیو نماد تماس بگیرید و از خدمات حرفه‎ای ما برای این نوع عکاسی استفاده کنید!

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.