از مزایای تور مجازی برای کسب و کارهایتان بیشتر بدانید

از مزایای تور مجازی برای کسب و کارهایتان بیشتر بدانید

از مزایای تور مجازی برای کسب و کارهایتان بیشتر بدانید

در حقیقت، تورهای مجازی به بازدیدکنندگان وب‎‏سایت شما امکان دسترسی به موقعیت یا کسب و کار شما را با یک تجربه حقیقت مجازی می‎دهند بدون این‎که وب‎سایت شما را ترک کنند که باعث افزایش توجه مشتری به خدمات شما و بالطبع بالا بردن سطح فروش خواهد شد. این تکنولوژی 360 درجه ثابت شده است که مشتریان بالقوه را طولانی ‎تر در وب‎سایت شما نگه می‎دارد و تنها با یک کلیک فرصتی برای برقراری ارتباط و تعامل با خدمات یا محصولات شما فراهم می‎کند.

کسب و کارها از تورهای مجازی 360 درجه چه منفعتی می‌‎برند؟

هر نوع کسب و کار با یک اداره یا فروشگاه فیزیکی از یک تور مجازی به شکل زیر بهره خواهد برد از جمله:

  • املاک: بیشترین جمله‎‌ای که در بنگاه‎های معاملاتی املاک شنیده می‎شود این است «اصلا شبیه به عکسی که می‎بینید نیست.» اما به کمک تورهای مجازی، خریداران یا مستاجران می‎توانند به صورت مجازی در خانه ها یا آپارتمان‎ها گردش کنند. این فناوری به آن‎ها اجازه می‎دهد نمای واقعی از مکان مورد نظر خود ببینند و تصمیم بگیرند کدام مکان ارزش بازدید واقعی را دارد. براساس یک ارزیابی انجام شده، 95 درصد مشتریان در اینترنت به دنبال یک ملک می‎گردند. بنابراین، این یک فرصت برای کارشناسان فروش ملک است که از تورهای مجازی برای افزایش بازدید و در نهایت فروش استفاده کنند.
  • آموزش: از تورهای مجازی می‎توان به شکل راهی نوآورانه برای یادگیری و آموزش استفاده کرد. فناوری حقیقت مجازی پتانسیل این را دارد که تا حد زیادی باعث افزایش همکاری بین دانش آموزان و معلمان هم در یادگیری از راه دور و هم یادگیری در کلاس درسی شود. از آن می ‎توان برای ایجاد ویدئوهای آموزشی هم برای یادگیری الکترونیکی و هم یادگیری در محیط درس استفاده کرد تا دانش آموزان یک تجربه همه جانبه از موضوع آموزشی داشته باشند. تجربه همه جانبه به معنای عدم حواس پرتی است.
  • صنایع و کارخانه‎‌ها: از تورهای مجازی می‎توان برای نشان دادن و توضیح روند ساخت و فرآیند‎های مختلف تولید به مشتریان استفاده کرد.
  • دفاتر گردشگری: virtual tour این امکان را در اختیار دپارتمان ‎های گردشگری عمومی و آژانس ‎های مسافرتی قرار می‎دهند که مقاصد توریستی، موزه‎ ها، اماکن تاریخی و غیره را برای افراد به نمایش بگذارند و بدین وسیله به توریست‎ها اجازه دهند که از این مقاصد به صورت مجازی قبل از برنامه‎ریزی برای یک سفر واقعی دیدن کنند.
  • بیمارستان‎‌ها، هتل‎‌ها، اماکن اقامتی می‌‎توانند از تورهای مجازی کمک بگیرند تا تجهیزات و امکانات خود را به نمایش گذارند تا مهمانان بالقوه آن‎ها قبل از رزرو یا استفاده از خدمات در آن مکان گردش کنند.

بسیاری از کسب و کارهای مختلف در تمامی حوزه‎های صنعتی با استفاده از تورهای مجازی از طریق یک محتوای بصری در حال افزایش تعداد بازدید و فروش هستند. اگر صاحب یک کسب و کار هستید، چرا از مزایای تورهای مجازی استفاده نکنید؟

برای درست کردن تور مجازی 360 درجه باید عکاس حرفه‌‎ای استخدام کنید

اگر می‎‌خواهید تصاویر جذاب و تورهای مجازی بی‎نظیری ایجاد کنید که باعث افزایش سریع فروش شما شود، باید یک عکاس حرفه‌‎ای استخدام کنید. یک عکاس حرفه‎‌ای چنین مزایایی به همراه می‎‌آورد:

  • ایجاد تصاویر جذاب از هر زاویه‌‎ای که بهتر محصول را نشان دهد
  • استفاده از تکنیک‌‎های ویژه برای برجسته کردن امتیازهای فروش محصول
  • ایجاد افکت‎های ویژه که باعث شود محصول در شب و روز عالی به نظر برسد
  • استفاده از تکنیک‌‎های حرفه‌ای ویرایش برای تضمین عدم وجود هرگونه نقص یا ناهماهنگی
  • صرفه‎جویی در زمان و پول شما با تولید تصاویر با کیفیت عالی، در حالی‎که شما می‎توانید به مدیریت مشتری بپردازید
  • ایجاد عکس‎هایی که باعث تبلیغات کسب و کار شما از سوی دیگران شود

امروزه افراد از قدرت بینایی خود فوق‎العاده زیاد استفاده می‎کنند و عناصر بصری در جلب توجه آن‎ها نقش بسزایی دارد و دلیل آن استفاده روز افزون از سایت‎های آنلاین و رسانه اجتماعی است. بنابراین بی‎نهایت مهم است محتوایی که در وب‎سایت شما قرار می‎گیرد کسب و کار شما را به بهترین شکل به نمایش بگذارد چون مهم‎ترین گام در جلب مشتری اولین تاثیرگذاری است.

میانگین زمانی که یک فرد در یک وب‎سایت به دنبال بازدید آن سپری می‎کند کمتر از یک دقیقه است، بنابراین یکی از بهترین راه‎ها برای تلاش در افزایش این زمان ارائه محتوای خلاقانه مانند تور مجازی است تا بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در سایت سپری کنند. virtual tour باعث ایجاد تعامل در مشتری خواهد شد و آن‎ها می‎توانند ایده بهتری در مورد فعالیت شما و خدماتی که ارائه می‎دهید به دست آورند.

به عنوان مثال هتل‎ها را در نظر بگیرید. زمانی که افراد به دنبال رزرو یک هتل هستند، در مورد یک اتاق مسائل مشخصی وجود دارد که به دنبال آن خواهند بود. اتاق به چه شکلی است؟ آیا روم سرویس ارائه می‎شود؟ من در محوطه هتل چه کارهایی می‎توانم انجام دهم؟

این فناوری روز به روز توسط کسب و کارهای بیشتری استفاده می‎‌شود و تحقیقات نشان داده است که یکی از فواید تور مجازی 360 این است که می تواند امکان رزرو یک هتل را تا 40 درصد افزایش دهد.

تور مجازی از نمایشگاه
تور مجازی از نمایشگاه

مزایای تور مجازی برای صنعت هتل‎داری

تور مجازی در وقت با ارزش مشتری صرفه‎‌جویی می‎‌کند

یکی از مزایای تور مجازی در صنعت هتل‎داری این است که در بخش اعظمی از وقت مشتریان صرفه ‎جویی می‎‌کند. به عنوان مثال، شرکت بزرگی که به دنبال هتلی برای برگزاری یک گردهم‎ایی است ترجیح می‌‎دهد از اداره خود با استفاده از تور مجازی امکانات هتل را بررسی کند.

انجام این کار بسیار راحت‌‎تر و موثرتر از حضور فیزیکی در هر هتل است که با صرفه وقت و منابع همراه می‎‌شود. با استفاده از یک تور مجازی، یک شرکت می‌‎تواند سریعا از تمامی جنبه‎‌های هتل مانند امکانات رفاهی، اتاق‌‎ها و خدمات مهمانی دیدن و نسبت به رزرو اتاق‎‌ها اقدام کند. این امر باعث افزایش فروش هتل و خالی نبودن اتاق‎‌ها آن در اکثر اوقات می‎‌شود.

تور مجازی پایگاه مشتری بزرگتری برای یک هتل فراهم می‌‎کند

امروزه، زمانی که افراد به دنبال رزرو یک هتل هستند، جستجوهای خود را در اینترنت شروع می‎‌کنند. اگر یک هتل وب‎سایت مرتبط و شیکی داشته باشد و برای تمامی بخش‎های آن تور مجازی در نظر گرفته شود، آن‎ها در این صنعت بیشتر دیده می‎شوند.

افراد احساس راحتی بیشتری با امکانات آن‎ها خواهند داشت و بهترین راه برای ارائه این احساس به آن‎ها فراهم سازی امکان آشنایی با هتل است که با بازدید از یک تور مجازی یقینا صورت می‎گیرد. آن‎ها خود را در اتاق‎‎هایشان تصور می‎کنند و فرق زیادی بین این قضیه و تنها خواندن مطالب در مورد امکانات یک هتل از مطالب سایت و تصاویری است که از هتل گرفته شده است. با ایجاد یک تور مجازی، هتل با افزایش نرخ بازدیدکننده به مشتری بیشتری روبرو خواهد شد و در نتیجه درآمد آن نیز بالا خواهد رفت.

استفاده از تور به جای تصاویر اصلی
استفاده از تور به جای تصاویر اصلی

چرا به جای تصاویر استاندارد باید از تورهای مجازی استفاده کنم؟

  • تور مجازی باعث می‎شود مشتریان بالقوه شما اطلاعات بصری کاملی به دست آورند که به مراتب بیشتر از تنها استفاده از متن، یک یا دو تصویر است. (یک عکس ارزش 1000 کلمه ولی یک تور مجازی ارزش 1000 عکس را دارد).
  • خدمات و محصولات شما را به شکل کامل و در محیط سریعا بارگذاری شده‌‎ی تور مجازی در اختیار عموم بازدیدکنندگان آنلاین قرار می‎دهد و به شما اجازه می‎دهد ویژگی‎های اصلی خدمات یا محصول خود را به نمایش بگذارید.
  • مردم از گردش در تورهای مجازی لذت می‎برند و برای خرید آنلاین یا تلفنی خود مطمئن می‎شوند.
  • تورهای مجازی می‎توانند باعث متمایزسازی شما از رقبایتان شوند.
  • تورهای مجازی 360 درجه تعاملی هستند یعنی بینندگان می‎توانند تصاویری که می‎خواهند مشاهده کنند را انتخاب و در بین آن‎ها به گردش بپردازند.
  • اطلاعات بصری کامل مانند تورهای مجازی باعث افزایش زمان حفظ بازدیدکننده در یک وب‎سایت می‎شود و به آن‎ها کمک می‎کند تصمیم خود را نهایی کننند (بدون تور میانگین 2 تا 3 دقیقه و با آن بیش از 20 دقیقه).
  • همگام شدن با دنیای رقابتی روز و حتی جلو زدن از آن با ارائه یک تجربه همه جانبه و کاملا تعاملی.

مزایای تورهای مجازی در افزایش درآمد کسب و کار شما

  • بازدید بیشتر از وب‎سایت شما – افزایش مشتری و افزایش تعداد دفعاتی که مشتریان برای خرید مجدد خواهند برگشت
  • افزایش مدت زمان ماندگاری بازدیدکنندگان در وب‎سایت
  • افزایش در معرض گذاری خدمات با مشتریان – خدمات و کالاهای شما 24 ساعته و در تمامی روزها در معرض دید افراد قرار دارد
  • فروش بیشتر در زمان کمتر – تورهای مجازی ثابت شده است که باعث فروش سریع‎تر می‎شوند
  • ارائه اطلاعات بیشتر و اطمینان بیشتر مشتری در زمان تصمیم گیری
  • امکان نشان دادن جزئیات بیشتر – تصاویر تور مجازی کل محیط را به شکل 360 درجه به نمایش می‎‌گذارند
مزایای تور مجازی
مزایای تور مجازی

چرا تورهای مجازی برای من مفید هستند؟

  • می‎توانید فرصتی در اختیار تمامی بازدیدکنندگان از سراسر جهان برای دیدن یک منظره یا کالا از نقطه نظر خود ارائه دهید.
  • مشتریان بیشتری جلب خواهید کرد چون به نسبت کسب و کار رقبا فعالیت کاری شما بهتر و بیشتر دیده می‎شود.
  • باعث افزایش سطح اطمینان آن‎ها خواهید شد چون نیازی نیست با چشم بسته خرید کنند.
  • یکی دیگر از مزایای تور مجازی این است که مشتریان می‎‌توانند فضای مکانی که قصد دیدن از آن را دارند حس کنند و قبل از رفتن به آن‎جا عاشق آن شوند.
  • می‎توانید آن‎ها را مدت بیشتری در وب‎سایت خود نگه دارید، چون مردم دوست دارند تصاویر پانوراما را بررسی کنند. علاوه بر این، آن‎ها تنها به تصاویر نگاه نمی‎‌کنند، بلکه فعالانه با سایت شما ارتباط برقرار می‎کنند که همین قضیه باعث افزایش قدرت به یادسپاری محصولات و خدمات شما در ذهن آن‎ها می‎شود.
  • شما می‎توانید احساس بازدید از یک مکان یا خرید یک محصول را به مراتب بهتر انتقال دهید.

در ادامه سری به آمار می‎زنیم که استفاده از تورهای مجازی در صنایع مختلف چه نتایجی به بار آورده است تا مطمئن شوید ما در استودیو نماد بهترین ها را برای شما میخواهیم

  • افرادی که برای خرید یک خانه از تور مجازی استفاده کرده‌‎اند، به طور میانگین 2 هفته را به دنبال خانه گشته ‎اند در حالی‎که افرادی که از اینترنت استفاده نمی‎‌کنند برای پیدا کردن یک خانه میانگین 7 هفته زمان صرف کرده‌‎اند.
  • در یک روز معمولی، بیش از 6 میلیون فرد از تورهای مجازی دیدن می‎‌کنند.
  • یک سایت معاملات املاک که از تور مجازی استفاده می‎‌کند به نسبت سایت رقیب که فاقد این ویژگی‎ است، با افزایش 50 درصدی در بازدید همراه خواهد شد.
  • 70 درصد افرادی که به دنبال خرید مجدد بوده‎اند و 84 درصد افرادی که اولین تجربه خرید خود را دارند از اینترنت برای جستجوی یک خانه استفاده می‎کنند.
  • تصاویر یکی از بزرگترین دلایلی است که بازاریابی اینترنتی بسیار محبوب شده است.
  • 54 درصد خریدارانی که به دنبال خانه بعدی خود هستند مواردی که چندین تصویر یا تور مجازی برای آن‎ها درست نشده است را نادیده می‎گیرند.
انواع تور مجازی
انواع تور مجازی
  • 2 درصد مسافران از اینترنت در زمان برنامه‎ریزی برای یک سفر به عنوان یک منبع اطلاعاتی استفاده می‌‎کنند.
  • 33 درصد تمامی خریدارن اینترنتی از سایت‎‌های شبکه‎‌های اجتماعی استفاده می‌‎کنند و 19 درصد آن‎ها حداقل یک بار در هفته این کار را انجام می‌‎دهند.
  • 80 درصد خریدارن اینترنتی نقش تصاویر را زمان تصمیم به خرید یا استفاده از خدمات یا محصولات یک شرکت حیاتی می‎دانند.
  • استفاده جذابانه و کامل از فناوری تور مجازی باعث حفظ بازدیدکنندگان در سایت شما و هم‎چنین ترغیب آن‎ها به برگشت می‎شود.
  • در دنیای سایبری، سایتی که از فناوری رسانه تعاملی و تور مجازی استفاده می‎کند به نسبت رقبای فاقد آن 38 درصد با بازدید بیشتر روبرو می‎شود.
  • 80 درصد مصرف کنندگان در دنیای آنلاین به دنبال اطلاعات می‎گردند. یعنی حداقل 80 درصد هزینه های بازاریابی شما باید صرف بهینه ‎سازی کسب و کار شما در محیط آنلاین شود.

سخن آخر

تبلیغات چاپی دارای طول عمری در حدود 30 روز است. این نوع روش بازاریابی به مصر‎ف کننده فرصت تعامل و برقراری ارتباط با محصول شما را نمی‎دهد. اما از سوی دیگر یک تور مجازی هزینه های به مراتب کمتر از آن داشته و طول عمر آن 365 روز با یک نمایش جهانی برای هرگونه بازدیدکننده و مخاطبی است. هزینه برقراری ارتباط با مشتری زمانی که از تورهای مجازی استفاده می‎کنید به مراتب کمتر است. همین امروز هزینه خدمات تور مجازی را در بودجه شرکت خود لحاظ کنید تا با افزایش فروش شگفت زده شوید.

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.