کاربرد های تور مجازی (بازدید مجازی)

کاربرد تور مجازی برای صنعت توریست

کاربرد های تور مجازی (بازدید مجازی)

کاربرد تور مجازی برای صنعت توریست ؛ پیشرفت تکنولوژیکی، با بیم و هراس‌های مربوط به خود همراه است و در وهله‌ی اول، ممکن است افراد را دچار نگرانی‌هایی سازد. تور مجازی در واقع همان صنعت توریسم است و  ماهیت آن فرقی با یک تور واقعی ندارد! امکاناتی که واقعیت مجازی برای ما فراهم می‌کند، بسیار هیجان‌انگیز است و البته هیجان‌انگیزترین امکانات آن، در حوزه توریسم و سفر می‌باشد. خیلی‌ از کارشناسان حوزه فناوری معتقدند آینده صنعت توریسم در دل تکنولوژی واقعیت مجازی نهفته است و توریسم به عنوان یک صنعت، بسیار تحت تاثیر این مساله خواهد بود. اگر چه، کاربرد تور مجازی ، منحصرا در صنعت توریسم و نمایش مناطق گردشگری خلاصه نمی‌شود و از آن می‌توان در گسترش و معرفی کسب‌وکارها نیز بسیار استفاده نمود. در این محتوا از وب‌سایت استودیو نماد قصد داریم راجع به کاربرد تور مجازی برای صنعت توریست و نقش آن در رونق صنعت توریسم بیشتر بدانیم. از شما دعوت می‌کنیم در ادامه، همراه ما باشید:

تور مجازی
تور مجازی

تور مجازی چه مزیتی برای کسب‌ و کار ما دارد؟

ارزش یک عکس و اطلاعاتی که به ما می‌دهد به مراتب از هزاران واژه بیشتر است، با همین استدلال می‌توان تصور کرد که تور مجازی تا چه میزان سودمند است! با اینکه زمان زیادی از معرفی تور مجازی برای استفاده در موزه‌ها گذشته، اما بکارگیری این تکنولوژی در تجارت جدید است و هنوز همه ظرفیت‌های فناوری واقعیت مجازی در تبلیغات و بازرگانی، به درستی به کار گرفته نشده است. تور مجازی به مشتری شما کمک می‌کند از را دور قدم در محل کسب‌و‌کار و دفتر شرکت‌تان بگذارد و از نزدیک با روند کارتان آشنا شود.

به لطف اینترنت و شبکه‌های مجازی، مردم این روزها بیشتر جنبه بصری پیدا کرده‌اند و مایلند دیدی بصری از همه چیز داشته باشند؛ به همین دلیل است که تصاویری مانند تور مجازی بسیار پر کاربرد هستند. داشتن یک تبلیغ بصری از کسب‌و‌کارتان، بهترین وسیله برای جذب مشتری و مخاطبان بالقوه در بالاترین سطح ممکن است.

بر اساس مطالعات انجام گرفته در این زمینه، سرانه متوسط حضور افراد در سایت‌ها 59 ثانیه است. اگر شما نتوانید در کمتر از 1 دقیقه، توجه مخاطب را جلب کنید قطعا بازی و رقابت را باخته‌اید. تور مجازی از بهترین ابزار ممکن برای درگیر کردن حس مخاطب و جلب توجه اوست.

بهترین پروژه های بازدید مجازی را چگونه میشناسید؟

۹ کاربرد پر اهمیت تور مجازی برای صنعت توریست

استفاده از تور مجازی در کنار معرفی بهتر برند شما به مخاطب و جلب نظر او، به شما کمک می‌کند تا ایده‌های جدیدتری برای ارائه امکانات و ‌آپشن‌های تاره به مشتری ارائه دهید. در ادامه به معرفی ۹ کاربرد تور مجازی برای صنعتی توریست می‌پردازیم که شاید کمتر با آن‌ها آشنا باشید:

کاربرد تور مجازی در صنعت توریسم
کاربرد تور مجازی در صنعت توریسم
  1. داشتن تجسم دقیق و سه بعدی پیش از سفر به مناطق توریستی و مسافرتی

هیچ حسی بهتر از این نیست که شما تجسمی دقیق و سه بعدی از محلی که مقصد شماست پیش از سفرتان داشته باشید. یک مزیت مهم و کاربرد تور مجازی این است که شما می‌توانید قبل از سفر فیزیکی و واقعی به یک محل دیدنی، تجسمی عینی از آنجا داشته باشید.

در گذشته و پیش از به وجود آمدن فناوری واقعیت مجازی، برای این که یک بنای تاریخی یا چشم‌اندازی طبیعی را برای سفر انتخاب کنیم، تنها با کمک عکس‌ها می‌توانستیم تصوری از مقصد تور خود داشته باشیم، در حالیکه امروزه با وجود تورهای مجازی ، شما می‌توانید غرق در یک تجربه واقعی شوید و تجسمی درست و عینی از محیط پیدا کنید.

کاربرد تور مجازی به حدی است که گاه نه تنها ظرافت‌های ظاهری یک مکان را در چشم‌اندازی سه‌بعدی می‌توان مشاهده کرد که گاه حتی روح و فرهنگ مقصد را هم لمس می‌توان لمس نمود، به طوری که گویی قدم در شهری تازه گذاشته‌اید و در آن هوا نفس می‌کشید!

  1. یک سفر با برنامه به شهرهای مختلف

بسیاری از اوقات به دلیل اتفاقات پیش‌بینی نشده و همینطور نداشتن برنامه‌ریزی دقیق، مجبور می‌شویم یک سفر دلپذیر را نصفه و نیمه یا ناتمام، رها کنیم. قطعا یک کاربرد تور مجازی که برای اهالی سفر بسیار راهگشا است، پیدا کردن درک مناسب از شرایط مقصد است که کمک می‌کند سفری برنامه‌ریزی شده داشته باشیم و از احتمالات پیش‌بینی ‌نشده‌ای که تور ما را با مشکل مواجه می‌کند، اجتناب کنیم.

نکته مهمتر این که وقتی یک اثر تاریخی، یا چشم‌اندازی طبیعی را پیش از سفر فیزیکی و اصلی‌مان، از طریق یک تور مجازی بازدید کرده باشیم، اطلاعات خوبی راجع به آن و تک‌تک دیدنی‌های محیط و ویژگی‌هایش خواهیم داشت. این مساله باعث می‌شود با کمک چنین اطلاعاتی، بهره بهتری از سفر خود داشته باشیم. با این روش، زمان‌بندی ما بسیار بهتر خواهد بود و از هدر‌رفت وقت‌مان برای دیدن جاهایی که ارزشش را ندارد، اجتناب کنیم. به بیان دیگر کاربرد تور مجازی برای صنعتی توریست این است که به ما یک تجربه عملی سفر را پیش از سفر هدیه می‌دهد.

تور مجازی
سفر در زمان
  1. سفر حتی در دشوارترین زمان‌‌ها

با توجه به موقعیت جغرافیایی و همین طور شرایط آب و هوایی یک منطقه، معمولا زمان‌های مخصوصی برای بازدید از یک مقاصد گردشگری وجود دارد. برای مثال مناطق گرمسیری مانند جنوب ایران، در زمان تابستان هدف مناسبی برای یک سفر تفریحی نیستند.

کاربرد تور مجازی در این مواقع این است که ما می‌توانیم هر جا و هر مکانی را صرف نظر از اینکه در چه فصلی از سال قرار داریم و یا حتی صرف نظر از اینکه مقصد گردشگری ما در این زمان چه شرایطی دارد، بازدید کنیم.

البته فقط شرایط آب و هوایی نیست که سفر واقعی به یک محل دیدنی را محدود می‌کند، بلکه شرایط اقتصادی هم موضوع مهمی است. در برخی از اوقات سال، مثلا ایام تعطیل و اعیاد، به دلیل زیاد شدن گردشگر، هزینه سفر به یک مکان دیدنی بسیار بالاتر از میزان آن در ایام معمول سال است. در این شرایط شاید منطقی باشد یک تور مجازی را تجربه کنیم تا در موقع مناسب‌تر، با هزینه‌ی کمتری بار سفر را ببندیم.

  1. ابزاری توانمند برای شرکت‌های مسافرتی

شرکت‌هایی که در کار برنامه‌ریزی تورهای گردشگری هستند، می‌توانند از یک ابزار بسیار توانمند به نام واقعیت مجازی برای تبلیغ تورهای خود و جذب گردشگران بهره بگیرند. خیلی از مسافران و گردشگران محافظه‌کار، همیشه برای سفرهای خود، همان مقاصد قبلی را انتخاب می‌کنند و کمتر پیش می‌آید تن به تجربه‌های ناشناخته بدهند.

یک شرکت مسافرتی با استفاده از فناوری تور مجازی، می‌تواند زیبایی‌ها و امکاناتی را که در تور خود پیش‌بینی کرده به مخاطب نشان داده و او را برای شرکت در چنین توری قانع کند.

جلب مشتری برای شرکت‌های مسافرتی
جلب مشتری برای شرکت‌های مسافرتی
  1. سفر در خط زمان

خیلی از آثار باستانی، امروزه تماما و یا تا حدود زیادی از بین رفته‌اند؛ برای نمونه ‌می‌توان از آثار به جا مانده در تخت جمشید و یا ارگ بم یاد کرد. یکی دیگر از مهم‌ترینکاربردهای تور مجازی برای صنعتی توریست می‌تواند بازسازی آثار دیدنی و تخریب شده‌ و سفر در خط زمان باشد.

تور‌های مجازی برای اولین بار در انگلستان برای بازسازی حال و هوای یک قلعه باستانی به نام دادلی طراحی شدند.

  1. تبلیغات و جلب مشتری

شاید کاربرد تور مجازی برای صنعت توریست ، به کارگیری این تکنولوژی در تبلیغات باشد. موزه‌ها، تفرجگاه‌های عمومی، میراث فرهنگی‌، متولیان آثار باستانی، هتل‌داران، نمایشگاه‌داران و بسیاری دیگر از مشاغل دیگر، می‌توانند با استفاده از فناوری واقعیت مجازی ، به تبلیغ محصول و خدمات خود بپردازند و با این روش، مشتری بیشتری جذب کنند.

در دنیای امروز، شبکه‌های اجتماعی و بستر اینترنت، اصلی‌ترین پلت‌ فرم و جایگاه تبلیغ کالا و خدمات هستند و خاستگاه واقعیت مجازی هم، همین فضای مجازی است؛ به همین دلیل است که عرضه‌کنندگان بسیاری از محصولات، نمی‌توانند به امکاناتی که تور مجازی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد بی‌اعتنا باشند.

  1. نقشه‌یابی

در برخی از تورها و سفرها، مخصوصا در چشم‌اندازهای طبیعی، ممکن است گروه گم شده و مسیر را به اشتباه بروند. تور مجازی در این مواقع، مثل یک نقشه به کمک گروه می‌آید و در مسیریابی و نقشه‌یابی می‌تواند راهگشا باشد.

تور مجازی
نقشه یابی
  1. تعیین بار و بندیل

همیشه در مسافرت ممکن است بارو‌بنه اضافه با خود به همراه داشته باشیم که هرگز در هتل محل اقامت ما، به کارمان نیاید و حتی فضای کافی برای نگه‌داری آن‌ها در اتاق اسکان خود نداشته باشیم؛ تور مجازی در این مواقع هم بسیار مفید است.

بازدید از اتاق یا محلی که قرار است در آنجا ساکن شویم به ما کمک می‌کند تا از حمل بار اضافه و بیش از حد خودداری کنیم.

تور مجازی به جز این که امکانات و جاذبه‌های هتل را برای ما نمایش می‌دهد، محدودیت‌های فضا را هم به ما یادآوری کرده و به ما برای برنامه‌ریزی بهتر در زمان اقامت در هتل کمک می‌کند.

  1. انتخاب مقصد مشترک

یک کاربرد دیگر تور مجازی کمک به یک خانواده یا گروه برای انتخاب یک مقصد سفر است. خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که گروه و یا خانواده در انتخاب مقصد سفر دچار اختلاف می‌شوند؛ در اینجا وجود یک تور مجازی به همه گروه کمک می‌کند تا در انتخاب یک مقصد مشترک به تفاهم برسند.

سخن پایانی

تور مجازی می‌تواند نقش موثری در گسترش و معرفی کسب‌وکار شما در شهرهای توریستی داشته باشد. اگر صاحب کسب‌وکاری تجاری هستید، می‌توانید با معرفی شهر و محل‌های توریستی و گردشگری در غالب یک تور مجازی، جذب توریست و گردشگر کنید و به طور غیرمستقیم به تبلیغ کسب‌وکار خود بپردازید.

از این که تا پایان همراه این محتوا در وب‌سایت استودیو نماد بوده‌اید از شما سپاسگزاریم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید و سومند واقع شده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.