مشاوره بازاریابی دیجیتال چه کارهایی را انجام می دهد؟

مشاوره بازاریابی دیجیتال چه کارهایی را انجام می دهد؟

مشاوره بازاریابی دیجیتال چه کارهایی را انجام می دهد؟

یک مشاوره بازاریابی دیجیتال چه‌کارهایی را انجام می‌دهد؟

شاید کسی به شما توصیه کرده است که به دنبال یک مشاور دیجیتال باشید. علاوه برنداشتن دانش در مورد مشاوره بازاریابی دیجیتال، حتی ممکن است مطمئن نباشید که این شخص کیست و چه کسی چنین کاری را انجام می‌دهد. نگران نباشید شما تنها نیستید. بسیاری از افراد نیز همانند شما بوده و تعجب می‌کنند که یک مشاوره بازاریابی دیجیتال چیست؟ این مقاله فرصت خوب است که همانند بسیاری از همسالان خود که آن‌ها  نیز نمی‌دانند مشاوره‌ای دیجیتال کیست و یا مزایای استفاده از مشاور دیجیتال در کسب‌وکار چه می‌تواند باشد، اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید.

مشاوره بازاریابی دیجیتال ترفندهای زیادی را می داند

دنیای واقعی از تجارت آنالوگ وجود دارد مانند ساختمان‌ها، کامپیوترها، کارکنان، نشانه‌ها و هر چیز دیگری که می‌توانید دستان خود را روی آن قرار دهید و یا به‌ اصطلاح آن‌ها را لمس کنید. این چیزها حوزه مشاوره بازاریابی دیجیتال نیستند. دامنه کاری آن‌ها چیزهای دیگری است. هنگامی‌که رایانه را روشن می‌کنید، اکنون در دنیای باینری  0 و 1 هستید. شما در دنیای آنلاین ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، جستجو، تبلیغات و هر چیز دیگری که توسط صفحه‌نمایش و تاچ، صفحه‌کلید یا ماوس قابل‌دسترسی است، هستید. این دنیا همان دنیای مشاور دیجیتال است.

تا حدودی، مشاوره بازاریابی دیجیتال باید این مفهوم باشد: مشاور دیجیتال یک اهرم برای تمام معاملات دیجیتال و یک استاد خوب، برای همه کسب و کارهای آنلاین است. اگر استاد هم نباشد، حداقل در این زمینه‌ها بسیار مناسب است.

هیچ‌کس نمی‌تواند تمام‌کارها را زیر نظر مشاوره دیجیتالی انجام دهد. مشاور دیجیتال را به‌عنوان کارمند گروه دیجیتال تصور کنید. او باید تمام موقعیت‌ها را به‌اندازه کافی برای هدایت آن‌ها بداند. در اینجا در مورد مواردی سخن می‌گوییم که یک مشاوره بازاریابی دیجیتال مسئولیت آن‌ها را بر عهده دارد:

 

SEO یا سئو

یکی از قابل‌شناسایی‌ترین شغل‌های یک مشاوره بازاریابی دیجیتال، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است. این شغل یکی از مواردی نیست که یک مشاور دیجیتال ممکن است روزانه آن را  انجام دهد. اما او باید در بالای سر آن قرار داشته باشد و بر کار کسی که SEO را انجام می‌دهد نظارت و حسابرسی کند.

بهینه‌سازی موتور جستجو شامل موارد زیر است اما به موارد زیر نیز محدود نمی‌شود:

  • قرار دادن محتوای باکیفیت بالا در وب‌سایت خود
  • اطمینان از بک لینک‌های مناسب
  • رعایت راهنمای گوگل
  • مدیریت شهرت
  • تذکرات و اشارات رسانه‌های اجتماعی
  • تجزیه‌ و تحلیل کلیدواژه‌ها یا کلمات کلیدی
  • برچسب‌گذاری مناسب منظور همان تگ گذاشتن است
  • مدیریت نظرات و کامنت ها

مدیریت سئو یک کار بزرگ است که می‌تواند تمام تلاش‌های دیجیتال شما را به ثمر نشانده و یا خراب کند. و این فقط یکی ازچندین کاری است که شده توسط مشاور دیجیتال است.

 

تبلیغات

تبلیغات دیجیتال یکی دیگر از شغل‌های تمام‌ وقتی است که توسط مشاور دیجیتال نظارت می‌شود. مسئولیت‌های تبلیغاتی شامل دانستن جایی است که هزینه های تبلیغاتی را در وب سرمایه‌گذاری کنیم. آیا بازاریابی رسانه های اجتماعی یا SMM بیشتر از خرید آگهی در شبکه های اجتماعی هزینه در بر خواهد داشت؟ چه مقدار از بودجه باید به خرید یک سرچ یا جستجوی Google در مقایسه با سایر کمپین‌های هزینه شود؟

تبلیغات دیجیتال نیازمند تخصص زیادی است، نه‌فقط در مورد تبلیغات، بلکه در مورد فضای دیجیتالی که در آن تبلیغات مدرن صورت می‌گیرد نیز داشتن اطلاعات کافی موردنیاز است.

 

طراحی وب‌سایت

شما باید بدانید که  این طراحی وب سایت چه بخش‌ها و قسمت‌هایی را شامل می‌شود، زیرا ظاهری‌ترین نمایش و در حقیقت مغازه کسب‌وکار شما در قالب دیجیتال وب‌سایت شما است. مهم‌ترین بخش در مورد یک وب‌سایت تجربه کاربر است. یک استراتژی دیجیتالی خوب UX (که به‌هرحال بخشی از SEO است) را حفظ خواهد کرد و در طول طراحی هر وب‌سایت متمرکز خواهد شد.

اگر شما نیز یک کسب‌وکار جهانی هستید، وب‌سایت شما احتمالاً تنها قسمت ظاهری و ویترین دیجیتالی است که بسیاری از مردم همیشه مشاهده می‌کنند.

برای شروع، وب‌سایت شما باید به‌طور مجدد برای تلفن همراه و گوشی‌های هوشمند طراحی شود (اگر قبلاً انجام‌نشده باشد).

یک وب‌سایت مناسب برای گوشی همراه وب سایتی که می‌تواند خود را مجدداً تغییر دهد و برای دستگاه‌های تلفن همراه با صفحه‌نمایش کوچک و همچنین صفحه‌ نمایش بزرگ دسکتاپ مناسب باشد. مخاطب شما در تلفن همراه است.  وب‌سایت شما باید در موبایل کاربر نیز عالی و بی‌نقص باشد.

سایت شما همچنین باید در دسترس باشد. دستگاه‌هایی مانند مک، اپل و آی‌فون به‌طور کامل برای نابینایان و کم‌بینایان فعال است. افراد دارای معلولیت بیشتر از همیشه به اینترنت دسترسی دارند و نباید آن‌ها را فراموش کنید. سایت شما نه‌تنها نیاز دارد به استانداردهای وب و طراحی وب برسد، بلکه استانداردهای دسترسی نیز باید داشته باشد.

طراحی وب‌سایت

طراحی وب نیز باید بصری و هدفمند باشد. مردم نباید تنها با یک صفحه اولیه از متن، تصاویر و آگهی‌ها روبرو شوند.

برای کاربران باید مسیری مشخص برای دنبال کردن وجود داشته باشد و  یک گام آشکار برای دستیابی به آن موجود باشد. در غير این صورت،به‌عنوان اولین موضوع که همانا آوردن شخص به داخل وب‌سایت است، وب‌سایت شما دارای ضعف است.

ملاحظات دیگری نیز وجود دارد مانند آنچه چه محتوای و در چه مرحله‌ای از بازدید قرار بگیرد، چه زمانی برای درخواست فروش مناسب است، چگونه تجارت الکترونیک پردازش می‌شود، و چگونه شما اطلاعات شخصی افراد را به‌صورت ایمن و امن جمع‌آوری می‌کنید.

این مواردی که اشاره کردیم، مسائل جزئی نیست و اکثر سایت‌ها آن‌ها را به‌صورت ضعیفی انجام می‌دهند. به همین دلیل مشاور دیجیتال و طراح وب شما باید در ارتباط دائمی باشند.

 

کارشناس رسانه‌های اجتماعی

چه تعداد شبکه اجتماعی قادر هستید به‌غیر از فیس‌بوک واینستاگرام نام ببرید؟ در حین شمارش، آیا شبکه‌های اجتماعی مهم را در کشورهای دیگر موردتوجه قرار داده‌اید؟ اگر کسب‌وکار شما جهانی است، باید این اطلاعات را داشته باشید.

آیا بر هشتگ تسلط دارید؟ مدیریت رسانه‌های اجتماعی نیاز به استفاده مناسب از هشتگ ها دارد.در رسانه‌های اجتماعی تعادل ظریفی وجود دارد که نشان‌دهنده درگیر نمودن مردم برای برقراری ارتباط با شما در رسانه‌های اجتماعی  است.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

هیچ‌چیز در مورد مدیریت رسانه‌های اجتماعی آسان نیست. و این بخشی جدایی‌ناپذیر ازآنچه یک مشاور دیجیتال به‌صورت روزانه انجام می‌دهد، است.

یک مشاور دیجیتال خیلی بیشتر از بازدید چشمی را انجام می‌دهد. مشاوران دیجیتال ممکن است تنها دریکی از کارهایی که بدان اشاره نمودیم تخصص داشته باشند. اما آن‌ها باید در مورد همه آن‌ها آگاهی داشته باشند:

  • سئو
  • طراحی وب‌سایت
  • رسانه‌های اجتماعی
  • تبلیغات

باوجود بسیاری از عناوین شغلی که مشاوران دیجیتال دارند، کار اصلی آن‌ها این است که شمارا حالت آنلاین به موفقیت برسانند! کارشان موفقیت در تمام کسب‌وکارهای آنلاین در برخی از اشکال و یا دیگر شکل‌ها بوده که شما نمی‌توانید بدون هزینه‌های یک مشاور دیجیتال از پسشان برآیید.

برای آگاهی کامل از خدمات بازاریابی شبکه های اجتماعی استودیو نماد  اینجا کلیک کنید

منبع: helloeriicritter.com

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.