ایمیل مارکتینگ چیست ؟

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

ایمیل مارکتینگ چیست ؟

ایمیل مارکتینگ چیست را می‌توان یک‌راه مهم و تأثیرگذار برای رونق کسب‌وکارهای کوچک تعریف کرد و به راحتی فروش و اعتماد مشتریان نسبت به برند را با آن افزایش داد

ایمیل مارکتینگ چیست ؟ اساساً تعریف ایمیل مارکتینگ استفاده از ایمیل برای ارتقاء محصولات و  یا خدمات یک کسب‌وکار است. اما تعریف بهتر از این موضوع ، استفاده از ایمیل برای توسعه روابط با مشتریان بالقوه و  یا مشتریان موجود است. ایمیل مارکتینگ بخشی از بازاریابی اینترنتی است که بازاریابی آنلاین را از طریق وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و غیره را شامل می‌شود. در واقع ایمیل مارکتینگ همان ایمیل مستقیم است، مگر این‌که به‌جای ارسال ایمیل از طریق پست، پیام‌ها از طریق ایمیل به‌صورت الکترونیکی ارسال شوند.

بسیاری از ایمیل‌های اسپم که ما به‌عنوان  “معاملات” دریافت می‌کنیم، نمونه‌های خوبی از ایمیل مارکتینگ هستند که در بدترین حالت ممکن اجراشده‌اند.

کسی که از جایی یک لیست ایمیل (یا چندین) را می‌خرد و ایمیل‌ها را می‌فرستد:  گاهی اوقات بارها و بارها می‌فرستد. این کارها افراد را آزار می‌دهد و به همین دلیل ایمیل مارکتینگ نام بدی را در ذهن به‌جای گذاشته است.

در بهترین حالت، ایمیل مارکتینگ به کسب‌وکار اجازه می‌دهد تا مشتریان خود را نسبت به تخفیف‌ها و اخبار جدید آگاه نموده و پیام‌های بازاریابی خود را به مشتریان خود بفرستد.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ می‌تواند شخصی باشد

گروه‌های خاصی از مشتریان می‌توانند هدف قرار گیرند یا حتی افراد تنها در لیست قرار بگیرند. برای مثال فرستادن پیشنهاد‌ها مربوط به کالاها و خدمات خاص در روز تولد مشتریان خاص نمونه‌ای از شخصی‌سازی ایمیل مارکتینگ است. (رستورانی ممکن است 50٪ تخفیف ویژه برای مشتریان خود در روز تولدشان ارائه دهد) ایمیل مارکتینگ کمک می‌کند تا یک کسب‌وکار را توسعه داده و با مشتری ارتباط برقرار کند، و به‌صورت امیدوارکننده‌ای نتیجه‌اش افزایش فروش و افزایش وفاداری مشتری خواهد بود.

بهترین شیوه‌های این نوع بازاریابی عبارت‌اند از ایجاد لیست ایمیل خودتان به‌جای اینکه یک لیست ایمیل را خریداری کنید. فراموش نکنید ایمیل باید برای استفاده از تلفن همراه بهینه شود زیرا طبق آمار بیش از نیمی از ایمیل‌ها در دستگاه‌های تلفن همراه باز می‌شود.

اهمیت ایمیل مارکتینگ

مزایای ایمیل مارکتینگ

دو مزیت بزرگ بازاریابی ایمیلی عبارت‌اند از: قیمت و سهولت. ایمیل دادن راهی ارزان برای تبلیغ شرکت و محصولات و  یا خدمات بوده و در مقایسه با بسیاری از انواع بازاریابی دارای مزایای بسیاری است. همچنین ایمیل مارکتینگ برای تنظیم و اجرا و پیگیری بسیار آسان است و این نوع بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار مناسب است.

خبرنامه‌ها را می‌توان به لیست ایمیل‌هایی که از افرادی که اطلاعات لازم را در وب‌سایت شما ارائه کرده‌اند، ارسال شوند. به‌عنوان‌مثال، این مشتریان بالقوه را با به‌روزرسانی اخبار مربوط به شرکت شما، رویدادهای آینده و  یا پیشنهاد ویژه می‌توانید به‌روز کنید. ، به آن‌ها یادآوری کنید که کسب‌وکار شما وجود دارد و شاید زمان برای بازدید فرا رسیده است.

بر اساس یک مطالعه انجام‌شده توسط HostPapa، در عصر امروز افزایش استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغات، ایمیل مارکتینگ هنوز قاعده‌مند‌است.

94 درصد از کاربران اینترنت از ایمیل استفاده می‌کنند، درحالی‌که فقط 61 درصد از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند

75٪ از کاربران آنلاین بزرگ‌سالان می‌گویند که ایمیل مارکتینگ روش بازاریابی ترجیحی آن‌هاست

ویژگی “انتخاب” در ایمیل اجازه بازاریابی را با رضایت می‌دهد

این نوع بازاریابی بر اساس آمار جمعیت (سن، درآمد و غیره) طبقه‌بندی می‌شود

ایمیل طیف گسترده‌ای از پیام‌های و امکان قالب‌بندی از پیام‌های رسانه‌های اجتماعی رادارند

مزایای ایمیل مارکتینگ

ایمیل گزارش بیشتر و قابلیت تجزیه‌ و تحلیل بیشتری را، از قبیل نرخ کلیک، نرخ بازدید، نرخ جست‌وجو را ارائه می‌دهد

مزیت بزرگ ایمیل نسبت به رسانه‌های اجتماعی این است که چشم‌انداز و مشتریان بالقوه بیشتری برای مشاهده توسط ایمیل نسبِ به رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. رسانه‌های اجتماعی فقط چیزی را پست می‌کنند، و این به این معنا نیست که همه‌کسانی که می‌خواهید پیام شمارا ببینند، آن را می‌بینند. پست شما ممکن است حتی در جریان‌های رسانه‌های اجتماعی هدف شما که موردنیاز است ظاهر نشود. بااین‌حال، یک ایمیل در صندوق پستی تا زمانی که خوانده شود و یا حذف گردد، نشسته است.

در حالت ایده ال، بازاریابی ایمیلی باید با رسانه‌های اجتماعی همراه باشد. افزودن رسانه‌های اجتماعی به ایمیل‌های بازاریابی شما، راه دیگری برای ارتباط مشتریان بانام تجاری شما است. بخش‌هایی از بررسی‌های مثبت از طرف طرفداران رسانه‌های اجتماعی می‌تواند در ایمیل‌ها گنجانده شود و برعکس، می‌توان از پست‌های رسانه‌های اجتماعی برای تشویق هواداران برای اشتراک در خبرنامه‌های الکترونیکی استفاده کرد.

بازاریابی ایمیلی

اگر شما بدانید ایمیل مارکتینگ چیست و آن را به‌درستی انجام دهید، می‌تواند درآمد شمارا به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد. این روش یک‌راه عالی برای به دست آوردن بازدید و  یا بازبینی وب‌سایت یا وبلاگ شما است، و افزایش ترافیک بیشتر نیز با درآمد بیشتر معادل است.

حال که دریافته اید ایمیل مارکتینگ چیست باید بگوییم با خدمات بازارایابی ایمیلی استودیو نماد امور فوق به راحتی در اختیار شما قرار می گیرد و می توانید کسب و کار خود را رونق ببخشید.

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.