مهم ترین ویژگی های یک عکس صنعتی خوب

مهم ترین ویژگی های یک عکس صنعتی خوب

مهم ترین ویژگی های یک عکس صنعتی خوب

عکاسی صنعتی شاخه‎ای از عکاسی بوده که هدف آن ایجاد علاقه در کاربر نهایی و ترغیب او به خرید است در نتیجه می‎توان گفت این نوع عکاسی برای کسب و کارها و حوزه‎های تجاری است. اکثر عکاسان تجاری به حرفه تبلیغات رو می‎‌آورند ولی عکاسی صنعتی در واقع قابلیت فروختن چیزی است که عکس صنعتی خوب در این میان نقش مهمی ایفا می‌کند.

این نوع عکاسی از برندی به برند دیگر و از مشتری به مشتری دیگر با نیازهای مختلفی روبرو می‎شود. در حقیقت هنر این عکاسی ایجاد تصویری است که توسط کسب و کارها برای فروش یا تبلیغ برندشان استفاده می‎شود. یک عکاس صنعتی قصد دارد به واسطه یکسری تصویر یا تک تصویر یک برند را در ذهن بینندگان حک کند. یک عکس صنعتی عالی عکسی به یاد ماندنی، با جذابیت کلی و پیامی شفاف است.

ویژگی های یک عکس صنعتی خوب

اغلب اوقات از ما پرسیده می‎شود چطور یک “عکس صنعتی خوب” بگیریم. ما براساس سال‎ها تجربه در این حوزه و تحقیق‎های فراوانی که انجام داده‎ایم ویژگی‎های برتر یک عکس صنعتی خوب را برای شما بیان می‎کنیم که باعث می‎شوند تصویر نهایی بهترین شاخصه‎های یک عکس خوب را داشته باشد.

قبل از بیان این ویژگی‎ها خصوصیتی که در هر عکسی باید رعایت شود این است که هر تصویر باید هدفی داشته باشد. هر تصویر باید به دلیلی گرفته شود به عنوان مثال نشان دادن چیزی زیبا، بیان یک داستان یا ثبت یک لحظه به یادماندنی. پس با این پیش‎زمینه ذهنی با ما همراه شوید.

1- یک عکس صنعتی خوب ترکیب‎بندی بی‎نظیری دارد (باید داشته باشد)

قوانین و روش‎های بسیار متفاوتی برای ایجاد یک ترکیب‎بندی عالی وجود دارد. از بین این تکنیک‎ها و قوانین مرسوم می‎توان به قانون یک سوم و قوانین تقارن و هم‎چنین تکنیک‎های نه چندان متداول اشاره کرد از جمله ترکیب‎بندی غیرمتقارن با استفاده از خطوط هدایتی و قاب‎بندی. ما این قانون را به این دلیل زودتر از همه بیان کردیم به این علت که مهم نیست در چه حوزه‎ای از عکاسی صنعتی فعالیت می‎کنید، چون هر تصویر باید یک ترکیب‎بندی بی‎نظیر داشته باشد.

2- تحریک عواطف

ما به عنوان انسان به سمت عواطف کشیده می‎شویم. عواطف چه باعث خنده یا گریه ما شود، به هر حال چیزی است که ما را در کنار هم قرار می‎دهد. در حوزه عکاسی صنعتی تحریک عواطف مخاطب برای ترغیب او به خرید بسیار مهم است. تصاویری که عواطف را تحریک می‎کنند در ذهن مشتری بالقوه بهتر ثبت می‎شوند و او برای خرید یک دلیل عاطفی پیدا می‎کند.

3- داستان گویی

بعضی از تصاویر کاری جز داستان گویی ندارند. آن ها ممکن است چیزی بی همتا یا ترکیب بندی عالی در خود نداشته باشند ولی به عنوان مثال عکاسی محصول را در نظر بگیرید که یکی از شاخه‎های عکاسی صنعتی است. تصویری از محصول که داستان آن را به خوبی بیان کند باعث می‎شود بیننده با جزئیات محصول بهتر آشنا شده و برای خرید ترغیب شود.

4- تخیل را به فعالیت وا می‎دارد

بدون شک تصویری که داستان‎گو است به یاد ماندنی بوده ولی تصاویری که تخیل را به فعالیت وا می‎دارند یک گام فراتر از این قضیه بر می‎دارند. به عنوان مثال نگاهی به عکاسی مواد غذایی می‎اندازیم، بدون شک یک عکس جذاب تاثیر زیادی به همراه می‎آورد ولی حال تصور کنید بیننده خود را در حال خوردن آن غذا متصور شود. چنین فردی یقینا چند دقیقه بعد به رستوران مورد نظر رفته و در حال خوردن همان غذا است.

ویژگی های یک عکس صنعتی درست و خوب5- یک لحظه خاص را ثبت می‎کند

لحظات خاص، لحظاتی هستند که به منظور خلق یک خاطره ایجاد می‎شود. عکس‎های صنعتی که یک لحظه خاص را در خود ثبت می‎کنند مانند شیوه راه رفتن یک فرد مشهور در یک عکس تبلیغاتی و عکاس مد، باعث می‎شوند مخاطب از نظر احساسی با لحظه ثبت شده ارتباط برقرار کند.

6- استفاده از نورپردازی و رنگ بی‎همتا

نورپردازی و رنگ در عکاسی صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است چون باعث درخشش تصویر نهایی می‎شود. نورپردازی عالی می‎تواند یک صحنه متوسط را به یک صحنه رنگی شگفت‎انگیز پر از بافت و زندگی تبدیل کند. یک عکاس صنعتی همیشه بر روی نورپردازی کنترل دارد و در زمان استفاده از منبع نور طبیعی صبر می‎کند تا لحظه مناسب برای ثبت عکس فرا برسد.

عکس صنعتی خوب

7- نشان دادن جزئیات نادیده گرفته شده

جزئیات بیشترین اهمیت را در یک عکس دارند. دنیای امروز باعث شده است افراد از سطح دقت بالایی برخوردار شوند و به عنوان مثال عکس یک محصول را به طور کامل بررسی کنند. تصاویری که جزئیات دیده نشده و بی‎همتایی را در خود دارند باعث می‎شوند مخاطب واکنش متفاوتی نسبت به آن نشان دهد.

8- استفاده از یک دیدگاه بی‎همتا

اکثر ما در دوران حیاتمان به جهان از تقریبا یک دیدگاه نگریسته‎ایم. بنابراین مخاطبین یک عکس اگر با دیدگاه متفاوتی روبرو شوند یقینا نسبت به آن واکنش متفاوتی نشان می‎دهند. استفاده از زوایا و پرسپکتیوهای مختلف باعث می‎شود یک عکس صنعتی جالب‎تر و بی‎مانندتر به وجود آید.

سخن آخر

تمام مطالب بالا برای این گفته شد که شما بدانید اگر مجموعه ای را برای گرفتن عکس های محصولاتتان انتخاب کردید باید منتظر چه خروجی از طرف آنها باشید . ما در استودیو عکاسی صنعتی نماد با داشتن تجربه و دانش در زمینه های متنفاوت عکاسی صنعتی بهترین ها را برای استراتژی تبلیغاتی شما تحویل می دهیم. سرمایه گذاری در تبلیغات مخصوصا در زمینه عکاسی باعث آگاهی هرچه بیشتر مردم از برند شما و بازگشت چند برابری سرمایه شما می شود.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.