بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست ؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست ؟ یک شیوه قدرتمند برای کسب‌وکارهای مختلف است تا مخاطبان و مشتریان موردنظر را به دست آورند.

مشتریان شما از طریق شبکه‌های اجتماعی در حال تعامل با برندها هستند و اگر شما از طریق سیستم‌عامل‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و Pinterest به طور مستقیم به مخاطبان خود صحبت نکنید، قطعاً آن‌ها را از دست می‌دهید! بازاریابی بزرگ در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند موفقیت‌های قابل‌ توجهی را برای کسب‌وکار شما، ایجاد طرفداران برای برند اختصاصی و به پیش بردن کسب و کار خود و فروش داشته باشد، اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت تا این مقاله را با موضوع بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست و چرا برای کسب‌ وکارها  اهمیت دارد را برای شما تهییه کنیم

 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست ؟

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، و یا SMM، یک نوع از بازاریابی اینترنتی است که شامل ایجاد و به اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی برای دستیابی به اهداف بازاریابی و نام تجاری خود است. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شامل فعالیت‌هایی مانند نوشتن متن و به‌روزرسانی تصویر، فیلم‌ها و سایر محتویاتی است که مخاطبان را درگیر خود نموده و همانند پرداخت شبکه‌های اجتماعی هست.

در این مقاله ما به ارائه مقدمه‌ای برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و برخی از نکات مهم و ضروری در راه اندازی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و آموزش برای بهبود حضور اجتماعی خود در کسب‌وکار ایجاد کرده‌ایم.

با استفاده از این راهنمایی‌ها، می‌توانید برنامه کارشناس بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را توسعه دهید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست ؟

شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی: با یک برنامه شروع کنید

قبل از شروع به ایجاد کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، اهداف کسب‌وکار خود را در نظر بگیرید. شروع یک کمپین بازاریابی شبکه‌های اجتماعی بدون یک استراتژی اجتماعی در ذهن، مانند سرگردانی در اطراف یک جنگل بدون نقشه است که ممکن است از آن لذت ببرید، اما در حقیقت درنهایت گم خواهید شد.

 

در هنگام تعریف اهداف بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود، برخی از سؤالات زیر را مطرح کنید:

  • از طریق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چه چیزی را دنبال می‌کنید و می‌خواهید؟
  • مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  • مشتریان هدف شما کجا هستند و چگونه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟
  • چه پیامی می‌خواهید به مخاطبان خود ارسال کنید؟

 

نوع کسب‌وکار شما باید استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را به برای شما تعیین نموده و خط و مشی آن را تعیین کند.

به‌عنوان‌ مثال، یک آژانس مسافرتی بهتر هست عکس های خود را در اینستاگرام و یا Pinterest منتشر کند به دلیل اینکه مردم عکس ها و مناظر را دوست دارند ببینند در عین حال  یک شرکت صنعتی بهتر هست نفوذ بیشتری در توییتر و یا لینک دین پیدا کند.

 

چگونه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شما دررسیدن به اهداف خود کمک کند؟

  • افزایش ترافیک وب‌سایت
  • ایجاد نرخ تبدیل بازدید کننده به خریدار
  • افزایش آگاهی نام تجاری
  • ایجاد یک هویت نام تجاری و ارتباط نام تجاری مثبت
  • بهبود ارتباطات و تعامل با مخاطبان اصلی

 

اگر بخواهیم در مورد شبکه‌های اجتماعی بگوییم، روزبه‌روز مخاطبان شما بیشتر و بیشتر در شبکه‌های اجتماعی مشغول به کار هستند، برای شما راحت‌ترین راه برای رسیدن به اهداف در لیست خود می‌تواند استفاده از شبکه‌های اجتماعی باشد!

 

نکات مهم برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

اگر برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی آماده هستید با ما همراه شوید. در اینجا چند نکته را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند به شما در ورود به کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانند کمک‌های شایانی بکنند.

 

– برنامه‌ریزی محتوایی شبکه‌های اجتماعی

همان‌طور که قبلاً بحث شد، ساخت یک برنامه و استراتژی هدف برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ضروری است. تحقیقات کلیدواژه‌ها و تحقیقات رقابتی را برای کمک به ایده‌های محرمانه‌ای که مخاطبان موردعلاقه شمارا جذب می‌کنند، در نظر بگیرید. باید این سؤال را از خود بپرسید که کسب‌وکارهای دیگر در صنعت شما چه‌کارهایی را برای ورود و موفقیت در ارتباط با شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند؟

برنامه‌ریزی محتوایی شبکه‌های اجتماعی

– محتوای اجتماعی بزرگ

مطابق با سایر زمینه‌های بازاریابی آنلاین، محتوا هنگامی‌که وارد بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌شود، عالی است. اطمینان حاصل کنید که شما به طور مرتب پست گذاشته و اطلاعات واقعاً ارزشمندی را ارائه می‌دهید که برای مشتریان شما مفید و جالب است. محتوایی که در شبکه اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارید می‌تواند شامل تصاویر شبکه‌های اجتماعی، فیلم‌ها، اینفوگرافیک ها و … و موارد دیگر باشد.

 

– ساخت یک تصویر درست از برند

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کسب‌وکار شما را قادر می‌سازد تصویر نام تجاری خود را در سراسر انواع سیستم‌عامل‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی مطرح کنید. درحالی‌که هر پلت فرم دارای محیط و کاربرد منحصربه‌فرد خود است، هویت اصلی کسب‌وکار شما، چه دوستانه، سرگرم‌کننده و یا قابل‌اعتماد، باید هماهنگ باشد.

– شبکه‌های اجتماعی برای ارتقاء محتوا

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یک شیوه و روش کامل برای به اشتراک‌گذاری بهترین مطالب سایت و وبلاگ با خوانندگان است. هنگامی‌که یک گروه وفاداری را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنید، می‌توانید تمام محتوای جدید خود را ارسال کنید و مطمئن شوید خوانندگان شما می‌توانند موضوعات جدیدی را پیدا کنند. به‌علاوه، محتوای وبلاگ بزرگ به شما در ایجاد فالوورهای  بیشتری کمک خواهد کرد. این‌یک روش شگفت‌انگیز بوده که بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی به یکدیگر سود می‌رسانند.

 

– به اشتراک گذاشتن لینک‌های مناسب

درحالی‌که استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی یک‌راه عالی برای استفاده از محتوا اهرمی است در حقیقت یک مفهوم اصلی برای به دست آوردن فالوورها، طرفداران، و همچنین امکان اتصال به مقالات خارج نیز هست. اگر منابع دیگری اطلاعات مهمی و ارزشمندی ارائه دهند، شما فکر می‌کنید مخاطبان موردنظر شما از آن لذت می‌برند، در مورد لینک دادن به آن‌ها خجالت نکشید. تعویض و اتصال به منابع بیرونی، اعتماد و قابلیت اطمینان را افزایش می‌دهد و شما حتی ممکن است لینک‌های برگشتی را در این خصوص دریافت کنید که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

 

– ردیابی رقبا

همیشه اهمیت دارد که مراقب رقبا بوده و هر از گاهی نگاهی به آنها بیندازید؛ آن‌ها می‌توانند اطلاعات ارزشمندی را برای تحقیقات کلیدی و دیگر بینش‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ارائه دهند. اگر رقبای شما از یک کانال رسانه‌ای خاصی استفاده می‌کنند یا به نظر می‌رسد که برای آن‌ها کار می‌کند، بهتر است شما هم همان کار را انجام دهید.

 

– اندازه‌گیری موفقیت با تجزیه‌ و تحلیل

شما نمی‌توانید با موفقیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود را بدون ردیابی داده‌ها تعیین کنید. گوگل آنالیز را می‌توان به‌عنوان یک ابزار رسانه‌ای بزرگ استفاده کرد که به شما در اندازه‌گیری فن‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند و همچنین تعیین می‌کند که کدام استراتژی بهتر است و کدام استراتژی را باید رها نمود. تگ‌های ردیابی را به کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اضافه کنید تا بتوانید آن‌ها را به‌درستی نظارت کنید. مطمئن شوید که از گوگل انالیتیک در داخل هر پلتفرم اجتماعی برای درک بیشتر ازآنچه بهترین محتوای اجتماعی شما برای مخاطبین است، استفاده کنید.

حال که متوجه شده اید بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست و چرا برای کسب‌ وکارها  اهمیت دارد پس به برند خود اهمیت دهید و برای افزایش فروش و آگاهی از نام تجاری خود با ما در استودیو نماد تماس بگیرید تا مشاوران ما به شما برای رونق هر چه بیشتر کسب و کارتان کمک کنند.

نمونه کارهای بازاریابی شبکه های اجتماعی استودیو نماد از اینجا قابل مشاهده  است.

منبع: wordstream.com

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.