موشن گرافیک تبلیغاتی چیست و از آن چه می‌دانید

موشن گرافیک تبلیغاتی

موشن گرافیک تبلیغاتی چیست و از آن چه می‌دانید

موشن گرافیک تبلیغاتی ؛ به طور حتم هر فعال اقتصادی و هر تولید کننده کالا یا خدمات، دائما به دنبال شیوه‌های موثری برای شناساندن برند خود به مخاطبان و معرفی محصول تولید خود است تا بتواند ازین طریق فروش خود را افزایش دهد. مشتری هسته‌ی اصلی هر کسب‌وکاری است و نحوه ارتباط ما با مشتری تاثیر مستقیمی بر روی میزان فروش‌مان خواهد داشت. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش راه‌های ارتباطی، مسیرهای مختلفی برای ایجاد ارتباط با مشتری فراهم شده است که بر حسب نیاز می‌توان یکی از آنها را برای تبلیغات انتخاب کرد. در گذشته، عرصه تبلیغات عمدتا به صورت تبلیغات تلویزیونی انجام می‌شد و در کنار آن تبلیغات چاپی هم در نشریات، کاتالوگ‌ها و یا بیلبوردها شکل دیگری از این اتفاق را رقم می‌زد.
اما امروز، با گسترش فضای مجازی و پیشرفت فناوری ارتباطات، اینترنت به رقیبی جدی برای رسانه‌های سنتی در عرصه بازرگانی و تبلیغات بدل شده است. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و در سایت‌ها، یعنی در بستر اینترنت، ساده‌تر، به صرفه‌تر و حتی موثرتر از تبلیغ در سایر مدیا و نشریات است. یکی از شیوه‌های بسیار موثر تبلیغات، که این روزها بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار دارد، استفاده از هنر موشن گرافیک است. در این محتوا می‌خواهیم درباره موشن گرافیک تبلیغاتی و مزیت‌های آن در جلب توجه مشتری بیشتر بدانیم. لطفا با استودیو نماد همراه باشید.

موشن گرافی چیست
موشن گرافی چیست

موشن گرافیک چیست؟ تفاوت موشن گرافیک با انیمیشن

موشن گرافیک گونه‌ای از انیمیشن است که در آن تصاویر گرافیکی، با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری، متحرک‌سازی می‌شوند. متن و صدا، در کنار تصاویر گرافیکی متحرک، اجزا دیگر یک موشن گرافیک هستند.

هر چند موشن گرافیک نوعی از انیمیشن است، اما تفاوت‌های مهمی نیز با انیمیشن‌های معمول دارد؛ انیمیشن هم مانند موشن گرافیک، از متحرک سازی تصاویر و نقاشی‌های گرافیکی ساخته می‌شود اما تفاوت آن‌ها با موشن گرافیگ در این است که عموما انیمیشن‌ها دارای داستان و شخصیت پردازی هستند و در حوزه صنعت سینما و سرگرمی کاربرد دارند، در حالی که موشن گرافیک بیشتر برای انتقال یک محتوا استفاده می‌شود و تاکید بیشتر، بر جنبه‌های بصری و جذابیت‌های تصویری آن است و به همین دلیل در موضوعات آموزشی یا تبلیغاتی، موشن گرافیک کارایی بیشتری دارد.

این نوع انیمیشن یکی از مهمترین فرم‌های موشن گرافیک است که در مبحث تبلیغات و برندیگ بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که مخاطبان گرایش بیشتری به دیدن محتواهای تصویری، به ویژه انواع انیمیشنی آن نسبت به محتواهای متنی و یا صوتی، دارند استفاده از فرمت موشن گرافیک تبلیغاتی برای هر کسب‌وکاری یک برگ برنده به حساب می‌آید.

بر اساس آمار‌ها بیشتر مخاطبان تا 80 درصدِ یک محتوای ویدئویی را نگاه می‌کنند، در حالی که این نسبت برای محتواهای متنی بسیار پایین‌تر است و همین موضوع نشان می‌دهد که عرصه تبلیغات به صورت روزافزون به فرم‌هایی مانند موشن گرافیک تبلیغاتی وابسته‌تر می‌شود.

کاربرد موشن گرافیک

به طور کلی موشن گرافیک برای این موارد به کار گرفته می‌شود:

  • تبلیغات و برندینگ
  • محتواهای آموزشی
  • فرهنگ‌سازی و انتقال پیام‌های آگاهی‌بخش اجتماعی
  • بیانِ یک داستان
  • تشریح یک موضوع پیچیده علمی یا سیاسی به ساده‌ترین شکل ممکن

موشن گرافیک تبلیغاتی و مزیت‌های آن

همان طور که اشاره شد یکی از کاربردهای بسیار مهم موشن گرافیک موضوع تبلیغات و برندسازی است. از این فرمت و محتوای بصری، عمدتا برای معرفی یک کالا و یا خط تولید آن و همینطور شناساندن یک برند خاص به مخاطب استفاده می‌شود.

جذابیت‌های تصویری در کنار متن و صوت باعث می‌شود مخاطب ارتباط خوبی با موشن گرافیک تبلیغاتی برقرار کند و این موضوع می‌تواند نتیجه مثبتی در فروش محصول داشته باشد. البته شکل و کیفیت ساخت این نوع انیمیشن هم در این اثرگذاری بسیار حائز اهمیت است.

یکی از ویژگی‌های این نوع انیمیشن این است که سازندگان و طراحان موشن گرافیک بعضا نمونه‌های پیش ساخته‌ای هم از این فرمت به وجود می‌آورند که با ایجاد تغییراتی برای برندهای مختلفی، قابل استفاده بوده و همین موضوع باعث کاهش هزینه ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی می‌گردد

استفاده از این نوع انیمیشن داری مزیت‌های بسیاری برای هر برندی است که مهمترین آن‌ها عبارتند از :

  1. افزایش فروش

شاید قدری بعید به نظر بیاید که یک انیمیشن 60 ثانیه‌ای بتواند مشتری را به خرید یک کالا ترغیب کند، اما واقعیت این است که این همان اتفاقی است که با دیدن یک موشن گرافیک تبلیغاتی رخ می‌دهد! بر اساس تحقیقات علمی، تولیدکنندگانی که از ویدئو برای معرفی کالای خود استفاده می‌کنند، تا 49 درصد بیش از رقبا درآمد کسب می‌کنند.

همچنین 64 درصد خریداران بعد از دیدن ویدئو‌های تبلیغاتی ، مانند موشن گرافیک ، تصمیم به خرید می‌گیرند که همین موضوع نشان می‌دهد استفاده از موشن گرافیک تبلیغاتی تا چه میزان می‌تواند در پیشرفت شغلی و دیده شدن برند ما موثر باشد..البته ابزارهای دیگه ای مثل عکاسی تبلیغاتی، پادکست ، تیزر تبلیغاتی و تور مجازی نیز می توانند به فروش شما کمک کنند.

امکان پخش در مدیا
امکان پخش در مدیا

 

  1. بهبود سئو سایت

از مزیت‌های مهم داشتن موشن گرافیک تبلیغاتی کمک به وضعیت سئو سایت یک شرکت است. با توجه به اینکه انیمیشن و ویدئو، بیش از محتواهای متنی، مورد استقبال مخاطبان قرار دارد و بیشتر دیده می‌شود،  این موضوع تاثیر مهمی بر روی بهبود سئو وب‌سایت خواهد داشت و رنکینگ آن را از نظر گوگل افزایش می‌دهد که همین موضوع خود باعث بهتر دیده شدن محصول و افزایش فروش خواهد شد.

مطابق آمارها، مخاطبان در سایتی که حاوی محتواهای ویدئویی است مدت زمانی معادل 2.6 برابر بیشتر نسبت به سایتی که فاقد ویدئو یا موشن گرافیک است زمان صرف می‌کنند. هر چه زمان توقف مخاطبان در یک سایت بیشتر باشد امتیاز سئو سایت از نظر گوگل بیشتر خواهد بود و در جستجوها در مرتبه بالاتری نمایش داده خواهد شد.البته محتوای ویدئویی می تواند تیزر تبلیغاتی هم باشد.

  1. جذابیت بصری

پر واضح است که به دلیل جاذبه‌های بصری که یک انیمیشن مانند موشن گرافیک تبلیغاتی در خود دارد، برای هر مخاطبی چشم‌نواز و جذاب است و به راحتی چشم و ذهن مشتری را به خود جلب می‌کند. یکی دیگر از مزیت‌های موشن گرافیک تبلیغاتی این است که تاثیری طولانی مدت در ذهن مخاطب خواهد داشت و یک رابط

ه عاطفی بین برند ما و مشتری ایجاد می‌کند و این حس صمیمیت باعث می‌شود مخاطب به یک مشتری وفادار مبدل شود.

  1. به صرفه بودن اقتصادی

به طور حتم در مقایسه با تبلیغاتی که در رسانه‌های سنتی مانند سینما و تلویزیون صورت می‌گیرد، ساخت یک موشن گرافیک تبلیغاتی هزینه بسیار کمتری خواهد داشت و با توجه به میزان مخاطبش یک تبلیغ مقرون به صرفه است.

  1. قابلیت اشتراک گذاری

اساسا مزیت تبلیغ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی قابلیت اشتراک‌گذاری آن‌هاست. در حالی که تبلیغات تلویزیونی یا نشریات فاقد این مزیت هستند. وقتی ما اقدام به ساخت یک موشن گرافیک جذاب می‌کنیم، احتمال اینکه محتوای ما توسط مخاطبان به اشتراک گذاشته شود بیسیار بیشتر از تبلیغات یا محتواهای متنی است.

هر چه موشن گرافی

ک ما بیشتر به اشتراک گذاشته شود، برند ما بهتر دیده می‌شود و در نتیجه مشتریان و بازارهای بالقوه‌ بیشتری پیدا می‌کنیم.

حتما نمونه‌های مختلفی از موشن گرافیک‌های تبلیغاتی سوری لند را دیده‌اید که محتوایی طنز دارند و به طور غیر مستقیم به تبلیغ یک کالا یا خدمات می‌پردازند. محتوای تولید شده چنان خلاق، جذاب و موفقیت‌آمیز است که توسط مخاطبان بارها و بارها به اشتراک گذاشته می‌شوند و در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود.  در واقع، این خود مخاطبان هستند که کار تبلیغات و بازاریابی را انجام می‌دهند.

  1. امکان پخش در مدیا

موشن گرافیک نه تنها در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها قابلیت انتشار دارد، بلکه در تبلیغات تلویزیونی هم می‌توان این فرم تصویری استفاده کرد. بنابراین با ساخت یک موشن گرافیک تبلیغاتی جذاب، می‌توانید آن را در بستر‌های مختلفی به اشتراک بگذارید و از راه‌های متعددی، مخاطبان مختلفی را مورد هدف قرار دهید.

"<yoastmark

سخن پایانی

موشن گرافیک یک مدیم تصویری و فرمت انیمیشنی است که در آن از طریق متحرک‌سازی تصاویر گرافیکی و همراهی موسیقی، متن و صدا و افکت‌های کامپیوتری، می‌توان پیام‌های آموزشی یا تبلیغی را منتقل کرد. به دلیل جذابیت انیمیشن‌ها برای بیشتر گروه‌های سنی، حتی کودکان و بزرگسالان، موشن گرافیک تبلیغاتی یکی از ابزارهای قدرتمند برندینگ محسوب می‌شوند که باعث افزایش فروش، بالا رفتن سئو سایت و به طور کلی، بهتر دیده شدن یک برند و کسب‌وکار می‌شود.

در مقایسه با روش‌های تبلیغاتی مشابه،  موشن گرافیک تبلیغاتی به دلیل سادگی تولید و همچنین نوپا بودن آن، بسیار به صرفه‌تر است. امکان اشتراک‌گذاری ویدئو‌های موشن گرافیک در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به انتشار بهتر این فرمت تبلیغاتی کمک بسیاری می‌کند و در واقع، این خود مشتری‌ها و مخاطبان هستند که کار بازاریابی و تبلیغات را بر عهده می‌گیرند! البته به شرط آن که، آنچه ساخته شده است جذاب، خلاقانه، مفید و در خور توجه باشد.

با توجه به مواردی که بیان شد، شکی نیست که موشن گرافیک تبلیغاتی یکی از مهمترین پایه‌های صنعت تبلیغات در آینده خواهد بود و دیری نخواهد گذشت که برندهای مختلف ناگزیر به استفاده از آن خواهند بود.

هم‌اکنون شما می‌توانید با ساخت موشن گرافیک‌های تبلیغاتی جذاب و موثر، برند خود را از رقبایتان متمایز کنید و نشان دهید که آنچه ارائه می‌دهید، مانند روش تبلیغاتی‌تان، یک سطح بالاتر از رقبایتان است.

ازین که تا پایان همراه وب‌سایت استودیو نماد بوده‌اید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم این مقاله برایتان سودمند و مفید واقع شده باشد.

برای دریافت هر گونه مشاوره در زمینه‌ی تبلیغات، با مشاوران استودیو نماد در تماس باشید.

4.2/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.