تاثیر عکاسی صنعتی در افزایش فروش محصولات و برند شما

تاثیر عکاسی صنعتی در افزایش فروش محصولات و برند شما

تاثیر عکاسی صنعتی در افزایش فروش محصولات و برند شما

امروزه تاثیر عکاسی صنعتی در افزایش فروش غیرقابل انکار است. بارها در مقالات قبلی تاثیر حوزه‎های مختلف عکاسی بر جلب توجه مشتری، ترغیب او به خرید و نتیجه‎ای که بر روی افزایش فروش دارد را توضیح داده‎‎‌ایم. یکی دیگر از شاخه‎های عکاسی که باعث موفقیت یک شرکت می‎شود و در افزایش فروش محصولات آن نقش دارد عکاسی تبلیغاتی است.

تبلیغات پر زرق و برقی که در مورد ماشین‎های ورزشی و کیف‎های دستی در مجلات مشاهده می‎کنید توسط عکاسانی گرفته‎ شد‎ه‎اند که در حرفه خود بهترین هستند. افرادی که ذهن‎های فوق‌‎العاده خلاق و سال‎ها تجربه دارند. اما نگران نباشید، هر کسب و کاری نیاز به تبلیغات دارد و محصولات و خدمات خود را بازاریابی کند، بنابراین حتی اگر در آغاز کسب و کار خود هستید و می‎خواهید به حوزه تبلیغات وارد شوید، فرصت‎هایی هنوز برای شما نیز وجود دارد.

تاثیر عکاسی صنعتی بر فروش

اگر می‎خواهید در جهان پرهیاهوی عکاسی تبلیغاتی موفق شوید، ابتدا باید دقیقا با معنای آن آشنا شوید و آن را از عکاسی محصول و عکاسی تجاری جدا کنید. ابتدا ما نگاهی به مفهوم عکاسی تبلیغاتی می‎اندازیم و سپس مزایای عکاسی در افزایش فروش را برای شما بیان می‎کنیم.

یک عکس تبلیغاتی خوب چه ویژگی دارد؟

توجه کنید زمان گرفتن عکس برای یک تبلیغ، سوژه عکس شما محصول نیست بلکه مزایایی است که مشتری به دنبال مالکیت آن محصول به دست خواهد آورد. اکثر عکس‎های تبلیغاتی طبیعتا محصولی را به نمایش می‎گذارند که فروخته می‎شوند ولی فروش آن‎ها قطعی نیست. علاوه بر این، عکس‎های تبلیغاتی یقینا محدود به تصاویر ثابت و تصویرهای گروهی نمی‎شوند، شما می‎توانید تصاویر را در هر مقیاسی بگیرید از تصاویر پانورامیک (سراسرنما) مناظر مختلف برای یک آژانس مسافرتی گرفته تا دانه یک قهوه یا مژه‎ای که با ریمل پوشانده شده است. بنابراین حتی در زمینه عکاسی تبلیغاتی، عکاسان حرفه‎ای باید به حوزه‎ای توجه کنند که در آن تخصص کافی دارند.

برای مشاهده تاثیر عکاسی صنعتی که طبعا به دنبال آن افزایش فروش می‎آید، عکاس باید به شکلی خدمات را سفارشی شده در عکس نشان دهد که با نیازهای منحصر به فرد مشتری هماهنگی داشته باشد. نباید فراموش کنید که هیچ محصول یا کمپین بازاریابی مشابه نیست. یک عکاس تبلیغاتی باید عکس را به نحوی ثبت کند که رویای مشتری برای آن پروژه را ترسیم کند.

یک عکس تبلیغاتی خوب چه ویژگی دارد؟

نکات مربوط به عکاسی تبلیغاتی

  • ریزترین جزئیات را با مشتری در میان بگذارید. ممکن است آن‎ها راهنمایی‎های لازمی در خصوص عکس در اختیار شما بگذارند اما اگر در هر حوزه‎ای شک دارند یا شفاف صحبت نمی‎کنند، سوال را فراموش نکنید.
  • مطمئن شوید که از مخاطب هدف تبلیغات و مزایایی که مشتری باید به دنبال فروش به آن دست پیدا کند، آگاه هستید.
  • به تبلیغات رقبای مشتری خود نگاه کنید و تفاوت بین آن‎ها را مشخص کنید یعنی در تبلیغات خود چه پیشنهاد فروش منحصر به فردی ارائه می‎دهند.
  • تصویر خود را طوری بگیرید که حداکثر تاثیر را بگذارد، پیام بصری که با تصویر رسانده می‎شود را کاملا نشان دهید.
  • متنی که باید در تبلیغ استفاده شود را از مشتری خود بپرسید. تصویر و متن بایستی با هم هماهنگی داشته باشند نه تضاد.
  • به بهترین شکل ممکن با تکنیک‎هایی که بلدید عکس نهایی را جذاب کنید. محصول درون عکس بایستی در چشم مخاطب جذاب به نظر رسد.
  • نسبت به نوآوری‎های فنی و گرایش‎های مدرنی که در دنیای تبلیغات وجود دارد باخبر شوید. بدترین کاری که می‎توانید انجام دهید ارائه تصویری است که قدیمی به نظر می‎رسد.
  • زمانی که می‎خواهید عکس بگیرید، مطمئن شوید که تجهیزات لازم برای این کار را دارید و در محیط مناسبی می‎خواهید عکاسی کنید، تبلیغات به بالاترین سطح کیفیت فنی هر شکلی از عکاسی نیاز دارد.
  • اطلاعات خود را در خصوص عکاسی تبلیغاتی افزایش دهید تا عکس کاملی بگیرید، در عکاسی تبلیغاتی مهم‎ترین چیز یک عکس کامل است.

چرا باید در حوزه عکاسی تبلیغاتی سرمایه‌گذاری کنیم؟

مصرف‎کنندگان ذهنی بصری دارند. برای موفقیت در بازار امروز، شرکت‎ها باید در دستیابی به طبیعت بصری افراد موفق عمل کنند. نه تنها این، بلکه مصرف‎کنندگان نیز روز به روز بیشتر به مسائل بصری رو می‎آورند. بازاریابان با تاثیرگذاری بر ذهن یک مخاطب تنها چندین میلی ثانیه فاصله دارند. تنها تصاویر و پیام‎هایی که موفق به متمایز بودن از سایرین می‎شوند می‎توانند به طور کامل توجه مصرف‎کننده را جلب کنند. مصرف‎کنندگان روزانه با تبلیغات بمباران می‎شوند به نحوی که آمار نشان داده است:

  • 40 سال قبل مصرف‎کنندگان روزانه تقریبا در معرض 500 تبلیغ قرار می‎گرفتند
  • امروزه این عدد تقریبا 10 هزار تبلیغ در یک روز است.

تاثیر عکاسی صنعتی در افزایش آگاهی نام برندچه تعداد از این ده هزار تصویر آن‎قدر قوی تاثیر خود را می‎گذارند که در ذهن مصرف‎کنندگان جا ‎گیرند؟ چه تعداد از آن‎ها توجه او را به اندازه کافی طولانی جلب می‎کنند تا به خواندن محتویاتی که در ادامه آمده است، ترغیب شود؟ مهارت یک عکاس تبلیغاتی این‎جا خودنمایی می‎کند یعنی گرفتن تصویری که بتواند این مقدار توجه را به دست آورد.

تحقیقات اخیر در خصوص عکاسی تبلیغاتی از این گفته پشتیبانی می‎کند. اگر در رابطه با قدرت تصاویر در تبلیغات شک دارید، سری به آمار و نتایج تحقیقات می‎زنیم:

  • مقالاتی که دارای تصاویر مرتبط با محتوای خود هستند به نسبت مقالات بدون تصویر 94 درصد بیشتر دیده می‎شوند.
  • کنفرانس‎های مطبوعاتی با ارائه تصاویر به نسبت کنفرانس‎های فاقد تصویر 15 درصد در محیط آنلاین بیشتر دیده می‎شوند.
  • 60 درصد مصرف‎کنندگان در محیط آنلاین می‎گویند ترجیح می‎دهند از شرکت‎هابی خرید کنند که در لیست محصولات خود یک تصویر را قرار داده‎اند.
  • بیشتر از دو سوم خریداران سایت‎های فروش الکترونیکی گزارش می‎دهند که تصویر یک محصول بخش مهم تصمیمات آن‎ها برای خرید به شمار می‎رود.

مشخصا، احتمال خرید در مشتریانی که جزئیات یک محصول را در عکس می‎بینند، بیشتر است. به معنای دیگر شرکت‎ها نیاز به عکس‎های با کیفیت و خوب دارد. برای این منظور نیاز به یک عکاس تبلیغاتی خوب است. با استفاده از تخصص کامل چنین فردی در نورپردازی، گرفتن عکس از زوایای صحیح، تکنیک‎های عکاسی و تبلیغاتی، او به شرکت اجازه می‎دهد به اهداف خود در کمپین تبلیغاتی که به راه انداخته است برسد و در نتیجه میزان فروش نیز بالا می‎رود. یک عکس خوب که حاصل یک عکاسی محصول بی نقص است پیام محصولات یک شرکت را به گوش مخاطب می‎رساند و او را تشویق به خرید می‎کند.

حال، چه اتفاق می‎افتد زمانی که تصویر به اشتراک‎ گذاشته شده با مصرف‎کنندگان کیفیت ضعیفی دارد؟ به سادگی باعث پیام‎رسانی اشتباه شرکت می‎شود. شرکت‎ها باید تصاویر خود را طوری به نمایش بگذارند که به شکل مثبتی در ذهن مصرف‎‎کننده بماند.

تاثیر عکاسی صنعتی بر فروش محصولات آرایشی

بازاریابان می‎خواهند بهترین جنبه‎های برند تبلیغاتی خود را نشان دهند، اما استفاده از تصاویر بد بدترین جنبه‎های آن‎ها را به نمایش می‎گذارد. برای رساندن پیام‎های صحیح به بین عموم مردم استفاده از تصاویر با کیفیت و حرفه‎ای الزامی است. با استفاده از تخصص یک عکاس در زمینه عکاسی تبلیغاتی، شرکت‎ها می‎توانند در بهترین پرتوی ممکن خدمات و محصولات خود را به نمایش بگذارند.

جنبه خنده‎دار ماجرا این است که شرکت‎ها برای موفقیت کمپین‎های تبلیغاتی خود هزینه زیادی را صرف تبلیغات چاپی و پخش آن می‎کنند ولی در راستای سرمایه‎گذاری برای عکاسی تبلیغاتی که برای موفقیت این کمپین‎ها لازم است، قدمی بر نمی‎دارند. عموم مردم با پیام شرکت که با تصاویر بی‎کیفیتی همراه شده است آشنا می‎شوند و هیچ پیشرفتی در کسب و کار شرکت به عمل نخواهد آورد. نتایج نشان‎دهنده از بین رفتن تلاش‎ها و بازگشت سرمایه ضعیف است.

اما در سمت دیگر ماجرا شرکتی است که می‎خواهد برای مزایای از عکاسی تبلیغاتی در آن سرمایه‎گذاری کند. استفاده از تصاویر با کیفیت و تاثیرگذار به آن‎ها اجازه می‎دهد با مصرف‎کنندگان به شکل موثری ارتباط برقرار و در حوزه‎های زیادی توجه آن‎ها را به خود جلب کنند.

عکاسی صنعتی باعث افزایش درآمد شما می شودارزش عکاسی تبلیغاتی

دوست دارید به دنبال کمپین تبلیغاتی خود شکل‎گیری چه پاسخ عاطفی را تحریک کنید؟ همه بازاریابان با اهمیت این سوال آشنا نیستند. عکسی که به درستی گفته می‎شود می‎تواند حس هیجان و شور، اعتماد، علاقه، آزادی یا ترس را در مخاطب تحریک کند. یک عکاس حرفه‎ای تبلیغاتی می‎داند چطور تصاویری بگیرد که احساسات صحیح مصرف‎کننده را در راستای اهداف بازاریابی شرکت به خود جلب کند. چنین عکاسانی باعث گسترش شهرت برند و پرورش روابط با مصرف‎کنندگان می‎شوند.

چه شرکت بخواهد در مقام برندی شیک، دوستانه یا هیجان‎انگیز و نوآور دیده شود، عکاس تبلیغاتی می‎تواند این تصویر دلخواه شرکت را با تصاویر درستی که می‎گیرد به بیننده تلقین کند. در نتیجه به اصطلاح “یک عکس همه چیز است” معنای جدیدی بخشیده می‎شود.

بعضی از شرکت‎ها تنها به استفاده از تصاویر حرفه‎ای عمومی یا تصاویر استوک اکتفا می‎کنند. آن‎ها در رساندن پیام صحیح خود به مصرف‎کنندگان موفق نخواهند بود. بدون کمک یک عکاس حرفه‎ای تبلیغاتی، بازاریابان فرصت به بهترین شکل ممکن و درست نشان دادن برند خود را از دست می‎دهند. جا دادن یک پیام بازاریابی به یادماندنی در یک تصویر نیاز به سطحی از تخصص دارد که تنها یک عکاس حرفه‎‎ای تبلیغاتی دارد.

6 مزیتی که تاثیر عکاسی صنعتی برای کسب و کار شما به همراه دارد

آیا به دنبال این هستید که به شکل هوشمندانه‎تری کسب و کار خود را پیش ببرید؟ با وجود ضرب‎المثلی که می‎گوید “محتویات یک کتاب را با توجه به جلدش قضاوت نکن” انسان‎ها موجوداتی ذاتا بصری هستند و طبیعت ما حکم می‎کند اولین تاثیر را از تصویری که می‎بینیم بگیریم. استفاده از استراتژی‎های مبتنی بر تصویر در وب‎سایت‎ها و یا فروشگاه‎های فیزیکی روز به روز مهم‎تر می‎شود که نتیجه اوج‎گیری فرهنگ بصری در بین جامعه امروزی است.

با توجه به این‎که خدمات و کسب و کارهای زیادی در محیط آنلاین به چشم می‎خورند، شما باید به دنبال راه‎هایی باشید که خود را از سایرین متمایز کنید. ما نگاهی به 6 مزیت عکاسی می‎اندازیم که باعث افزایش فروش و بهبود کسب و کار شما می‎شود.

نشان دادن حرفه‌‎ای‌گری شرکت شما

به نمایش گذاشتن کسب و کار شما بی‎نهایت مهم است. اگر تصاویر وب‎سایت شما به درستی بارگذاری نشوند یا ساختار اشتباهی داشته باشند، سرمایه خود یعنی مصرف‎کنندگانتان را از دست می‎دهید. بنابراین با آن‎که می‎توانید با گوشی خودتان نیز عکس بگیرید، باید به یاد داشته باشید یک عکس حرفه‎ای باعث افزایش سود و فروش شرکت شما خواهد شد.

در این زمینه باید از عکاسانی استفاده کنید که در بحث بازاریابی تجربه دارند و می‎دانند برای هر محیطی (چه آنلاین چه آفلاین) چه تصاویری باید گرفته شود. تصاویر گرفته شده باید خلاقانه و شفافانه محصول شما را به نمایش بگذارند و اعتباری که شرکت شما دارد را به تصویر بکشند.

برای صنفی مثل هتل ها، رستوران ها و کافه ها این امر بسیار ضروری است و عکاسی تبلیغاتی از غذا شاید یکی از اصول اولیه این صنف برای مارکتینگ و بازاریابی باشد.

متمایز شدن از دیگر شرکت‎ها

اگر می‎خواهید در حوزه فعالیت خود با دیگر شرکت‎ها رقابت کنید، باید استراتژی‎های بازاریابی که باعث متمایز شدن شرکتتان می‎شود را یاد بگیرید. به عنوان مثال اگر قصد فعالیت در دنیای آنلاین را دارید باید از تغییرات دنیای طراحی وب که دائما در حال سازگاری و تغییر است باخبر شوید.

یک عکاس حرفه‎ای این نکات را در نظر می‎گیرد و تصاویر را طوری فرمت‎گذاری می‎کند که با قالب وب‎سایت شما هماهنگی داشته باشد. توجه کنید که تصاویر جذاب از سوی دیگر باعث می‎شوند شما از رقبای خود متمایز شوید.

صرفه‌‎جویی در هزینه‌ها

به اشتراک‎گذاری تصاویر با کیفیت و جذاب برای بقای شرکت شما حیاتی است و باعث به شهرت رسیدن رایگان شما می‎شود و بنابراین در هزینه‎های خود صرفه‎جویی میکنید. در نتیجه با استخدام یک عکاس حرفه‎ای، تصاویر شخصی مخصوص به برند خود ایجاد کنید که باعث مطرح کردن نام برند شما در بین تمامی افراد شود، به نحوی که مخاطبان و رقبایتان با شرکت‎تان و خدماتی که ارائه می‎دهید آشنا شوند.

استفاده از خدمات عکاسی استودیو نماد به شما این اجازه را می‎دهد که تصاویر مناسب برند خود ایجاد کنید و در نتیجه با مقداری هزینه از یکی از استراتژی‎های بازاریابی در وب یعنی تاثیر عکاسی صنعتی بهره برده‎اید که در دراز مدت اثرات خود را خواهد گذاشت و یک سرمایه‎گذاری مقرون به صرفه محسوب می‎شود. این سرمایه‎گذاری اگر به شکل درستی انجام شود یقینا به همراه خود افزایش حجم فروش را می‎آورد.

افزایش قرارگیری در معرض دید مشتری

عکس‎های جذاب به معنای جلب توجه مشتریان و یا خوانندگان یک وب‎سایت است. یک تصویر با کیفیت در طول تلاش‎های شما در بازاریابی محصولات‎تان معادل هزاران لغت است. آمارها نشان داده است وب‎سایت‎هایی که تصاویر حرفه‎ای و جذابی دارند به نسبت دیگر وب‎سایت‎ها 90 درصد بیشتر مشاهده می‎شود.

با استخدام یک عکاس حرفه‎ای تصویر شرکت خود را در دید مخاطبین وسیع‎تری منعکس می‎کنید. برند شرکت شما بیشتر و بیشتر رشد پیدا خواهد کرد و توسط عکس‎های جذابی که تولید کرده‎اید مخاطبین بیشتری با شما ارتباط برقرار می‎کنند که تمامی این‎ها در نهایت به افزایش فروش ختم خواهد شد. این یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تاثیر عکاسی صنعتی است.

امضای شخصی

یک عکاس حرفه‎ای حقیقت شرکت و کارمندان شما را به تصویر خواهد کشید. گرفتن عکس‎ها با طراحی، اندازه و کیفیتی که شرکت را به خوبی به تصویر بکشد باعث ارتقا شخصیت شرکت شما می‎شود. زمانی که افراد به شرکت شما نگاه کنند، می‎خواهند با افرادی که با آن‎ها معامله کنند را بشناسند.

مردم تمایل دارند از شرکت‎هایی خرید کنند که با شخصیت آن‎ها آشنا هستند و استفاده از عکس‎هایی که بتواند ماهیت شرکت شما را نشان دهد باعث برقراری بیشتری مردم با شما و در نتیجه خرید بیشتر می‎شود. علاوه بر این چنین عکس‎هایی امضای شخصی شرکت شما محسوب می‎شوند که ماهیت آن را به تصویر می‎کشند.

تاثیر عکاسی صنعتی در افزایش نرخ فروش درک آسان

هرچیزی که آسان‎تر درک شود، میل به خرید آن بیشتر است. درک آسان از جنبه‌های مهم تاثیر عکاسی صنعتی بر مخاطب است. مخاطبین شرکت شما باید با یک نگاه به عکس محصولاتتان اطلاعات لازم از آن را به دست آورند. تصاویر باید به نحوی گرفته شوند که جذب ذهن بیننده شوند. فردی که تصویر محصولی در ذهن او نقش می‎بندد یقینا به صورت ناخودآگاه تمایل به خرید آن پیدا می‎کند.

در فرهنگ امروزی که دوربین گوشی‎های همراه غوغا می‎کنند و هزاران کلیک روزانه انجام می‎شود، فراموشی تاثیر عکاسی صنعتی تخصصی و حرفه‎ای به راحتی امکان‎پذیر است. باید فراموش نکنید که هر فردی می‎تواند عکس  بگیرید ولی هر عکسی ارزش قرارگیری در یک کمپین تبلیغاتی برای افزایش فروش را ندارد. افرادی که با مزایای عکاسی آشنا نیستند ممکن نیست این گفته را درک کنند و در نتیجه از مزایای آن بی‎بهره می‎مانند.

سخن آخر

اگر شما به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده اید و یا مدت هاست در بازار فروش محصولی را عهده دارید با خواند این مقاله قطعا به این نتیجه رسیده اید که تاثیر عکاسی صنعتی بر افزایش فروش شما بی نظیر است و داشتن عکس های خوب یعنی شناسنامه ای درست و با کیفیت از برند و محصول شما.پس همین حالا اقدام به تماس با استودیو نماد کنید تا بهترین ها را در اختیار شما بگذاریم.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.